čtvrtek 20. března 2014

Breda - Netherlands, day four

For English scroll down.
 
Středa byla náš poslední den v Holandsku, no, vlastně poslední půl den, abych byla přesná.

Dopoledne jsem po třetí a naposledy navštívila obchod s časopisama (ještě, že se tam mění směny...) a doběhla si do jednoho malého zajímavého obchodu s dekoracemi pro skleněnou modrou rybu, co mě cvrnkla do nosu při pondělním brouzdání městem. A ještě se ukázalo, že paní majitelka obchodu zrovna ten den kandidovala v místních volbách, tak jsme ji popřáli mnoho štěstí, protože byla sympatická.

Bylo nádherné a teplé počasí, takže ideální podmínky pro procházku městem a ještě, že tak, neboť jsem učinila dva zásadní objevy...






Ten první byl, že včerejší návštěva antiku a nákup skleniček byl parádní nápad, protože antik byl dneska nedobytně zavřený! Prostě štěstí jak blázen.

Druhým objevem byl malý bleší trh na náměstí. Další porce štěstí a dalších pár gramů navíc do našeho kufru... uplně mě dostaly porcelánové ručně malované koule, u kterých jsem sice vůbec nevěděla k čemu jsou, ale přitahovaly mě jak magnet. Vzala jsem si dvě, chytře jsem se dozvěděla, že je to prostě dekorace (paní prodejkyně vysvětlovala, pán vedle se smál, až se za břicho popadal, že se ptám, na co to je) a strašně, ale strašně smutná jsem tam nechala ostatní čtyři, plus dvě parádní dřevěný. Netuším, jestli je to antik nebo co je to, ale jsou krásný. Takový.... holandský.


Podívejte, co jsem tam musela nechat! / Look what I had to leave in the flea market!
Bylo hodně těžký naaranžovat všechno do kufru tak, aby se to dalo zavřít, při čemž na letišti jsme to zase pěkně vyndali, neb jsme byli 3 kila přes váhový limit. Inu stane se a jak jsem si upípla na Twitteru, 3 kila jsou docela dobré skóre, čekala jsem víc.

A protože mám mnohem víc zajímavých fotek, další post ještě věnuju Bredě, plus přidám i místa, kam jít na lov v případě, že vás tam osud, z jakéhokoliv důvodu, zavane.





Wednesday was our last day in Netherlands, well, actually it was just a half day, but who cares.

In the morning I went for the third time to the international magazines shop (fortunately the shifts are changing here), then I continued to the one small interesting shop with home decorations to buy blue glass fish that I noticed during my Monday city tour. I founded out that the owner of the shop, elegant lady, is candidate in the ongoing city elections and wished her luck.

The weather was very nice, so the conditions were perfect for a walk through the city center and it was a great idea, because I made two very important findings...

First one, that the antique shop, where I bought cut and engraved glasses yesterday, was closed today, so I was so lucky!

And the second one was the flea market on the main square. Another piece of good luck and another extra weight to our suitcase... However, I was absolutely crazy about the porcelain hand painted balls although I haven't any clue what are they for. I bought two of them and lady who was selling it explained to me that it is just a decoration (meanwhile her husband was laughing out loud that I was asking). I left there another four of the balls plus two wooden ones with sadness in my heart. They are amazing even I don't know if it's antique or not. They are so.... Dutch.

It was very tricky to pack everything into the suitcase and then at the airport I found out that it is 3 kilos over the weight limit... Well, shit happens and as I tweeted on my Twitter account "Just 3 kilos?", it could be much worse...

And because I have much more pictures, the next post will be dedicated to Breda again with some extra tips where to go shopping if you will have a trip to this part of Netherlands.







10 komentářů:

  1. Tak tady jsem se taky pokochala, stejně jako u Iri. Ta fotka s tím zábradlím a ta poslední jsou super! A tři kila navíc jsou ještě dobrý. My když letěli do Řecka (nutno podotknout, že s malým dítětem a na 14 dní), měli jsme 15 kg navíc :-) Pěkný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15 kg, to je slušný :) a to jste letěli teprve tam :))) Ale jasně, já vím, že s malým dítětem člověk potřebuje nekonečné množství různých věcí pro jeho péči a zábavu.
      Mně přivezla kamarádka z Antwerp asi 5 kg čokolády (má dojem, že ji tu nemáme) a já jsem nakoupila daších 5 kg časopisů, takže to se takhle krásně nastřádalo, až jsem se divila :)

      Vymazat
  2. Ty koule bych tam taky nenechala ...:-) a ty pouliční blešáky mi tady u nás strašně moc chybí. Pěkný fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpětně samozřejmě lituju, že jsem ty koule nevzala všechny :))). Ale to už je holt pomíjivé kouzlo blěšího trhu.
      A co pravidelný blešák na Náplavce? Nezavítáš tam občas? Někdy tam jsou docela hezké věci.

      Vymazat
  3. Ty tulipánky! <3
    Nikdy jsem na bleším trhu nebyla a moc mě láká někdy poznat jeho kouzlo. Bojím se ale, že z českého blešího trhu budu zklamaná. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anet, neboj se ničeho, blešák jako blešák... i tady bylo plno nesmyslů a paradoxně nejhorší bleší trh jsem zažila v Německu :). Je to o štěstí, stejně jako jít do second handu. Někdy najdu poklad a někdy mám jenom špinavý ruce od ušmudlaných hadrů :)

      Vymazat
  4. Ano, na bleší trhy taky vzpomínám. Opět krásné fotky, hned bych tam jela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, vůbec se mi nechtělo pryč :)))

      Vymazat