sobota 22. února 2014

Music Inspiration #13 - Manic Street Preachers

Říkala jsem si, komu dát divokou kartu s číslem 13...? Nejdřív jsem byla rozhodnutá pro mladou progresivní krev, ale nakonec jsem změnila názor a věnovala dnešní post spolehlivé hudební stálici.

Manic Street Preachers, welšští levičáci, aktivisté, ale především hudebníci. Příjemný melodický rock se silnými texty, odkazující na nespravedlnosti světa. Sympatický zpěvák James Dean Bradfield a jeho stará parta působí na naše sluchové bubínky už od roku 1986.

Oficiálně už jsou teda jenom tři, jeden člen kapely se jim kdysi ztratil a už ho nikdy nenašli...

Za dobu svého působení měli všelijaký problémy, nějaký deprese, nějaký drogy, ale řekla bych, že na starý kolena se podstatně vyklidnili. Naléhaví ale zůstávají stále a to mě na nich baví. Plus jejich videa, ty většinou stojí taky za to.

Vybrala jsem zase dvě věci. První je dneska už klasika z roku 1992, která se pořád moc dobře poslouchá - Motorcycle Emptiness z alba Generation Terrorists. Tam J.B.D. vypadá trochu jak fetka z Vltavský.




Druhá spievanka je melancholická My Little Empire z alba This Is My Truth Tell Me Yours vydaného roku 1998. Enjoy it!


P.S. Perlička na závěr...v roce 1995 se jim ztratil kytarista Richey Edwards a už ho nikdy nenašli. Teprve o 13 let později byl prohlášen za mrtvého.

6 komentářů:

  1. Myyno, Manic Street Preachers jsem poslouchala v puberte, tyhle britsky kytarovky nikdy nezklamou!
    A s tim kytaristou to jsem vubec nevedela, to je teda sila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tady budou mít dokonce v dohledné době koncert, pokud už to neproběhlo.

      Vymazat
  2. Vždy když píšeš Music Inspiration, tak je to buď někdo, koho mám fakt ráda, nebo koho neznám, ale díky tobě poznám a zařadím do svého playlistu. .)
    Manic Street Preachers neznám, ale super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Music Inspiration tedy plní svojí funkci a to mi dělá velkou radost!

      Vymazat
  3. Na Tvoje hudební inspirce budu muset posílat mého muže!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trefila bych se mu do vkusu často? :)))

      Vymazat