pátek 25. dubna 2014

DIY Garden Markers / Zápichy do zahrádky

For English scroll down.

Často si nepamatuju, jak se která rostlina jmenuje. Bylinky docela poznám, ale kdybych M. poslala, aby mi odstřihnul tu kousek koriandru, tu tymián, tak vím přesně, že by následovalo několik kontrolních otázek, která bylinka je vlastně jaká...

Tak jsem si vyrobila jednoduché rozlišovače alias zápichy do své minizahrady. 

Dřevěných, ze špachtlí, jsem si všimla na Etsy, kamínkové mě napadly samy, ale určitě nejsem první, kdo je udělal.

Nepotřebujete nic víc, než dřevěné lékařské špachtle ze Zdravotnických potřeb, případně oblé říční kamínky, akrylovou barvu (prodávají ve výtvarných potřebách nebo i v hobby obchodech - tam jsou i levnější, modrou jsem kupovala v Bauhausu), štětec, tuš, perko a bezbarvý lak (stačí i ten na nehty, akorát dost smrdí).

Nelakujte ale celou plochu rozlišovače, aby se chemka z laku nedostala do půdy.

Kamínkové by měly vydržet mnohem déle, než ty dřevěné, ale abyste prodloužili životnost špachtlí, obalte je před zapíchnutím do zeminy potravinovou folii. Podle mně vydrží krásně celou sezónu. Kamínky i špachtle jsou omyvatelné.

Není to nic těžkého, ale kdo nemá na takové blbůstky čas, ten si může u mně rozlišovače objednat přes Fler. Udělám je přesně na míru, každý si přeci jen pěstuje něco jiného. Můžete si i napsat o konkrétní barvu. Pokud ji teda seženu. Včera jsem ještě dokoupila meruňkovou, šedou, zelenou a oranžovou.







Udělala jsem ještě minimalistické zápichy, jen potištěné gelovými písmenky a přelakované. Ty se mi paradoxně asi líbí nejvíc.
Moc hezké jsou i kovové, které jsem viděla taky na Etsy. Jen kousek hliníku a písmenka ledabyle vyražená raznicí. Moc pěkný.





A co vy? Pěstujete nějaké rostlinky a používáte rozlišovače? 

------------------------------------------------------------

I'm not able to remember all kinds of plants. Herbs are ok, normally, I can recognise them quickly, but I can imagine the situation where I am sending my husband to cut me some herbs for cooking and he has no idea what herbs I exactly talking about.

So, I made garden markers.

The wooden markers I saw on the Etsy website and the stones are my own invention but I'm pretty sure I'm not the only one who makes it.

You don't need anything else but wooden medical tongue depressors or river rounded stones, acrylic colours, brush, ink, calligraphy pen and colourless varnish.

Don't put the varnish over the whole surface, because it could be unhealthy for the soil. And it's good to pack the bottom part of the depressor to the food cover. It prolongs its longevity. Thanks to the varnish, both markers are washable.

And what about you? Do you like gardening and do you use some markers?


12 komentářů:

  1. MOc pěkné, hlavně se mi líbí ty kamínky. Já mám doma zápichy - drát s keramickou cedulkou. Když jsem to dala kdysi na zahrádku, tak se kos uvelebil a všechna semínka mi vyzobal. :-) Tak ty kamínky by byly super. Opravdu dobrý nápad, že já nejsem takhle kreativní. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olive, jak, nejsi kreativní? Vždyť šiješ jak bůh! :)

      Vymazat
  2. Je to moc pěkný, budu si muset taky nějaký udělat. Protože přesně jak píšeš, když pošlu někoho pro nějakou bylinku, tak musím podrobně popisovat, kde že se nachází ... a u nás na zahradě je dost míst kde hledat:-) Tak díky za tip a pěkný víkend se zahradničením! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně je asi výhoda, že ta terasa není velká jak zahrada, to bych celý dny trávila na ní a sázela a sázela a sázela :))) (a fotila a fotila a fotila).

      Vymazat
  3. Nejvíc, nejvíc, nejvíc krásné to máš! A zas to musím říct....to PÍSMO!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) To je záhada s tím písmem! Mně to moc těší, že se Ti tak líbí! Ale nikdy by mě nenapadlo, že je hezké :)))
      Děkuji! <3

      Vymazat
    2. Taky se přidávám, že to písmo je fantastické.

      Vymazat
    3. Oooo, to děkuji! Moc mě to těší! :)

      Vymazat
  4. Moc se mi to líbí!! .) A to tvé písmo je opravdu boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anet, děkuji! Už máš paletu? :-p

      Vymazat
  5. jůva, krásně si to popsala. A já mám papriky na okně heč :D

    OdpovědětVymazat