středa 19. března 2014

Breda - Netherlands, day three

For English scroll down.

Den třetí byl výživný. Ráno jsem se vrátila do časopisovýho ráje pro pár dalších kousků pro přátele a známé, kterým jsem slíbila, že jim jejich oblíbený časák přivezu a pak jsem vyzvedla u hotelu kamarádku a jejího synka, kteří za mnou přijeli z belgických Antwerp a které jsem neviděla jeden dlouhý rok.


Odpoledne jsem pak ještě splnila milé přání, abych udělala pár fotek z konference, kvůli které můj muž přijel sem do Bredy. Budova Chassé Theatre je impozantní kousek a bylo mi fakt ctí to tam prolézt a nacvakat pár obrázků.


Kamarádka je Číňanka původem z Hong Kongu, ale žije celý život v Belgii a její přítel je Čech, který většinu života strávil v Anglii a v Belgii. Mají malého synka Hariho a ten ve svých dvou letech rozumí česky, anglicky, vlámsky a čínsky. Ve škole mu k tomu ještě přidají povinnou francouzštinu a bude to mít komplet. Hustý.



Ukázalo se, že v úterý dopoledne se na náměstí koná trh, kde můžete koupit jednak lokální potraviny všeho druhu, včetně ryb, ale i všechny možný látky a to pěkně prosím i úplety nebo látky vhodné na čalounění. Spadla mi z toho čelist, 5 € za metr mi nepřišlo jako velká suma, jenže to už bych prostě fakt neměla kam dát... Ale ty látky byly tak krásný!


Prošly jsme město, hledaly zajímavé obchody (a taky je našly) a klábosily o holčičích věcech.
Cestou jsme narazily na antik, kde měli jako by mimochodem před vchodem tři proutěné koše plné starožitného broušeného a rytého skla. Po 2.50 € za kus... Chápete to? Já prolézám kdejaký bazar v Praze, abych ukořistila byť jen jednu broušenou skleničku a oni to tady maj před obchodem po koších??? No mazec, prostě. A nakonec, když majitel zjistil, že jsem cizinka, dal mi je jen za 2 €. Někdy se vyplatí vypadat jako chudá příbuzná. Hahahaha.




Den skončil post-konferenční večeří ve třípatrovém sushi domě Sumo, kde jsem obklopená nejvyššími hlavami IBM přemýšlela, jak jenom neudělat manželovi ostudu, protože jsem byla tak unavená, že jsem nebyla ani schopná pořádně pochytat, o čem se bavěj... Ale musím říct, že ačkoliv jde o lidi v IT světě poměrně mocné a bohaté, jsou naprosto v pohodě. Jako že fakt uplně normální lidi. A mně můžete věřit. To se ví.


Day three was exhausting. In the morning I came back to the international magazine store to buy some mags for my fellows and then I picked up my friend and her little son which came from Belgian Antwerp to visit me and which I haven't seen one long year.

In the afternoon I executed lovely ask to take some pictures in the conference which was the point of our trip to Breda. The Chassé Theatre building is very interesting piece of architecture and was very pleasant to take the photos inside.

My friend's family is from Hong Kong, but she lives whole live in Belgium and her boyfriend is originally from Czech Republic but most of his live he spent in Britain and then in Belgium. They have one sweet two years old son Hari who can understand Flemish, Czech, Chinese and English. In the elementary school they will add the French (mandatory in Belgium)... So cool!

There was a market on the main square on Tuesday morning, where you can buy some local food including fish and also all the kinds of fabrics, knitwear fabric and fabric suitable for the upholstery. They wanted 5 € per meter, that's very nice price but unfortunately I don't have enough space in my suitcase. Some of them were really nice!

So we crossed the streets, chatted about girls stuff and suddenly we met an antique shop which has in front of the door three big baskets full of old cut and engraved glass. For 2.50 € per piece. Do you understand it? I literally creep through all the antique shops in Prague to find even one single cut glass and here they have it on the street in the baskets, just like this??? Well, I don't get it. Finally, when I chose some of them, the owner of the shop gave me an extra discount, 2 € per piece. Sometimes it is very useful to look like poor person from eastern part of Europe. Hahahahaha.

In the evening we had a dinner with some important IBM persons in the three-floor sushi restaurant Sumo. All the time I was thinking about how to not discredit my husband, because I was so tired and even wasn't able to catch what they are talking about. But I have to say the people were very nice and although they are rich and powerful in their IT world they act quite normally. And you can believe me. Indeed.

14 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Díky, dneska je poslední den. Nechce se mi zpátky :)

      Vymazat
  2. fantázia....všetko...
    konkrétne... ten malý špunt je fantastický...
    jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hari je vizuelně dokonalý čínsko-český mix a navíc je hrozně hodnej. Když jsme se loučili, tak plakal. Bylo to dojemný.

      Vymazat
  3. krásný fotky, super napsáno:)... kdysi jsem byla u Rotterdamu - 14 dní natáčení na lodi, která staví ropný plošiny... a z jedinýho výletu do civilizace jsem si z blešáku přivezla sekáčový talíře a hrnec:) Moje jediná vzpomínka na Holandsko:) mávám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, tomu věřim, tady jsou parádní věci všude k mání a i v tom antiku to bylo úžasný. Stačí mít dost peněz :)))

      Vymazat
  4. Market- moc povedene fotky! Mne se libi hlavne ta kavarnicka a ten antik nema chybu! Skoda, ze jsi to nevyfotila uvnitr.
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, mně se celkem často stává, že zapomínám fotit a jenom pozoruju :)))

      Vymazat
  5. Vše co jsi navštívila a nafotila je naprosto nádherné a samozřejmě tak lákavé. Tohle taky miluji, zalézt do nějakého takového obchůdku nebo kavárničky a nasávat atmosféru, a tak. Nebo něco "urvat", co doma není. Bohužel ty rozdíly kultur, přístupu a taky peněz tu jsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V poslední době mi dělá čím dál větší radost si urvávat solitéry, které nejsou běžně všude dostupné a v Bredě takových věcí bylo, že jsem se cítila skoro až nešťastná, že nemám nafukovací kufr a pár dní extra navíc :).

      Vymazat
  6. Bomba! .))
    A zase mě zaujaly ty židle! Že by nějaká úchylka? :D
    Fotky opět super! Moc se mi líbí fotka, kde je Hari na červené podlaze!!! .))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom případě máme úchylku dost stejnou, protože si jinak nedokážu vysvětlit, proč ty židle pořád fotim :)))
      Hari uprostřed červené plochy je moje oblíbená fotka. Ve skutečnosti to bylo trochu smutné, protože já stála na ochozu nad ním a on tam stál sám a hledal tátu (i když ten na něj samozřejmě dával pozor opodál) a byl z toho trochu nešťastný. No ale pěkná fotka si žádá oběti :)

      Vymazat