čtvrtek 20. února 2014

Stůl

Základní kus nábytku. Něco, co potřebujeme denně. Místo, kde se setkáváme.

Tak ten nám asi týden chyběl.

Došlo k tomu celkem prozaicky a to ve chvíli, kdy jsem si spočítala, že pronájem vlastního ateliéru ze svého autorského výdělku neuživím a sdílený ateliér nemám s kým sdílet. Odkopala jsem všechny zbytečnosti kolem svého pracovního stolu a odtáhla na to volné místo stůl jídelní, čímž jsem si prodloužila pracovní plochu o krásných 130 cm. Odkopané věci pak zakopala zpátky pod ten stůl.

Do kuchyně, na místo, kde byl původně náš jídelní stůl, jsem odnesla ikeácký stoleček, co byl u tv na odkládání knihy nebo sklenice vína (případně obojího). Když se M. vrátil domů, poznamenal jen, že se nám ten jídelní stůl nějak srazil... (asi přejmenuju M. na Mr. Zen)

Takhle jsme týden posedávali u jídla jak v harému. Ano, ano, já vím, jsme Ikea family, ale budu na tom pracovat. Začala jsem stolem. A toho prádla na žehlení vzadu si nevšímejte, já si ho taky nevšímám a třeba jednou samo zmizí...

A takhle jsem si krásně prodloužila pracovní plochu.

Nastalo hledání nového kandidáta.

Jsem si dala už minulý rok za úkol podporovat a propagovat české řemeslníky a šikovné ruce. Ne, že bych Ikee dala definitivně sbohem, to asi ani není v mých silách (jak vidíte na fotkách), neboť je to rychlé a celkem funkční řešení kdejakých problémů s výbavou bytu, ale pokud to bude jen trochu možné, chci dávat přednost lokálním výrobkům. Zaslouží si to.

A našla jsem na Fleru (kde jinde taky, už jsem tam jak doma) pražského malovýrobce dřevěného nábytku HOME Furniture. Vybrali jsme tento stůl a požádali o kapku světlejší odstín mořidla.

No a za týden jsme si pro něj jeli na krásnou adresu nedaleko Hradčan, pár čísel od Bílkovi vily, kde pan Horník žije a pracuje. Vzal nás i domů, ukázal že není kovářova kobyla a my jen čučeli, protože všechno to bylo tak pěkný!

Takže tak. Máme stůl a jsme moc rádi.

A tady je fešák. Se šuplíčkem! Bukový.





A co vy? Zkoušíte taky podporovat lokální výrobce, případně využíváte šikovné ruce v rodině?

20 komentářů:

  1. Myyno-stul je peknej a moc se mi libi, ze jsi podporila nase ceske vyrobce! Nechces s nim udelat clanek:-) jak se jim podnika v tehle dobe plne Ikey, Kiky a ostatnich?
    Hrozne moc nasim vyrobcum fandim. Dam si je do oblibenych. At se vam u nej dobre stoluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, článek s ním dělat nebudu, to nechám povolanějším, i když je to fajn nápad, můj komorní blog mi mu asi moc nepomohl.
      Jsem ráda, že i ty fandíš lokálním výrobcům, to je moc dobře.

      Vymazat
  2. stôl je nádherný....tiež v tejto dobe hľadám nejaký, čo by sa mi hodil...
    ale buková je iba vrchná doska....nohy nie....to nie žeby vadilo, alebo čo, ale já sú hnidopich...:))
    buk, ako drevo, nie je až taký pekný....je to lacnejšia verzia tvrdého dreva....asi preto to dáva ako vrch, lebo zvyčajne tam príde obrus. Nohy sú už krajšie, netrúfam si určiť druh(musela by som sa dotknúť)...
    stolu zdar...a hlavne naozaj treba podporovať samých seba...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, ty jsi úžasný pozorovatel! No ano, bukovou má jen desku, já to zapomněla uvést na pravou míru :). Nohy ani nevím, z čeho jsou, to jsem se neptala. Ale je to něco měkkého, možná smrk?
      My ubrus nepoužíváme, tolik jich nemáme (denně bych musela dávat nový, jsme trochu čuňátka), ale i tak mi ta deska připadá fajn.
      Ano, podpora místních je třeba!

      Vymazat
    2. haha...drevo a ja sa máme radi...nohy budú síce z mäkkého dreva, ale z listnatého stromu. Smrek by mal viac sukov po konárikoch...
      vyznám sa, čo? :)

      Vymazat
    3. No to teda! Obdivuju! To je dobré vědět takové věci. Jednak alespoň víš lépe, co chtít a jednak tě někdo jen tak neošálí :)

      Vymazat
  3. Je to přesně jak píšeš. Ikea je rychlá a levná a já ještě dodávám, k malým dětem ideální. Není kus nábytku, co by nebyl poznamenaný, včetně naší postele s masivu, kterou musím v létě nechat přebrousit a natřít. Asi to dopadne tak, že si udělám sama. Ale jinak podporuji lokální výrobce. Klukům nábytek do pokoje už nechávám dělat na zakázku a postupně jak bude odcházet Ikea, hodlám obměnit kusy nábytku za neikea :-) A ten stůl je úžasný a hlavně za super peníze! Tu vůni dřeva cítím až sem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta vůně je úžasná, ale spíš je to mořidlo :). Právě tu inhaluju jak feťák, miluju to. Ale krásně dřevem to vonělo u pana Horníka v domě. Už na chodbě :).

      Vymazat
  4. Tak drahoušku ,máš fakt dobrý vkus :-) od této firmy mám rok v obýváku stůl:
    http://www.fler.cz/zbozi/konferencni-stolek-9-3282180
    v temně hnědé, je úžasný, popraskaný, přesně dle mého gusta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida! Pán je oblíben! Vytříbený vkus, Petro ;)

      Vymazat
  5. Stůl je krásný, M. opět ideální muž a Ty vtipná jako vždy (sedím teď v kavárně, a když jsem si četla tu poznámku o prádle, nahlas jsem se rozesmála, až se na mě pán od vedle podíval pohoršeně.)) Ale teď už konec zábavy, jdu pracovat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sranda musí bejt :). Závidim Ti tu kavárnu, kdybych se taky mohla odstěhovat se vším do kavárny, hned by to bylo inspirativnější :). Tak ať se Ti dobře pracuje!

      Vymazat
  6. Aby milý nežiarlil, že máte doma nového fešáka;-). Je to krásavec, naozaj, a se šuplíčkem! Musíš mať radosť velikú, chápem:-). A vieš, čo je najlepšie? Že cez ten nový stôl už nie je tú kopu prádla vôbec vidieť!:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž zásadně nežárlí :), prostě Mr. Zen :))).
      A máš pravdu, prádlo je vidět méně, ale blbý je, že já o něm už vím, takže mi to nepomáhá :D

      Vymazat
  7. Je nádherný! Krásná barva ... a ten šuplíček je úžasný ... připomíná mi stůl po prababičce, který jsme kdysi měli na chatě, ani nevím, kde se poděl, bohužel :( My to doma taky kombinujeme - něco máme na zakázku (třeba skříně nebo jídelní stůl) a zbytek jistí IKEA :)
    A vidím, že na žehlení používáš naprosto stejnou techniku jako já :))) Mám v koši na žehlení hromadu ze dvou praček, a to si pokaždé, když pak dvě hodiny v kuse zuřím u žehlicího prkna, říkám, že to budu žehlit hned, jak uschne ... a prdlajs. Tak teď taky čekám, až se vyžehlí samo a spořádaně se odebere do skříní ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně, ještě ho tak naučit se poskládat, srovnat do řady a odkráčet do kříně. Ó to by byla nádhera! Tak já to jdu vyžehlit radši hned :)
      Jo a taky si vždycky říkám, že budu žehlit HNED :D

      Vymazat
  8. Snažím se podporovat domácí výrobce všeho. Táta je truhlář, takže vše, co je doma dřevěné je made by my father ;-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
  9. Stůl je krásný, taky bych takový chtěla!!

    OdpovědětVymazat
  10. Jistěěě! I když jídelní rozkládací stůl vlastně vyráběli Slováci, ale ty beru jako naše, pracovní stůl jsme zadali místní firmě a druhý v pracovně je dědictví po prababičce a k životu jej probudili taky místní. Původně světlý dubový taky s šuplíčkem trochu ztmavnul, jak se napouštěl proti červotočům a jinak upravoval, ale jsem šťastná, že ho mám, i když si pod něj nikdo nesedne, protože pod něj nesloží nohy. Proto jej nikdo nechtěl a já jsem hrdá za jeho záchranu. Možná své stoly taky vyfotím na blog, ale nejdřív musím uklidit, protože na nich a pod nimi pořád něco je. Tvoje prádlo je jen taková drobnůstka. Máte nesmírně důležitý a krásný grunt vašeho obydlí! Gratuluji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slováci jsou naši, to je jasný, taky to tak beru :)
      Stoly vyfoť, moc ráda si je u Tebe na blogu prohlédnu!

      Vymazat