čtvrtek 27. března 2014

DIY leather bracelets

For English scroll down.

Při prohlížení Etsy (znovu a znovu mě vytáčí, dojímá a otravuje celní politika na věci dovážené z USA) jsem narazila na tyhle náramky. Přesně podle mého vkusu, jednoduché, variabilní, milé a mají šmrnc.

A protože o objednávání na Etsy si můžu nechat jenom zdát, vydala jsem jsem se do oblíbené korálkárny v Mánesce a donesla domů všechno potřebný ke zhotovení náramku. Mimochodem, korálkový obchody moc ráda nemám, stejně jako českou produkci fimo šperků, ale ten v Mánesce má takový hipsterský kouzlo a prodává tam hrozně symptickej týpek. Vedou tam i kurzy a mají věci, co jsem jinde neviděla.

I podělím se s vámi o ten zázrak, i když to není žádný objev století. Ale co už, začínám být silně DIY, hodně vážně uvažuju o koupi šicího stroje (maminko, chci ale malý a moderní, ne tu obrovskou šicí skříň, co stojí u babičky a kterou jsi mi nabízela, takže mi nevolej, že si pro něj mám přijet, jo?) a tak vůbec. Prostě vlastní produkce mě baví.

Co budete potřebovat? Neznám správné bižuterní termíny a už vůbec nevím, co znamená například slovo ketlovat a podobně, snad mi budete rozumět, případně prozkoumejte obrázky.

Ingredience:

dvousložkové lepidlo (v případě, že chcete nalepovací konce)
nůžky
kleštičky na bižuterii (ano, zatím mám eMovo velké, tlusté a nesmírně těžké kleště, které mě dohánějí k šílenství)
tenkou kůži
přívěšky, u kterých se dá nějakým způsobem z každé strany zaháknout smyčka z kůže
očka
zamačkávací konce nebo nalepovací konce
zapínání



To je všechno. Dohromady vás to na moc nepřijde, když nepočítám lepidlo, jeden náramek bude odhadem tak za 25 Kč.

Ze všeho nejdřív si správně odhadněte délku kůže pro každou stranu přívěšku, ne, že to nějak odstřiháte jako já a pak zjistíte, že je vám to velký, notabene, když k tomu ještě přibudou z každé stranky očka a zapínání. Ne ne ne, pěkně si to pečlivě odměřte.

Kůži přehněte na půl a srovnejte si její strany, než budete dělat smyčku na přívěšku. Jedna strana kůže je viditelně hrubší (ta se mi líbí víc), tak dejte obě kůže stejnou stranou nahoru.

Jednoduchým způsobem pak kůži na každé strane přívěšku zahákněte očkem.


Kdo bude konce lepit do oválných dutých koncovek (to jsou ty na druhém až čtvrtém náramku), čtěte:

Až teď si připravte dlousložkové lepidlo. Jo, jo, až teď. Trdne dost rychle. Nevim, jak to vaše, ale to co jsem koupila já, smrdí jako veřejné záchodky. Zlatej Kanagom! Míchala jsem ten fujtajbl na zadní straně kachličky, jejíž líc mám na rozvalování tiskařské barvy.
Na konce kůže (samozřejmě stejně dlouhé) špachtličkou nebo špejlí naneste lepidlo. Dost, aby se rozteklo i ve vnitřku koncovky, ale ne zas moc, aby vám to nepřeteklo ven. Opatrně koncovku nasaďte (klidně můžete dát i trochu lepidla na dno koncovky). Totéž udělejte na druhé straně a nechte schnout, aspoň půl hoďky.

Kdo má zacvakávací konce (ty jsou na tom prvním náramku), čtěte teď:

Zacvákavací konce jsou podle mně lepší, já tomu lepidlu moc nevěřím. Konce kůže, které musí být stejně dlouhé, pečlivě vsuňte do koncovky a opatrně, ale pevně zacvakněte kleštičkama. Kůže nesmí vyjet ven nebo být jinak dlouhá než ta druhá, protože to pak nebude vypadat dobře.

Připevněte koncová očka a zapínání.

No, a je to!

Nejsem žádný troškař, neasi!?
Nové kožené řemínky jsou trochu tuhé, ale po jednom dni nošení a pár promnutích v ruce to krásně měkne.

Tak co? Jdete do toho?

--------------------------

During my browsing on Etsy (again and again Czech duty taxes pissed me off) I spoted these bracelets. They are so lovely, very simply and variable.

And because I can just dream about purchasing on Etsy, I went straight to my favorite beads shop in Manesova street (Prague) and bought everything what I need to make DIY bracelets at home.
By the way, I don't like too much the beads shop as I don't like most of the jewelry made of polymer here in Czech Rep., but this shop in Manesova street has kinda hipster charm and I like the seller here, he is nice. They organize some jewelry classes also and sell stuff which I haven't seen anywhere else.

So, I want to share with you this DIY miracle, althought it is not discovery of the year, indeed. But hey, I am started to be very DIY and I am seriously thinking about buying sewing-machine (mum, not the old and huge one which is placed at granny's flat, I am thinking about new and modern machine, so don't call me I can take the old one, please). Well, I am enjoying my own DIY projects very much.

What you will need? I don't know proper names of all the custom jewelry stuff, so if you will don't understand it, check the images.

Ingredients:

epoxy adhesives (in case you want to glue the end cups)
scissors
jewelry pliers (oh yes, I have just my husbands bloody heavy and big pliers which makes me crazy)
leather stripes
pendants suitable for hooking on the both sides
rings
end cups or crimps beads
clasps

That's all. All together it may cost about 1€ (without the adhesives).

First of all measure well the length of the leather stripes, not like me, who didn't measure it properly and finally figured out that the bracelet is too long. No no no, measure it very carefully and count on clasp and rings as well!

Bend over the leather stripe, straighten up the ends to the same position before you will make a loop. One side of the leather is rough, I like it more then the smooth one. Take care and have both of the leather stripes turned on its same side.

Make the very easy loop on the both sides of pendant.

Who will glue the end cups read now:

Prepare the epoxy adhesives. Oh yes, now, not before, because the glue get hard very quickly. I don't know if you have same problem but my glue smells like public toilets. Not nice. I mixed it on the back side of old tile which I have for preparing of printing inks.
Apply the glue on the end of the leather, use stick or spatula. Use enough glue to fix the end but not too much as it can overflow. Very carefully put on the end cup (you can apply little bit of glue inside the end cup as well). Do the same on the other side of the pendant and let it be for half an hour.

Who has crimps beads read now:

Crimps beads are better then the end cups, I think. I don't believe in the glue. The ends of the leather stripes must be with same length otherwise it will not be pretty. Very carefully put them into the crimp bead and squeeze it well. Do the same on the other side of the pendant.

Then apply the rings and clasps.

And that's it! Easy peasy, right?

New leather stripes are little bit inflexible but it will be soft after one day of wearing it.

So, what? Will you try it?






21 komentářů:

  1. jo jo...duitjorself...kde by sme boli, keby sme si nedokázali urobiť náramky aké chceme, že?
    si šikovná...
    jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! No já bych si je klidně koupila, ale clo platit nehodlám, stačí, že platíme daně jak mourovatí... Nastavit clo z USA od 30 $ je nehorázná sviňárna.

      Vymazat
  2. Tenhle typ náramků se mi šíleně líbí! Odmítla jsem ale dát za jeden náramek z nějakého eshopu 150 korun + stovku poštovné. Když jsem přemýšlela o vlastní výrobě, tak jsem nevěděla, jak bych to vlastně zakončila (myslela jsem si, že je v tom nějaká šílená věda asi). Díky tobě vím, že existují zacvakávací konce a mohla bych se do toho pustit! .))
    Máš je moc hezké! Nejvíce se mi líbí ten hipísácký. .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 150 Kč? To je teda mazec! Zajetý výrobce bude mít jeden hotový tak za deset minut, to mu říkám přepálená cena!
      Je to hodně jednoduchý, konce dělají i různě široké, takže si můžeš na jeden připevnit rovnou dva ty náramky. Prostě pohoda. Zkus to, vypadaj fakt pěkně :). Mně asi nejvíc baví ta rybí kost.

      Vymazat
    2. Přepalovat ceny už je teď skoro zvykem. :(
      Asi snad ještě dnes skočím do centra pro potřebné věci! .))

      Vymazat
  3. Ó! Ten rybičkový!♥ Perfektný nápad, super, že si sa do toho pustila yourself:-), mne z Ameriky ani tak nevadí cena, ale skôr to, že na to musím čakať;-). A to - pokiaľ ide o bižu alebo kozmetiku - je priam utrpenie.:P
    P.S.1: Tá fotka s tými klieštiskami v ruke - TOP:-)).
    P.S.2: Ja tiež neviem, čo je to ketlovať! :O :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevim, jak u vás (žiješ na Slovensku, že?), ale mi máme poplatky za zboží z USA už do ceny zboží za 30 $... což je 500 Kč a za to si fakt skoro nic nekoupíš. Já tohle nechápu... Clo je pak už od 1500 Kč za cenu obsahu balíku. A není to málo. U kosmetiky třeba 30 %, pokud jsem si teda dobře všimla. A udělala jsem to jen jednou. Kašlu jim na to. Nebo neznám ty správný fígle... :)))
      A děkuju zap ochvalu, od královny DIY mě to obzvlášť těší!

      Vymazat
    2. Jasná vec, poplatky vedia naštvať, u nás je ten limit 22 eur (balík nad túto čiastku colnica zastaví minimálne na týždeň, vyrúbi DPH a ešte poplatok za to, že ten balík zadržali a vyrúbili tú daň:D a ešte ti pripočítajú poštovné, lebo veď ti to musia z tej colnice nejako poslať, že. No Kocúrkovo. Pritom si človek poštovné zaplatí už pri objednávke. Preto sa snažím colnicu obísť, z Etsy som si objednávala len raz, nejaký náhrdelník (bol v cenovom limite), ale už sa mi párkrát pošťastilo aj to, že balík z USA bol drahší a colnica ho proste nezastavila:-). No a napr. tú kozmetiku rada objednávam na iHerb, americké ceny sú proklatě nízko;-), takže za tých 22eur si viem poskladať celkom peknú a uspokojivú objednávku (akurát dnes mi jedna dorazila, juchú:-). Máš pravdu, colnici ani euríčko!;-)

      :D že královná DIY, ty si eso:-)) ♥

      Vymazat
    3. Tak to máte stejnej blázinec jako my :), těch 30 dolarů je zhruba těch 22 eur.
      Pro mě jsi královna DIY od té doby, co jsem viděla to zrenovované křeslo!

      Vymazat
    4. Hihi, tak to je supermiléé!:-) Moment, tým pádom všetko zapadá - ak si dobre spomínam, to kreslo sa volalo "ružový TRÓN" :D Pekný večer prajem (žeby pri nejakom ďalšom DIY?;-)) papaa

      Vymazat
  4. Marki, chceš malý a moderní? :-) Tak dobře vybírej. Radši si kup od někoho něco levného, protože pokud budeš více šít, tak zjistíš, že by se ti možná hodilo horní podávání, automatický odstřih nitě a další finty, které nemám. :-) U patchworku i dlouhé rameno. Prostě, aby měl stroj vše, tak je to tak přes 30 tis. Za 20 tis. se dá koupit už s integrovaným horním podáváním látky, ale je pravda, že to se příp. dá dohnat kráčející patkou, ale ta se mi teď po dvou letech rozbila.
    Ale na sem tam šití do 10 tis. stačí. Ale vím, že spousta holek kupovala levnější stroje, ale ne levné. 6-8 tis. jsou stále peníze, a po roce už přecházely na stroje za 20 až skoro 40 tis. :-) To už člověk kouká, jestli je pěkný steh apod... A staré stroje většinou prošijí vše a často mají hezčí steh než některé třeba za 10 tis. Když jsem kupovala stroj, tak mě vůbec nenapadlo řešit, jaký má steh. Měli jsme doma taky tu skříň a pak Toyotu, ale to bylo snad ještě před revolucí a oba byly dobré. A těch značek, co je. :-) Takže přeji dobrý výběr.
    Náramky jsou pěkné a obdivuji, že jsi si dala námahu i s postupem v AJ.
    PS: ten čistící krém od dr. Hauschky vážně dobrý. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olive, děkuju za další cenné rady! Fakt. Já už to tak lehce konzultovala s Jane33 a vím, že nemá smysl kupovat stroj za 3 tis., tak pošilhávám po těch kolem 8 tis., ale to je pořád jen základ. Navíc Eva z Revamp mi poradila, že na overlock je dobrý mít stroj zvlášť a nemíchat to dohromady, což jsou teda hříšný peníze a vůbec nevím, jestli mě to chytne. Obecně je dobrý si ujasnit, na co to chci. Já nemám ambice si na sebe šít, to ani náhodou, na to jsou jiní machři, ale dokážu si představit, že sem tam ušiju polštář z látky s vlastním potiskem, sem tam nějakou chňapku nebo zástěru, případně ubrousky. Říkejme tomu třeba "domácí potřeby" :). Chci totiž spojit ty svoje potisky s textilem do domácnosti.
      A ta nagličtina... no, pokaždé, když se na to podívám, vidim nějakou chybu :)))). To byl zas nápad, psát to ještě anglicky! Ale teď už to nevzdám :D
      Díky!

      Vymazat
  5. Jsou parádní a není nad to si je vyrobit sama! Šikulka a šicí stroj je úžasná věc :-) No a tak tě vítám mezi diyerky ...a taky nevím, co je to ketlování:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ketlování je nějakej "medžik", jak by řekla úžasná Kačka aka Maskrtka (Fler), kterou znám z vyšívání :)
      Cítím se mezi diyerkami velmi dobře :)

      Vymazat
  6. Jsi žena činu a Tvojí ručce náramně sluší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem! Co kdyby se mi zítra něco stalo a já už nemohla nic udělat? :) Nejlépe tedy udělat všechno HNED :D

      Vymazat
  7. Myyno a kde jsi kupovala ty železné konce a ozdoby? Ty kotvičky nutně potřebuju (Rozi) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozi, vždyť je to tam napsané :))), v korálkárně v Mánesově ulici. Číslo popisné nevím, ale je to po pravé straně, když stojíš čelem k muzeu a je to až skoro dole. Myslím, že to nemá ani pořádný vývěsni štít a je ve sníženém přizemí. Doufám, že to najdeš :)

      Vymazat
  8. Pěkné náramky, škoda jen, že to není můj styl... bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidiš to a můj styl je to uplně nejvíc.

      Vymazat