středa 5. března 2014

About embroidery

Handmade embroidery is beautiful and it's still hot stuff on the catwalks. From time to time we can find some embroidered clothes in Swedish or Spanish style chain stores, but to be honest, in the moment when there is some embroidery appearing repeatedly on many pieces of clothes, it starts to be non-attractive to me. Well, I'm not a sheep.

So, when I started to be sick about embroidery dress, it was time to find someone who can teach me how to do it (OK, I could buy one, but I'm not that rich). And I found Eva (Revamp), young woman teaching embroidery in the Café Lajka in Prague.

It is not that kind of club, where old aunties are embroidering stuff for their nieces and grand daughters. It's a group of young women constantly talking (yes we are unstoppable) about their life and world troubles, sometimes in a very philosophic way, and meanwhile being taught how to embroider their second-hand catch or clothes for their children. However, it is very funny!

I like it, but I'm not good at it. It is very hard (now I know why are embroidered clothes so expensive) and I have to practice a lot. I do my best and one time may be I will be successful.

Right now I'm ruining my favorite top with cacti inspired by lovely Michelle Morin's illustration.

Revamp facebook.

-----------------------------------------

Ruční výšivka je okouzlující záležitost a nějaký ten pátek už se objevuje i na přehlídkových molech. Sem tam se dá nějaký kousek s výšivkou najít i v řetězcích švédského nebo španělského typu, ale abych byla upřímná, jakákoliv výšivka opakující se na mnoha kouscích oblečení pro mně přestává být okamžitě atraktivní. Nerada stádovatím.

A když moje srdce začlo toužit po vyšitých šatech, nezbylo, než se to jít někam naučit (tak jasně, mohla bych si nějaký s ruční výšivkou koupit, ale nekradu, žeano). A tak jsem udělala googli googli (od slova googlit) a našla Evu, která vede pravidelné kurzy výšívání pod značkou Revamp na pražské Letné v prostorách Café Lajka.

A není to žádné spolčení tetek vyšívajících výbavičku svým neteřím a vnučkám. Je to občas dost filosofií zavánějící debatní kroužek, kde mladé ženy rozebírají všechny starosti světa a za nepřetržitého mluvení (ano ano, jsme nezastavitelné) se učí pod vedením Evy různými způsoby vyšívat a zdobit své kořisti ze second-handů nebo oblečky děckám. A tak, prostě velká zábava.

Moc mě to baví a vůbec mi to nejde. Je to náročné (aha, už vím, proč je výšivka tak drahá) a chce to cvik. Dělám, co můžu, vyšívám i v noci doma. A jednou se to třeba naučím.

Právě przním svoje oblíbené tílko kaktusy inspirovanými úžasnou ilustrátorkou Michelle Morin.

Revamp facebook.





This is my trial embroidery. I know, it's chaotic and non-harmonic, but I'm working on it. Really. / Tady je zkušební výšivka kaktusu. Já vím, je to neharmonický a chaotický, ale pracuju na tom. Fakt.


http://unitedthread.blogspot.cz/ Michelle Morin





23 komentářů:

  1. Myyno-drzim palce! Vysivky se mi taky moc libi, kdyz jsou decentni, tak to je nadhera.
    Jinak talent tam bude:-) kaktus jsem poznala:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobře, rozeznat správný tvar je základ! :D

      Vymazat
  2. Ale, prosímtě, jde Ti to výborně:) Jinak s tím naším holčičím kroužkem si to vystihla přesně.), sociologové by nad námi plesali blahem, co všechno se o ženské skupině vě věku kolem 30ti let dozví.))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to skvělý debatní kroužek a až skončíme, bude mi moc chybět!

      Vymazat
    2. Ja myslim, ze bysme se mohly schazet (treba) v Lajce klidjo dal!
      A taky se ohrazuju proti tvymu, ze ti to nejde! Mas to krasny! Ty barvy! a posunulas ty kaktusy do jiny - svy - roviny!
      (taky vysivajici) Kaca

      Vymazat
    3. Už to vidím, už jsem našla tvůj komentář, já ho hledala dole :)))
      Tak ještě jednou:
      Vykojená Hlava :D tomu říkám krutá sebereflexe! A přitom to tak není!
      Byla bych všemi deseti pro to, scházet se v Lajce dál! Protože Lajku lajkuju, vás taky a to vyšívání už nějak přežiju :D (vtip, samozřejmě) :)

      Vymazat
    4. To je skvely! Jste skvely! Neco takovyho jsem si vzdycky prala! Jako maj nektery chlapy treba hospodsky/fotbalkovy/... stredy s kamaradama a pres to proste nejede vlak, tak my bysme mely vysivaci/klabosici/... uterky, jupi!

      Vymazat
    5. Mám radost! Taky jsem si to vždycky přála! Já totiž těm chlapům závidim, jak maj partičku a partička je skoro nejvíc nejdůležitější. Klábosící úterky beru a po O si budem moct dát třeba i dvojčičku vínka, co? ;)

      Vymazat
  3. kaktus je famózny....pokračuj....som zvedavá na všetko...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty lichotnice! Kaktus je příšerný :))) Ale slibuju, že se budu snažit to zlepšit.

      Vymazat
  4. :-) šikulka že ses do toho pustila, mě to nikdy nebavilo ani pletení, jsem spíše na rychlost šicího stroje :-D. PS: nechtěla bys prohodit na začátek českou a pak anglickou verzi? Když koukám na hlavní panel tk to občas přejdu +:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, vím, že to je blbý tu angličtinu mít nejdřív, ale pokud to nááááhodou někdo anglicky mluvící otevře a uvidí nejdřív češtinu, tak to zase rychle zavře, kdežto vy víte, že tam tu českou verzi najdete :). Tak se omlouvám, ale je to z čistě praktického hlediska. :)
      Šicí stroj je náhodou taky bezva, ale mě víc přitahujou ty piplačky :)

      Vymazat
  5. Máš můj obdiv!!! Výšivka je další z mnoha věcí, které bych se chtěla naučit a zvládnout (vedle šití, plstění atd.), zatím mi jde (a to ještě pouze na úrovni pokročilého začátečníka) jen háčkování a pletení ...
    Kaktus je fakt zajímavý (a teď to určitě nemyslím jako eufemismus pro "divný" :))), líbí se mi i ta původní ilustrace, i tvé pojetí ... Takové ty něžné minimalistické výšivky vždycky chodím obdivovat k Pondělí a teď se mi rozšíří spektrum :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, děkuju. Já velmi obdivuju všechny ruční práce a háčkování je další meta.
      Pondělí je jiný level, tu obdivuju taky velice a děkuju za pochvalu. Můj psychedelický kaktus rozhodně budí pozornost :)))

      Vymazat
  6. To je celé také vtipné!:D Text, kaktusíky aj komentáre:-)) a vybrala si si krásnu predlohu! Spolčení tetek :D perfektné, fandím!:-) Moja babka už vyšila asi trilión krásnych obrusov, tak prečo to ja neviem?? Letím za vami na Letnú!... ;-))

    OdpovědětVymazat
  7. To je super, výšivka kaktusu vypadá moc dobře!
    Ruční výšivky obdivuju, asi i proto, že zrovna na tohle moc trpělivost nemám, já radši rychlost šicího stroje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V rychlosti asi šicí stroj nemá konkurenci, ale v mém případě by to dopadlo dost katastrofálně, kdybych si sedla ke stroji. Nemám totiž smysl pro symetrii, což se v malém měřítku (např. u výšivky) dá ukočírovat, ovšem třeba u šatů by to bylo asi utrpení :)

      Vymazat
  8. No to, že jsi strááášně šikovná už dávno vím, ale teda vyšívaný šaty! No to jsi fakt dobrá! Tak ať Ti to jde pěkně od ruky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, vypadá to, že šaty budou hotové nejspíš tak k mým padesátých narozeninám, než se to naučím tak, že s tím budu ochotná vyjít ven :))). Takže to abych si pěkně držela linii ještě dalších třináct let! No to mě zabije, po čtyříctce už jsem chtěla začít v klidu tloustnout :D

      Vymazat
  9. Taky vás to chytlo, skvělý! :-) Přiznám se, že mě na tom vyšívání taky hodně baví ta babská pospolitost. Nikdy jsem holčičí kolektivy moc nevyhledávala, ale tohle je prostě oblažující... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, chytlo a moc! Ani já jsem nikdy zvlášť nevyhledávala ženský kolektiv, ale tady se to sešlo uplně geniálně. Plánujeme další scházecí úterky, prostě jen tak, protože jsme si sedly :)

      Vymazat