středa 19. února 2014

Příběh květiny

Na tenhle rok jsem si dala úkol nelehký - konečně nějak vymezit svůj styl, zjistit co mi vyhovuje nejvíc a nějak se ustálit v tvorbě. Není to jednoduchý. Naplno zase maluju až poslední dva roky, intenzivně teprve rok a mám tendence skákat od jednoho stylu k druhému.

Na jednu stranu je fajn, že si člověk zkusí víc věcí a pak si vybere, na druhou stranu takovéhle skákání dost výrazně brání zajímavějším zakázkám, protože profesionalita je žádaná čím dál tím víc a grafik a ilustrátor by měl být jasně vymezený. To je prostě ten dospělý přístup. Stanovit si priority, definitivně se rozhodnout a pak už se "jen" zlepšovat.

Já se nacházím spíš ještě v tvůrčí pubertě, abych tak řekla. Ale už je na čase se zklidnit...

V rámci studování vlastních kreslících návyků jsem si vzala fotku kytky a zpracovala ji různými styly a médii. Cílem bylo zjistit, jestli mají všechny podoby něco společného a co mi vyhovuje nejvíc.

První byl linoryt.






Linoryt jsem oskenovala a převedla do křivek. S takhle zpracovaným motivem už si můžu dělat prakticky co chci. Tisknout a zvětšovat, přebarvovat... prostě cokoliv.



Následovala kresba ve Photoshopu.



Potom jsem se pustila do elektronické verze v Illustratoru.



A nakonec jsem linoryt vytiskla na bedýnku, kterou jsem našla u popelnice.


Ještě jsem měla v plánu udělat květinu akvarelem, ale zjistila jsem, že akvarel musím buď dlouho trénovat nebo na něj zapomenout. Raději bych ještě trénovala, narozdíl od oleje mám akvarel dost ráda.

Celkově jsem z toho ještě žádný závěr neudělala. Jsem z toho trošku nesvá. Čemu dát přednost a čeho se vzdát? Chybí mi nějaký guru.

Tak mi třeba alespoň písněte, co se vám líbí nejvíc, případně, co na vás působí vyloženě blbě. Jo?

Jo a tady je ta kytka, která mě inspirovala. Nevíte někdo, co to je za lodyhu?

29 komentářů:

  1. Marki, hledám také ten svůj styl, protože mně se líbí taky všechno. Mám ráda i všechny barvy, ráda šiju z látek od vintage až po modernu. Dříve než jsi požádala, abychom napsali, tak jsem už kvůli sobě začala přemýšlet, co se mnou rezonuje nejvíce. A tak já ti asi neporadím, protože nějak tak vše. Ale s tím vymezením máš pravdu.
    Ráda se pak podívám na komentáře ostatních, co bude mít největší odezvu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olive, díky, tos napsala moc hezky. Já bych nejraději dělala vždycky podle nálady, asi ve mně zůstává příliš velký kus dítěte :) Všechna média maj něco do sebe a z každého z nich využívám jinou vlastnost, takže proto jsem taková neustálená. No prostě, dilema :)))

      Vymazat
  2. zase chceš aby som premýšľala....takže podľa mojich očí:
    páčia sa mi: 1,6,7,2,3...najviac by sa mi páčili 6,7.....ale ja som asi autista, ja potrebujem mať farbu pekne vo vnútri obrysu...
    4 ešte ujde, ale 5 je pre mňa farebný hluk...
    ja viem, nepomohla som... :))
    a bednička super...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, máš pravdu, já po vás pořád něco chci, že? :))) To není fér, takhle po ránu, já vím...
      V podstatě jsi pomohla a já vlastně i souhlasím. Nejvíc mě baví 6,7, ta barva mimo obrys je asi pro někoho zneklidňující, no já chtěla udělat dojem "falešného" sítotisku třeba. Jako že jsem se netrefila do obrysů při tisku. Jen takový vtípek :)
      Bedýnka mi udělala radost. Jak to může někdo vyhodit? :)))

      Vymazat
  3. Tak som - inšpirovaná tvojou bedničkou na FB - v noci písala nový článok a dnes vidím bedničku v plnej kráse aj s kvetom-inšpirátorom:-). Bednička sa mi páči velice a moc:-) a z kvietkov najviac ich elektronická podoba v Illustratore. Jednoduché línie, farby, jemnosť... grafika nadovšetko. A myslím, že aj tie akvarelové by sa mi páčili, neskúsiš ich teda?;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach, to je milé! Díky moc! I mně se nejvíc líbí ten Illustrátoří počin, tam jsem si nejvíc vyhrála a umím s ním asi líp než s Photoshopem. Tam prostě jen kreslím :).
      No a jasně, že akvarel bude! To nevzdám, protože akvarel miluju. Už jsem vyhodila asi pět obrázků a stále mám na stole rozložené štětce a barvy a budu to zkoušet tak dlouho, dokud nebudu spokojená :)

      Vymazat
    2. Vraj netrpělivá, a pritom taká vytrvalá!:-) Super, teším na akvarelový upgrade teda niekedy:-)).
      L.

      Vymazat
  4. Mně se nejvíc líbí ten linorit, se kterým si pak můžeš dělat co chceš.) Ale jinak obecně bych asi poradila, že když člověk neví, tak prostě nemá dostatel informací/zkušeností/času. Vím, že to asi nebude rada, kterou potřebuješ, ale já bych dál dělala to, na co máš chuť, a myslím, že pak to přijde samo. Takhle racionálně a tak trochu násilně se rozhodnout, jaký styl zvolíš, by možná v budoucnu nemuselo dobře fungovat. Že s ním třeba nebudeš spokojená a stejně budeš znova hledat něco jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upřímný názor. Víš, že čím dýl nad tím přemýšlím, tím víc mám chuť se na nějaký vymezování vykašlat a nechat to plynout? Přesně jak píšeš... Na druhou stranu cosi zodpovědného ve mně (blbej ascendent v Panně) na mně křičí: "Tak už se konečně rozhodni a dělej to pořádně!" :))))

      Vymazat
    2. Iri, to krásně zhodnotila.

      Vymazat
  5. Je to nějaký druh mučenky :-) a moc se ti povedla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Tak mučenka, pravíš? Zajímavý, je moc pěkná.

      Vymazat
    2. mucenky se mi vzdycky libily a dokonce jsem zjistila, ze ty jedle jsou vybrone, jiste z cest znas passion fruit nebo maracuja :-) ale kvetou nadherne https://www.google.cz/search?q=mu%C4%8Denka+p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD&client=firefox-a&hs=2G8&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=t6gEU8vCF8ry7Ab1zYCgBw&ved=0CC8QsAQ&biw=1600&bih=780

      Vymazat
    3. Ty jo, ty jsou teda krásný!

      Vymazat
  6. Lodyhu neznám, ale je to krásné! bára.kára

    OdpovědětVymazat
  7. Já taky hlasuju pro linoryt , takže 1, 2, 3 mě oslovily nejvíc ... a jsem moc zvědavá na ten akvarel :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď už se ho vážně musím naučit :)

      Vymazat
  8. Tak to je paráda, nejvíc se mi líbí linoryt, souhlasím s komentářem výše!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andullie, vítám, zdravím a díky za koment! :)

      Vymazat
  9. Mne se taky nejvic libi ten linoryt, hlavne 2!
    A na bedynce se vyjima uzasne....
    Ten photoshop me tolik nevzal, ale ta 2 je fakt super, takova japonska:-) proste romanticky minimalismus a to ber s rezervou, ja se vyznam spis v tech kolacich:-))) proto se mi od tebe libi skoro vsechno, jestli chces znat muj nazor:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je moc fajn, jasně, že mě tvůj názor zajímá! Dělám pro lidi ne pro galerie :). Díky moc za názor!

      Vymazat
  10. Linoryt i photoshop má svoje kouzlo :-). Já jsem taky někdy splašená z jednoho na druhé, ale ono to pravé prostě nějak vyplyne. Nejseš taky blíženec :-D? Strašně se ti povedla sova a moc by se mi líbili i další ;-) http://www.fler.cz/zbozi/plakat-obrazek-sova-4798576

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nejsem Blíženec, jsem Střelec jak poleno, ale jak jednou zjistim, co chci, tak se nasměruju a jedu jak namydlenej blesk. Teď ale moje střela zatím bloudí :)
      Děkuju moc za pochvalu! Sovičku mám ráda, ještě bych ji ráda udělala v nějakých dalších variantách.

      Vymazat
  11. Odborně do debaty nemohu zasahovat, moc se mí líbí vše, co zkoušíš a vytváříš, jen si říkám, kolik hodin má Tvůj den? Mně trvá nesmírně dlouho, než se k něčemu odhodlám, váhání znamená obrovské prostoje a pak nápady není kdy uskutečnit. Možná u vás umělců je to právě o tom věčném hledání a jen tak mimoděk se vám při tom podaří něco skvělého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Chtěla bych, aby můj den měl alespoň 30 hodin :) Ale jinak tohle je sbírka za několik dní, zas tak produktivní nejsem :).

      Vymazat