čtvrtek 24. dubna 2014

Jak se zbavit povinného nadpisu u obrázků - UPDATE

Díky Kláře z blogu Designinwhite, která dneska k mému článku přispěla velmi důležitým komentářem, spěchám s opravným postem na téma povinných nadpisů u obrázků v postranním panelu na blogu.

Jak Klára správně napsala, skrývat CSS kódem nadpis, který je klasifikován jako nadpis druhé třídy "h2" není z hlediska CEO dobrý postup. Před pěti lety jsem musela zásady CEO ovládat na jedničku, ale jak je vidět, pomalu, ale jistě, se mi tyhle informace vykuřují z hlavy přímo uměrně s tím, jak už je nepotřebuju. A proto došlo k té amatérské chybě.

Proč to není správně?

Inu, zásady správného kódu jsou neúprosné a dodržovat je se vyplatí. Pak vás totiž Google nevyšachuje ze hry a když budeme dodržovat pravidla, nebudou naše blogy na stopadesáté stránce ve vyhledávání. Zobrazování nadpisů druhé třídy je jedna z věcí, která je povinná.

Ovšem, řešení tu je a tím je kodérsko/programátorská pomůcka skrytého záznamu v kódu.

A to je tohle  <!-->

Do těchto závorek s vykříčníkem a pomlčkama si programátoři a kodéři píšou záznamy ke kódu jako poznámky, které jsou jen pro ně a nikde se oficiálně nezobrazují.

Když zkopírujete přesně tohle <!--> místo nadpisu obrázku pro boční panel, žádný nadpis nebude vidět. Tím krásně vyřešíte situaci, kdy někde třeba chcete mít nadpis a někde ne (což můj CSS kód neřešil a zakazoval rovnou všechny nadpisy) a zároveň neporušíte žádná pravidla.

Super řešení! Já děkuju moc Kláře, sypu si popel na hlavu a omlouvám se.

Krásný zbytek dne!



12 komentářů:

  1. tak to je pro mě naprosto důůůůležitá informace, takže mooooc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře! Odpovím za Kláru: rádo se stalo :)

      Vymazat
  2. sice vůbec nerozumím, ale určitě to je pro někoho přínosné :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkat, počkat, jak nerozumíš? To není správný koment :))). Přečetla sis předchozí post nebo některý na tohle téma z minula? Můžu nějak pomoci? :)

      Vymazat
  3. Jooo, super!!! Sem si tady lámala hlavinku jak některé nadpisy dát a některé ne - třeba slide fotek z Insta a je to <3
    (mimochodem mně diapozitivy v jednom okénku nechodí, resp. se nenačítají, tak kdybys měla další tuto ;-)
    Mávám nadšeně z Provence!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aný, abych pravdu řekla, mně se občas nenačítá celý den třeba žádné okýnko z Instagramu. To je taková záhada, řekla bych. Zkusila bych následující: uplně zavřít a zase otevřít prohlížeč, nenačte-li se to. Když to nepomůže, zrušila bych instagramový panel a znovu ho vytvořila.
      Já jsem koukala k Tobě na blog, ale Instagram panel jsem tam neviděla. Napadlo mě, jestli to není jenom nějaký problém v Tvém prohlížeči a že já bych to třeba viděla všechno bez chyby... Tak nevím, asi jsem moc neporadila, což? :)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Případně bych zkusila změnit na svém webstagramovém účtu způsob zobrazování Instagramového panelu (jestli to máš teda na Webstagramu), že bych třeba naklikala, že má ten panel na blogu vypadat jinak a pak bych se mrkla, jestli došlo k nějaké změně v zobrazování okýnek. Víc asi neporadím :(

      Vymazat
    4. Jsi Zlatá!
      Na Westagramu to nemám, to Blogger nenabízí :-/ Jen appli na diaporama a to bere fotky buď na Picassa, Flickr nebo přes web link - nefunguje ani jedno, jako že to ve finále nenačte žádné fotky, okénko je prázdné.
      Na Blogger je ještě možnost importovat vlastní systém ale to jsem ještě neměla čas prozkoumat na webu, pročítat help line IT, instalovat metodou pokusu a omylů :-D
      A nebo to je nějaká vychytávka přímo na IG???
      Já lepím na blog fotky manuálně :-O nic jiného jsem nezprovoznila... Jako efektivita práce :-D
      Takhle ten můj shop bude zprovozněný v roce 2018 :-D :-D

      Vymazat
    5. Aný, je pravda, že Webstagram Blogger sám o sobě nenabízí, ale jsou spolu kompatibilní, mrkni tady http://netrpeliva.blogspot.cz/2014/04/diy-instagram-pinterest-na-blogu-fb.html
      Uděláš si účet na Webstagramu, on Ti dá kód, kód pak zkopíruješ do gadgetu na blogu a je to :). Budeš mít takový panel, jako mám tady já a nebo si můžeš naklikat jiné rozložení obrázků.

      Vymazat
    6. Super!! Až se zítra dostanu večer na web, tak to hned zkusím :-) Díky moc!!
      PS: notýskové přání registruju :-) jen na Fler jsem je nestihla dát... 4 výrobky bižu kolekce se tam loadovaly celý večer až do dvou do rána :-/

      Vymazat
    7. Ajajaj, pomalý internet je pro obchodování pohroma! :)))

      Vymazat