úterý 11. března 2014

Jean-Jacques Sempé

To my eye there is no other illustrator like French Jean-Jacques Sempé, best of all in expressing atmosphere or humor with just a few strokes without colors and always keeping his own style.

My favorite illustrations are in the books about little Nicolas, which I used to borrow like a child in the public library. And then, with my good friend, we read this books to each other and we nearly died laughing. Still love it and I have all of the volumes, but my precious is French version, bought in the Paris in the book store based in the famous railway station Gare de Lyon.

And what is your favorite fun book?

All pictures are from the book Histoires inédites du Petit Nicolas, volume 2. I recommend you to focus on the details, it is really funny.
----------------------------------------

V mých očích není ilustrátor, který by dokázal minimem tahů a bez barev dokonale vystihnout atmosféru, dát obrázku vtip a držet se dokonale svého stylu, jako je francouzský ilustrátor Jean-Jacques Sempé.

Nejraději mám ilustrace k legendárním Mikulášovým příběhům, knížkám, které jsme si s kamarádkou půjčovaly jako malé v knihovně a pak si je společně předčítaly a umíraly smíchy. Pobaví mě i teď, mám všechny díly, ale největší poklad pro mě je francouzská verze, kupovaná v Paříži, v knihkupectví na slavném vlakovém nádraží Gare de Lyon.

A jaká je vaše oblíbená knížka, u které se vždycky zasmějete?

Všechny obrázky jsou z knížky Histoires inédites du Petit Nicolas, volume 2. Doporučuji zaměřit se na detaily obrázků, je to fakt vtipný.

Přijela tchýně... / Mother-in-law is here...






12 komentářů:

  1. kdyz se rekne Mikulas, okamzite se mi vybavi tyto ilustrace.. jako mala jsem je zboznovala :) Market

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám moc ráda pořád. A tu francouzskou verzi mám rozečtenou a vždycky, když je ouvej, tak se k ní vrátím a kousek si přečtu. Hned je mi pak veseleji a zároveň se i procvičím, i když tohle je gramaticky hodně nenáročná francouzština :).

      Vymazat
  2. naozaj vynikajúci ...
    ako malá som si "čítavala" knižku o Filutekovi.....bola to taká úzka vysoká knižka a hlavnou postavou bol Filutek. Netuším kto bol autor, ale milovala som ju...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Profesor Filutek je polská postavička a vytvořil ji Zbigniew Lengren. Taky moc pěkné ilustrace! :)

      Vymazat
  3. Půlka mého dětství! Plně souhlasím, taky doma schováváme starý výtisk... <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám bohužel jen nové výtisky :)

      Vymazat
  4. Mikuláš je nejlepší. Mám doma jednu knihu ještě z mého dětství a k ní jsem dceři dokoupila i všechny ostatní díly. Byly to tehdy její nejoblíbenější knihy a troufám si říct, že díky nim je z ní dodnes vášnivá čtenářka.
    Nepřekonatelná, vtipná, zábavná kniha(y) ... ilustrace bezkonkurenční.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Mikuláš je prostě super. A viděli jste film? Ten je geniální. Viděla jsem ho asi desetkrát. Hláška za hláškou :)))

      Vymazat
  5. Ty ilustrace jsou naprosto božské! A příběhy Mikuláše? Znám je jen ve francouzštině a čtu je stále dokola, přestože už nejsem cílovka :-D bára.kára

    OdpovědětVymazat
  6. Mám celou sbírku Mikuláše a miluju ho - a to jsem se k němu dostala až jako velká. Popravdě, bez těch ilustrací to pro mne vůbec není ono-film mě dost zklamal. Ale Matyášovi (5 let) ho ještě dlouho číst nebudu, Mikuláš tam pekelně zlobí :-) Dokonce jsem chtěla podle něj pojmenovat právě Matyáše, jenže termín byl 14.12. a to už jsme mu nemohli udělat - svátek, mikuláš, narozky a vánoce ve 14 dnech, to by byl fakt chudák- ne že by to teď měl o tolik lepší :-), ale aspoň trochu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se teda film strašně líbí :)
      A to s tím jménem je opravdu vtipné, to by byl fakt chudák :))) a je to Střelec, můj člověk ;)

      Vymazat