pátek 21. března 2014

Breda shopping guide - tips and tricks

For English scroll down.

Nejdřív ze všeho se musím podělit alespoň o obrázek toho, co mi přivezla kamarádka z Antwerp... Myslím, že snažit se přestat jíst čokoládu, je zcela marná myšlenka. Moje drahá Ching je blázen a tak jsem jí řekla: "Děkuju Ti, ale nenávidím Tě!". Ale stejně ji mám moc ráda.

Jarní detox. / Spring detox.


I když Breda není Amsterdam, je možné, že se tam třeba jednou podíváte a proto přináším pár tipů na zajímavé obchody. O oblečení to ovšem nebude...

Za velmi zajímavou ulici považuju Wilheminastraat. Je plná butiků s lepší až luxusní konfekcí, ale také home decor obchodů, obchodů s organickými potravinami a bio kosmetikou.

Hned na začátku ulice je na levém rohu (směrem z centra) obchod Kaldi (www.kaldi.nl), kde jsem pořídila jarní single konývku na čaj s pipkama a taky dózu potisklou dětskými čmáranicemi. Celá tahle kolekce s dětskými kresbičkama se mi moc líbila, jmenuje se Paul Pava by Aida. Kdo je ilustrátorem jsem se nedopátrala, ale zřejmě nějaká Aida.



Ptáček a modrá ryba jsou z obchodu Mevrouw Janssen. / The bird and the blue fish are from the Mevrouw Janssen shop.




Tip, kam všude se dají nacpat cibulky jarních kytek. / Idea where you can put the spring bulbils.

Dětské tyčinky na jídlo. Hezký způsob, jak dítě naučit jíst čínu, ne? / Children chopsticks. It is nice way how to learn child eats china food, isn't it?

Dále tu máme ulici Reigerstraat, kde je ten antik shop se záhadnou otevírací dobou a taky Burger Bar, kde si můžete dát vynikající a šťavnaté burgry za 10 i s pitím, což je na Holandsko dost dobrá cena. Antik nemá žádný vývěsní štít ani jméno, buď ho prostě najdete nebo máte smolíka.

Burger Bar




Časopisový ráj, o němž jsem psala je na Nieuwe Ginnekenstraat 9 a je to přímou cestou z centra do Wilheminastraat.


Nedostižný Dille&Kamille obchod s domácími potřebami (tak přízemní název pro tak skvělé produkty, pch!) je na adrese Veemarktstraat 41 a můžete se tam ztratit na dlouhé hodiny a pořád budete mít co obdivovat. Pro milovníky high-tech pomůcek v domácnosti to ale není. Tohle je opravdový jakoby "old chool" obchod. Když na fotce vidím, co všechno jsem tam ještě nechala, jímá mě velká sebelítost, jak jsem, já chudák, v kuchyni ochuzená!

Dille&Kamille




Přímo v centru, u katedrály jsou pak (zřejmě) každé úterý trhy s jídlem (sýry, ryby, ovoce, zelenina) a s látkami všech druhů. Ve středu pak jídlo a ohoz střídá bleší trh. Obojí se koná jen dopoledne.



 


Kolem katedrály jsou pak spousty uliček plných obchodů s oblečením. Desítky místních, ale i běžných značek a také velké obchody s jídlem, kavárny a restaurace.


Velmi doporučuji vzít si dostatek peněz v hotovosti, protože cizí platební kartu většina obchodů nepřijímá.

Přeji krásný víkend a šťastnou cestu, ať už jedete kamokoliv.

P.S. A nezapomeňte, že pondělí je v Bredě zavírací den!

----------------------------------------------

First of all I want to share with you at least a picture of what my friend brought me from Antwerp... My idea to try not eat chocolate is quite useless, I think. My dear Ching is loony, so I told her "Thank you, but I hate you!". Still I like her so much.

Although Breda isn't Amsterdam, it is possible that one day you will find yourself in this wonderful place. That's why I'm bringing you few tips for shopping there. This article will not be about fashion, indeed...

In my opinion, very interesting place is Wilheminastraat street. It's full of boutiques with very good till luxury fashion and some home decor shops, organic stores and bio cosmetic places as well.

On the beginning of that street on the left corner (out from the city center) is Kaldi (www.kaldi.nl) where I bought spring like tea pot with birdies and box with children doodle art on it. All that collection is very nice and it is called Paul Pava by Aida. Don't know who is the illustrator, but probably some Aida :).

Next interesting street is the Reigerstraat, where there are the antique shop with the mystery opening hours and also Burger Bar where you can get brilliant and juicy burgers for 10 including beverage. It is very good price for Netherlands. The antique shop doesn't have any sign or name so you will be lucky or not.

The magazine paradise is in the Nieuwe Ginnekenstraat 9 and it's on the straight way from the city center to the Wilheminastraat.

Excellent Dille&Kamille store with kitchen and home stuff is on the Veemarktstraat 41 and you can get lost in there for long hours and you'll be still surprised how beautiful things are there. However, it is not for the kitchen high-tech lovers. This is pure like "old school" store. When I'm seeing on the picture how many nice things I left there, I'm suffering.

Right in the city center, close to the cathedral, there is food and fabrics market (probably) every Tuesday. Then, in Wednesday, there is flea market. Both of them run in the morning.

Around the cathedral are many small streets full of fashion shops. Local labels and chain stores, but also big food stores, cafés and restaurants.

I recommend you to take enough cash, because some kinds of foreign credit cards are not accepted there.

I wish you very nice weekend and have a nice trip wherever you go.

P.S. Don't forget that Monday is the closing day in Breda!

 

20 komentářů:

  1. Ty látky jsem neměla vidět...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 5 Eur za metr u všech. Myslela jsem, že tam omdlím... :)

      Vymazat
  2. Máš opravdu super úlovky! .) zřejmě Bredu zapojíme do našeho ještě nenaplánovaného plánu .))
    Velice ráda bych si s tebou dala čaj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jsem tam ty další židle ani nedala, fotek bylo i bez nich dost :).

      Tak až se někdy octneš v Praze, dej vědět, můžem si ten čaj dát ;)

      Vymazat
  3. Tak to jsou parádní úlovky!!! Ta konvička je ÚŽASNÁ, nějak na těch ptáčcích poslední dobou ujíždím, asi jaro nebo co :-)
    A ta dóza je taky super nápad!
    Díky za všechny super reportáže z Bredy, měli by tě externě zaměstnat z propagačního oddělení města, píšu si ji na seznam, kam se určitě podívat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konvičku sice nemůžu najít v on-line obchodě, ale jinak maj stránky tady http://www.point-virgule.be
      Moc pěkný věci.
      A díky! Vůbec by mi nevadilo dělat nějaké cestopisy za peníze :)))

      Vymazat
  4. Tak ta čajová konvička je fantastická !!! Tu chci taky :-D A zásoby čokolády máš tak na rok, ne? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně doufám, že ta čokoláda nějak zmizí, aniž bych v tom měla prsty :))) Od pondělka jsem si naordinovala detox, takže tohle je rána pod pás :D.
      Konvička je super a celý obchod taky. Jsou i on-line. Například tohle mě nenechává chladnou http://www.point-virgule.be/productdetail.php?catno=288_992&catno2=&catno3=&catno4=&catno5=&articleno=25297&priceno=1&itemno=151&lang=EN&search=0&searchword=

      Vymazat
    2. Teda co mi to děláš! Ta je prostě úplně nej! A ať detox zdárně zvládneš, já sice vyloženě nedetoxuju, ale centimetry na obvodu konečně ubývají, juhůůůů :-)

      Vymazat
    3. Ze zkušenosti můžu říct, že to, co na detoxu zhubnu, vždycky naberu během dvou týdnů zpět, ale aspoň se mi pročistí tělo. Cukru jsem do sebe ládovala v poslední době opravdu enofrmě mnoho.
      Jinak, k té konvičce... dobrá, co? :)))

      Vymazat
    4. Jo, očista je určitě fajn. Já to vidím jen na kopřivovej čaj :-) Konvička je přímo neodolatelná!

      Vymazat
  5. To jsou krásné fotky a mimochodem, já bych si čaj dala ;-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Báro! Tak jo, stav se, zrovna dávám vařit vodu ;)

      Vymazat
  6. Konvicka je super! Takovy jarni detox bych si taky nechala libit :-D A obchody v Holandsku jsou vubec kapitola pro sebe, strasne rada tam nakupuju!! A ty kavarny <3
    Hezky vikend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bodejď! Za rok jedu, doufám, zase a už teď se těším. Jo a berem dva kufry :)

      Vymazat
  7. Tak to si sa mala fantasticky a nakupila este lepsie vsak? :-) Len si pri takych postoch vzdy opakujem: Nesmiem uz nic kupovat nemam sa kde doma pohnut! :-) Adika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A na to je právě dobrý jarní úklid :))) Všechno pěkně vytřídit, zbavit se starých věcí a hned je místo na nové :)))

      Vymazat
  8. super, Holandsko působí strašně stylově z tvýho článku. Ale je pravda, že co si já vybavuju, tak většina lidí chodilo hezky stylově oblíkaných :) a super tipy, lepší, než Amsterdam, tam jezdí každej a píše o tom :) Jih Holandska moc neznám, tak snad se někdy vydám :) a máš super kamarádku z Belgie ;) ale je pravda, že jsem si taky jednu dobu stěžovala, že mi všichni dávaj čokolády, kdyby mi radši dali oříšky, nebo nějaký dobrý ovoce :D ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Georgie, Amsterdam byl supr, ale zdaleka jsem tam nenašla tolik zajímavých obchodů jako v Bredě :). Samozřejmě, je mi jasný, že je to daný velikostí. V Bredě jsem měla všechno naservírované na jednom místě kousek od sebe :).
      Já mám z té čokošky radost, ale takový koš exotického ovoce by mě taky neurazil :))). Jenže, když už jsem měla dostat něco belgického, tak to prostě musela být čoko :).

      Vymazat
    2. Mimochodem, kam bude směřovat tvoje další cesta? Nejsi už nějak moc dlouho doma nebo mi něco uniklo? :)

      Vymazat