úterý 27. května 2014

Instinkty

To si takhle před čtrnácti dny sedím u snídaně a přemýšlím, co bude nejlepší materiál pro vyšívání a šití. Umělina u mně nepřipadá v úvahu a tak hledám a šmejdím po internetu, jestli nebudu mít štěstí a nenajdu nějaký inzerát na prodej bavlněných pláten.

A našla jsem.

Na Slovensku, kde jinde, žeano... Tam byla ta tradice domácího tkaní asi mnohem silnější než u nás. Až v Humenném. Pro pána Jána! No, proč ne...?

Jsem Střelec.

A tak kontaktuji paní do Humenného na základě pár ne zrovna kvalitních fotografií, jestli by mi ta plátna neposlala do Čech. Jak už jsem psala v minulém příspěvku, chtěla jsem všechno, ale celkově toho bylo 400 metrů, tak jsem se zklidnila a vzala "pouze" 50 metrů. Paní byla nesmírně milá a vstřícná.

A včera plátna dorazila k nám domů. Jak já se bála, že na mě vybafne nějaká nekvalitní látka! Ani nevíte. I když to bylo v podstatě za pusinku, tak těch 50 metrů udělalo už slušnou částku, kterou kdybych promrhala, asi bych si hodně nadávala.

Ale instinkt mě nezradil a ta plátna jsou užasná!

A na co se případně můžete těšit?

Na tahle plátna se budou vyšívat grafiky a ilustrace, šít se z nich budou vyšívané polštáře a tašky (už to chci umět!) a tak vůbec, co mě ještě napadne, to je zatím ve hvězdách.

Plátna jsou z pozůstalosti. Ještě ale voní mýdlem. Asi jsou už vypraná, ale pro jistotu je vyperu znova.

Tak snad už brzy budu moct předvést něco nového z těchto krásných starých kousků.

A co vy? Hledáte staré věci po bazarech a na internetu? Taky máte radši něco, co má historii a je v tom kus poctivé práce?

Já mám totiž trochu strach, že nad tím budou lidi ohrnovat nos.







26 komentářů:

  1. super....inak..ehm...ja pochádzam z Humenného... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi kraj plný tvořivých a šikovných lidí :)

      Vymazat
  2. Tomu říkám poklad. Nikdo nad tím ohrnovat nos nebude! Nikdo, kdo má právě rád starožitnosti a věci s historií a příběhem a tradicí! A ti, kteří se budou šklebit, tak ti Tě trápit nemusí! :)) Tenhle úlovek Ti moc závidím, ikdyž vůbec nevím co já bych si s tím počla, moc bych to chtěla mít! Celá já :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, je to poklad. Poklady miluju! :)

      Vymazat
  3. Market-vyborna koupe! A ta posledni veta mi k tobe vubec nesedi-co je ti do nazorove vetsiny? Vzdyt ty jsi original a tim jsi vyjimecna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, to bylo spíš povzdechnutí s "podnikatelského" hlediska. Jinak, máš pravdu, většinou je mi šumák, co si lidi myslí, ale v tomhle případě by mě potěšilo, kdyby se to lidem líbilo a zatoužili to mít doma :).

      Vymazat
  4. Tak to je parádní úlovek, Markét ... ať Ti práce s těmi plátny přinese hodně radosti!

    OdpovědětVymazat
  5. je to geniální nápad a plátna vypadají moc dobře, tak už se těším co z nich bude :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, i já se těším a jsem přímo zvědavá, jako to bude, až asi to začne žít svým vlastním životem. :)

      Vymazat
  6. Tedy k takovému nákupu blahopřeju, to se jen tak nepovede. super! a těším se na výsledky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Johanko, díky, snad budou výsledky stejně tak pěkné, jako si je představuju :)

      Vymazat
  7. Plátna jsou nádherná.... trochu závidím.... a říkáš, že paní ještě zbylo? :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simono, ve chvíli, kdy jsem je objednávala, tak ještě ten zbytek měla. Jak je to teď, to netuším :)

      Vymazat
  8. Těším se moc, co z toho vznikne! Plátna jsou nádherná!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadají báječně! Mě trochu odradily ty špatné fotky, bála jsem se, aby to nebylo nějaké flekaté nebo tak...Myslím,že něco takového je opravdu poklad a být tebou, tak jdu tohle prodávat i na Etsy, protože venku na to lidi koukají přece jenom trochu jinak než u nás. Ale na Fleru to bude v poho, tam právě chodí hodně ti, kteří hledají starou krásu. Tak se těším, co vyšiješ:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotky opravdu nestály za nic, ale já jsem poděs, tak jsem to riskla. Flekatý lehce jsou, ale když jsem kus vyprala, všechno zmizelo, takže dobrý :).
      Obchod na Etsy mám, ale je uplně mrtvý, nikdy jsem tam nic neprodala a podle statistik návstěvnosti tam ke mně ani nikdo nechodí, zapadla jsem tam jak jehla do sena. Vyšívaných věcí je tam spousta, obávám se, že bych asi nikoho neoslnila, navíc poštovné do zahraniční máme neskutečně drahé, tak si moc nedokážu představit, že by se to prodávalo. Ale neříkám, že to nezkusím :).

      Vymazat
  10. Já tedy ohrnovat nos rozhodně nebudu a už se těším, co z toho vznikne! Nejvíc jsem asi zvědavá na polštáře a tašky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky zvědavá. Protože tady vždycky něco vyslepičím a pak trnu, aby to vyšlo a povedlo se, abych v očích těch, co sem na blog chodí, nebyla jenom starý chvástal a tlučhuba :)))

      Vymazat
  11. no tak šup do práce :-). To je materiálu na dooost dlouho :D Těším se na výsledky. Staré textilie pokud nejsou moooc staré tak jsou hodně kvalitní. Já mám povlečení na duchny po praprababičce ve kterých jsem jako malá spávala a budu z nich přešívat menší velikosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, však první taška už je na světě :). Právě jsem ji dodělala. Pravda, víckrát jsem párala než šila, ale je hotová. Veliká, na všechno. Ještě na ní něco vyšiju a mám parádní nákupní tašku do města :). Vypadá moc pěkně, protože to plátno je krásné dílo samo o sobě. No, prostě, mám radost :)

      Vymazat
  12. Krásné.... přeju krásné tvoření. A adresu na ten kup by jste neprozradila ? ... Šá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šá, děkuji a inzerát na plátna není žádný problém najít pomocí Googlu, takže tajemství to určitě není :))). Sama jsem ho díky hledání na netu našla.

      Vymazat
  13. Moc se těším na tvé výtvory! .) a konečně se těším, až si z mě první brigádové výplaty koupím něco z tvé tvorby! .)

    OdpovědětVymazat