středa 5. února 2014

Tip na zdravější bramborový salát

Soutěžíme tutaj!

************************

Fanoušci klasické české kuchyně, zavřete oči, přicházím s naprostým paskvilem. Nečtěte to.

Miluju bramborový salát! Co vy? Ve Vietnamu jsem na něj v období Vánoc měla takovou chuť, že jsem si ho po příjezdu musela hned udělat.

To bych ale nebyla já, abych si nevymyslela něco jinýho, zdravějšího a lehčího, protože co si budem povídat, klasický model vařených brambor, Kunovjanky, nedej bože uzeniny a majolky není uplně šik záležitost. A žaludek trpí, neboť je překyselen.

Tož moje verze je následující:

vařené brambory,
řapíkatý celer,
žlutá paprika,
salátová okurka,
jogurtová majonéza light (klidně nahraďte čistým jogurtem),
mražený hrášek (protože byl v mrazáku),
čerstvá bazalka (doporučuju pokrájet a ne jak já nechat celý listy, to byla blbost),
nakrájený čerstvý chilli papričky (ráda bych napsala, že je to povinný, ale ne každý je úchyl jako já),
na okyselení Umeo ocet (kyselý, ale zásaditý, ó příroda je mocná čarodějka, ocet z japonských nakládaných umeboshi švestek, seženete ve zdravé výživě),
sůl netřeba, Umeo ocet je i slaný, pokud nekyselíte nebo kyselíte něčím jiným, tak samozřejmě i sůl.

A to je všechno. A je to dobrý a čerstvá zelenina je tam mnohem lepší než to kyselý svinstvo plný cukru a soli z obchodu. Kdo si dělá nakládanou zeleninu sám, tomu závidim.

Málem jsem M. nic nenechala.





15 komentářů:

  1. Jsem úchyl na chilli papričky! Včera jsem snědla půlku jen tak :-) Recept vypadá slibně, ráda vyzkouším. Ume ocet používám celkem často, i do pomazánek nebo omáček, je můj oblíbený. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, jednodušší už to být nemůže :). Tedy v případě, že běžně seženeš řapíkatý celer nebo čerstvou bazalku. Jsou ještě pořád místa, kde tohle není k mání. Což ale není Tvůj případ.
      Umeo ocet je vynález století. Tyhle slaný švestky (nebo cosi podobnýho) dávaj ve Vietnamu do citronády a je to strašně dobrý. Citronáda na slano mě dostala. M. nechutnala :)

      Vymazat
    2. Hi hi, já někdy ume ocet i piju :-) V léte, když je horko, do vody ... paráda!

      Vymazat
    3. Fakt? No co se člověk nad bramborovým salátem nedozví :)))... To musím zkusit.

      Vymazat
    4. Vyzkoušej, stačí ten pár kapek do sklenice s vodou. Doporučila mi to výživová poradkyně právě na odkyselejí organismus. V létě navíc osvěží, já si občas popíjím i teď. Tělo si řekne :-)

      Vymazat
  2. Vypadá dobře, ty chutě si umím představit. Určitě zkusím. A Umeocet i švestičky, to je moje vášeň. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že je Umeo tak oblíbený! Já to říkám furt, že jste úžasný :)

      Vymazat
  3. Díky za rozšíření obzorů, o existenci Umeo jsem neměla ani páru. Odzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, je to dobrá věc a co je nejdůležitější, nepřekyseluje organizmus.

      Vymazat
  4. Vypadá to moc pěkně, super tip na letní salátek ke grilování :-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto nemaje, hodil se mi i teď v únoru :)

      Vymazat
  5. Fakt bych si ho dala. Vypadá skvěle.

    OdpovědětVymazat
  6. Já bez papriček a jogurtové majonézy, ta mi nějak nechutná:-) Ale jinak mi saláty chutnají i bez zálivek, tenhle bude taky:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, jasné, papričky jsou takové moje malé pokušení a ta majonéza je spíš na chuť :). Ale tak aspoň něco by tam jako pojivo mělo být, třeba jogurt. Myslím.

      Vymazat