pondělí 3. února 2014

Vietnamské mozaiky I - jídlo, chlast a děti...

Zasoutěžte si o balíček produktů dovezených z Vietnamu tady.

**********

O víkendu jsem konečně vytřídila fotky. Bohužel, celkový počet se mi podařilo stáhnout jen zhruba na polovinu. Z téměř 1700 fotek máme teď necelých 800, kterých nejsem zatím ochotná se vzdát, ale pro přátele a pro rodinu mám obrázků míň, nechci, aby mi při prohlížení usnuli.

Rozdělila jsem si svoje nejoblíbenější objekty do zvláštních složek a v neděli z nich udělala malé mozaiky. Překvapivě je mezi nimi pivo, ale nejsem pivař, jen mě bavily ty plechovky a loga (nejsem náhodou grafik?). Nechybí samozřejmě děcka a jídlo.

Jídlo oplákávám ještě teď. Pořád se nemůžu naladit zpět na českou stravu. Snažím se nakupovat čerstvou zeleninu a vařit si doma na vietnamský způsob, ale není to ono. Navíc, jezdit k řezníkovi obden pro čerstvé maso na vývar to taky není můj styl... Jsem lemra. No pytlíkuju to doma, jak se dá, jen aby to bylo co nejčerstvější a nejlehčí. Třeba tady mám takový příklad... ehm.


A netrpělivě vyhlížím jaro.

Tenhle rok jsem si totiž dala za úkol (Baru, už jsem zjistila, co jsem vlastně tenhle rok chtěla udělat, hurá!) vykouzlit z naší velké pusté terasy zelený ráj. Zatím mám naivní plán nechat si udělat dřevěné záhonky na vlastnoručně vypěstované bylinky a na salát (nejspíš napíšu někomu na Fleru) a aby mi to nechcíplo jako první dva roky, co jsem se přistěhovala, tak jsme si řekli, že obětujem letní týden u moře a necháme si za ušetřené peníze udělat markýzu, která bude terasu a hlavně záhony stínit.

Taková markýza, to není jen tak. U nás totiž někdy strašně fouká. Takže musí být kvalitní a pevná. A to stojí hrozně peněz. Dovolená by za to byla nádherná.

Též bych chtěla na jednu stranu terasy vysadit břečťan. No, uplný kozel zahradník ze mně bude. Přemek Podlaha by měl radost...

A teď ty mozaiky. Ještě minimálně dvě budou. Koloniální domy a květena.










4 komentáře:

  1. Pivo dobrý a to nejsem pivařka ani grafička.) Tygr a ten retro obal dole uprostřed mě berou.) Děti krásný, ty asijský prostě jsou nejkrásnější:) a Ty mezi nima též. Úplně paní učitelka ve školce:) Nechceš s nějakejma českejma dětma vést výtvarný krouže třeba?.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak loga se nám líbí stejná, retro-hypno a tigr vedou. :)
      S tim kroužkem pro děti mě to napadlo už dávno, ale nemám na to vzdělání a doma na to nejsou prostory. Myslim, že na to potřebuju peďák nebo něco takovýho.

      Vymazat
  2. Krásný koláže! Úplně tam mezi ty dětičky zapadáš :-) A s fotkama to mám taky tak, ale vždycky s odstupem času a zálohou jich pár odmáznu :-) Terasa je bezva nápad, to Ti budu asi závidět. Já pěstuju bylinky několik let, každej se diví, jak mi to roste a přitom já ctím jedno jediné pravidlo. Nesmí do nich pršet. Protože potom se dělají plísně, kterých je už tak víc než dost a stojí to za prd. A taky doporučuji koupit kvalitní sazenice u zahradníka. Sice to vyjde dráž, ale výsledný efekt je úžasný. Bylinkovou plantáž sklízím minimálně 3x za sezónu a opravdu je to plantáž. Bylinky mám ve větším květináčích pěkně pod stříškou na východní straně. Abys věděla, že nekecám :-) http://photographyasmyhobby.blogspot.cz/2013/08/zase-jeden-vonavy.html nebo tady http://photographyasmyhobby.blogspot.cz/2013/06/herbal-jungle.html Sušené je mám ještě teď, i něco málo zamrazeno. Takže se budu těšit na jarní fotky s bylinkovou terasou :-) A ještě vlastně jeden tak trochu nechutný trik při sázení rostlin ... a to nejen bylinek, ale třeba i když vysazuju semínka. Hezky si plivnu do dlaně a kořínky sazenice nebo semínka v tom pěkně vymáhám, aby získala genetickou informaci odě mě. Možná se to bude zdát někomu hodně blbý, ale ještě se mi nestalo, že bych měla malou sklizeň nebo měla nějaké škůdce. Omlouvám se za nechutnou praktiku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D to je vskutku až magická praktika! To zkusím :D!
      Mně to vždycky uhynulo, protože u nás na terase, která je na jih, je klidně i přes čtyřicet stupňů. Proto nutně potřebujeme tu markýzu, aby se tam vůbec mohlo začít něco systematicky pěstovat. Jak jsem kytky nezalila dvakrát denně, šly do kytek :). No jsem na to zvědavá, fakt že jo! Díky za tipy, budou se moc hodit.

      Vymazat