pondělí 14. dubna 2014

Weekend / Víkend

For English scroll down.

Museli jsme se doma domluvit, že nebudeme pracovat 7 dní v týdnu. Už nám to začínalo přerůstat přes hlavu. Day off si můžem udělat jako domácí pracující kdykoliv a tenhle týden to připadlo na sobotu.

Vymyslela jsem si nákup zeleniny v Holešovické tržnici (vřele doporučuju, je to stokrát lepší trh než na profláklé Náplavce) a Botanickou zahradu. A to musim upozornit, že jsem fakt ostuda největší, protože téměř vedle bydlíme a já tam ještě nikdy nebyla. Vážně.

Cesta od nás do Botanické. Tady už si na Prahu fakt jen hrajem... Obrovský opuštěný obecní třešňový sad je zdrojem každoročních třešňových hodů a jarních alergií. 

Do Botanické jsme šli spodem, přes vinici Sv. Kláry. Ačkoliv jsem známý rodinný alkoholik, ani tady jsem nikdy nebyla. Místní růžový víno neni vůbec k zahození a výhled na Trojský zámek už je jen třešnička na dortu.






A protože je venkovní expozice v Botanické obrácená na jih a je stejně jako naše teráska na kopci, napadlo mě prozkoumat, co že tam na ten jih sázej... A nebudete tomu věřit, ale na nekrytých místech bez stromů byly sukulenty a palmy... To je překvapení, že? Ha ha ha...

Ostatně celá Botanická stála za to.






Takže jsem se po návštěvě Botanický vydala rovnou do Bauhausu pro ty malý legrační sukulentí potvory a taky pro levanduli a nějaká semínka. Vyhrály to afrikány, kaktusy, amarant, bazalka a nějakej alpskej bodlák. Dovnitř na parapet jsem ještě vysadila tymián a ve vodě jsou naložená semínka koriandru na vyklíčení.







Pořídila jsem i vzrostlý koriandr, přesadila ho do bylinkového substrátu a taky ho dala na terasu. Ovšem za takovou šikovnou textilii, co jsem koupila v Bauhausu. Koriandr teď vypadá trochu jako nevěsta...


A jak jste se měli o víkendu vy?

-----------------------------------------------

Me and my husband, we had to settle on a one day off in the week. We worked all 7 days in the week and it started to be inconvenient. As we are home workers we can set up any day like a day off. This time it was Saturday. So I decided to go shopping some vedge to the Holesovice farmers market (much better than the overcrowded Naplavka farmers market) and then make a small trip to the Prague Botanical Garden.

But hey, shame on me, because I've never been there although we are living so close! Seriously.
We've went through the lower entry where is the Saint Clara vineyard and despite I am the biggest alcoholic in our family (just kidding! but... you know...) I've never been there as well. The local rosé wine is not bad and the view over the Troja castle is beautiful!

And because the outside exposition in the Botanical Garden is open to the south, same as our terrace, I was curious what kind of plants are there. And believe me or not, at the open locations without trees grow succulents and palm trees... Such a surprise! Ha ha ha...

Anyway, whole Botanical Garden is beautiful.

So, after the visit, I went right to the hobby market and bought the tiny funny succulents, levander and some seeds - cactis, basil, amaranth, afrikander and some kind of alpine thistle. Plus, for the inside I bought thyme and put coriander seeds to the water to sprout up.

I also bought grown coriander and I put it on the terrace behind the textile sheet. Now it looks like bride a little bit.

And what about your weekend?


12 komentářů:

  1. Markét, krásné sukulenty! Jinak na koriandr jsme s manželem po celoměsíční konzumaci v Mexiku trochu alergičtí:-)
    ještěže ho pod tou textilií nevidím:-)))
    o víkendu jsme byli na podobných místech, my v neděli kromě Troji stihli i oslavit v Momentu rok.
    hezký týden,
    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidiš, Veroniko a já se ho v tom Mexiku zase naučila jíst, Thajsko to podpořilo, Vietnam nasadil korunu a teď už ho cpu uplně do všeho :))))
      Hezký týden i tobě!

      Vymazat
  2. Krása!!!
    Ale koriandr jako nevěsta - it made my day :)

    OdpovědětVymazat
  3. My sportovně a taky jsme s klukama pekli velikonoční perníčky. A máš ty sukulenty moc krásný! Já vyrazím do zahradnictví až koncem dubna, zatím jsem doma do dětského skleníku zasela jen rajčata :-) Ale semínka afrikánů mám taky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já koukala na Instagramu, že pečeš :)
      Zahradničení jsem byla schopná odsunout jen o týden, ale aspoň něco :)))

      Vymazat
  4. Já jsem taky ostuda, v Botanické v Troji jsem ještě nebyla a to si říkám zahradnice! Omluvou mi budiž, že jsem zase bydlela dlouhá léta vedle Botanické zahrady Na Slupy v Podskalí, kde jsem byla denně. Jinak máš překrásný výhled z terasy a sukulenty taky miluju, jsou vděčné, vydrží jakékoliv zacházení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak v Botanické Na Slupi jsem byla jenom jednou a už je to pěkná řádka let! Měla bych tam znova zajít.
      Výhled je super, máme tu celou Prahu jako na dlani, vidíme tu všechno od Letné až po Černošice, od Břevnovského kláštera až po tu děsnou arénu ve Vysočanech (když to beru ze všech stran :) ).
      Já pevně doufám, že sukulenti vydrží tu změnu počasí, lepší datum jsem si pro vysazení nemohla vybrat :)))
      Díky a krásný týden!

      Vymazat
  5. Ahoj Marky! Tak sa zda ze ste mali krasny den. My pod Tatrami so sadenim este pockame :-) adika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Adiko! Ano, víkend se podařil, ani nevím, kdy byl naposledy tak fajn. Dokonce jsem zjistila, že když o víkendu nepracuju, utíká mnohem pomaleji :)

      Vymazat
  6. Botanická v Tróji je nádherná...a výhľad z okna je fantastický

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě velmi těší, že se ti líbí tahle Botanická! Je moc pěkná.
      Ano, ten výhled si nás natolik podmanil, že i přes některá negativa našeho bytu nejsme schopni se odstěhovat :)

      Vymazat