pondělí 17. února 2014

Jak dopadla vietnamská soutěž

 Pěkně si to přečtěte a nerolujte hned dolu, jo? To totiž bylo zase dramatický...

Před cestou do Vietnamu už jsme měli jasno, že příští rok to rozhodně musí být Madagaskar, protože zvířátka a unikátní biodiverzita a tak. Pak jsme si jen tak pro legraci na konci cesty po Vietnamu zjišťovali klimatické podmínky Madagaskaru v období prosince a ledna. No nic moc. Deště, deště, deště. Jeďte na jaře. OK. Madagaskar se odsunuje do šuplíčku "Země, kam se nedá cestovat v prosinci, ale musíme je vidět".

Jenže, zatím chceme vyčerpat ty opačné možnosti. A protože mě bůhví proč strašně lákal Surinam, říkala jsem si, že by to mohlo být ono.
Ech, do Surinamu radši nikdo neleze. Žádné cestovky tam taky nejezděj, nikdo tam skoro nelítá a americká ambasáda doporučuje do země nejezdit vůbec. Fajn. Co tam máme dál?

Venezuela! V době vyhlášení soutěže jsme o ní byli pevně přesvědčeni. Jenže po dvou dnech od vyhlášení jsem si říkala, že bych si měla překontrolovat stav země a být si bezpečně jistá, že tam opravdu chcem. Když už je tady ta soutěž, žeano.

Milý Google, jak je na tom Venezuela? A Google na to: "Myyno, tvl, tam nelezte. Čím dál tím horší, 28 500 vražd ročně, denně únosy a nic se s tim nedělá." No tak ale už!

My teda nejsme žádní strašpytlové, ale tohle už je fakt vrchol. Anžto jezdíme sami, musíme si toto hlídat. K čemu je pak dovča, když je člověk vystreslej, že nemůže ani vytáhnou foťák? Takový druh adrenalinu je mi netřeba.

Táááákže, jsme u toho. Ověřená všemi směry, reference výborné, nejlepší kandidátka. A když nám teda budou elementálové nakloněni, tak jedem tutady. Přesně. Nicaragua.


Nikdo si ji netipnul, ale nejblíž byl tip Belize. To není tak daleko a je to blíž než další nejbližší tipy jako bylo Peru, Venezuela (ach jo, já tam tak chtěla) a Brazílie.

Takže vyhrává marketuska! Gratuluju převelice a protože na ní nemám kontakt, doufám, že se ozve. Takže marketusko (nebo marketuško?), napiš mi na email, doladíme to, jo? Email je jinochova@gmail.com.

K dalším tipům na cestování se rozhodně přikláním. Například to Peru (i když já bych spíš byla pro Ekvádor) nebo Brazílie, ta rozhodně a taky třeba Madeira, ale ta je na víc než měsíc cestování dost mrňavá. Ale jo, zajímala by nás taky. Austrálie bez debat, Nový Zéland taktéž. Mám pocit, že jeden život a jeden pořádně vydělávající člen dvouhlavé rodiny je trochu málo na takový plány...

A jaký máte cestovatelský sny vy? Už jste svojí vysněnou zemi navštívili nebo vás to teprve čeká? (Protože sny se plní, to je tutovka.)



17 komentářů:

  1. Myyno,
    tak Nicaragua by mě fakt nenapadla:-) To jsem moc zvědavá, jaké budou tvoje dojmy!
    My byli v Belize na svatební cestě v roce 2006. Tam bylo krásně! Akorát jsem se bála žraloků v moři:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, já doufám, že to vyjde. Člověk nikdy neví... :)

      Vymazat
  2. Madagaskar je dobrý, tam se mi taky líbilo http://madagaskar.tym.cz . Za mne Rusko nebo Čína.

    OdpovědětVymazat
  3. Já střelila od boku to Peru, protože to je jeden z našich nejbližších plánů a docela to sedělo na ty tvoje podmínky :-). Určitě doporučuju Tibet, ale tam by vám byla v prosinci asi trochu zima :-D, takže Keňu, i když tam to určitě není na měsíc cestování a různé národní parky jsou trochu jednotvárné, ale zas to jde spojit třeba s Tanzánií nebo Zanzibarem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si Keňu a Tanzánii i přes jistou jednotvárnost velice užila, rozhodně bych si to dala klidně znova. Nikdy nezapomenu, jaký to je vidět ty stohlavý stáda zeber a pakoňů a ostatních zvířat žijících ve svém přirozeném prostředí. To byl zážitek na celý život a ještě teď z toho mám příjemně husí kůži :).
      Zanzibar byl parádně prázdný, alespoň tam, kde jsme byli, těch turistů bylo minimum, ale týden tam bohatě stačil, je to malinký.
      No, nebyla jsi s Peru daleko :). Do Nicaraguy se těším, má druhý největší souvislý deštný prales hned po Amazonii a já přírodu miluju. Hlavně, když je tak nádherně barevná :).
      A kdy se chystáte do Peru?

      Vymazat
    2. Tak to mi úplně uniklo, že jste v Keni atd. už byli... Jinak Peru dáme asi nějak na podzim. Nebereme to tak důkladně, jako vy, většinou spíš jakože "letem světem" s CK a do zemí, kde se nám líbilo a dá se tam domluvit a troufneme si, se pak chystáme vrátit už sami.

      Vymazat
    3. To bude určitě krásné! My trochu na CK zanevřeli, jeli jsme na poznávačku s agenturou dvakrát a moc nám nevyhovovalo, že se musíme zúčastňovat i akcí, které nám nezajímaly, například návštěva "domorodé" vesnice, kde se u vstupu vybíral poplatek, děti žebraly a člověk si pak musel něco koupit. To nebylo nic pro nás. Od té doby jezdíme sami.

      Vymazat
    4. Jelikož jste právě odletěli, vzpomněla jsem si na tenhle článek a dohledala ho, že bych jako případně mohla odpovědět :-).
      Tu dovolenou v Peru a okolí už máme za sebou a bylo to naprosto úžasné. Vaše důvody proč nejezdit s CK naprosto chápu, ale každá mince má dvě strany. Mám velmi špatnou zkušenost (buď přímo osobní nebo z blízkého doslechu) s velkými cestovkami typu EximTours, Fischer, FiroTour apod. Tam jsme v tlupě asi 40 lidí měli tu čest se několika takových akcí účastnit, i když po nás tedy naštěstí nikdo extra vstup platit nechtěl, to bych odmítla, a výrobky tedy nutili, ale na to jsem naštěstí imunní. Na druhou stranu jsme poslední dva roky absolvovali Čínu, Tibet, Nepál a Indii s ChinaTours a Peru, Bolívii, Argentinu, Uruguay a Brazílii s Livingstone a oboje si nemůžu vynachválit. Malé skupinky (loni 14 letos 15 lidí), suproví průvodci znalí místních poměrů a jazyka a program variabilní a částečně na domluvě, letos jsem si třeba drze vyžádala extra výlet v Bolívii, který průvodkyně zorganizovala, přidali se další, nakonec jsme jeli v osmi lidech.
      No, tak hlavně si tu Nicaraguu užijte, opatrujte se a už se těším za zápisky a fotky!

      Vymazat
  4. A já té Venezuele tolik věřila ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Kdepak! Madagaskar neodsunovat! Byla jsem tam v prosinci a lednu A NEPRŠÍ :-) Tedy kromě severovýchodního cípu a jedné super štace Tsingy. Ale věř mi, země taaaak veliká že máš dva měsíce co dělat abys projela alespoň polovinu ze suché pevniny ;-) A ty dva výše uvedené spoty si založíš na červencec :-) Protože Madagaskar jedním slovem: ÚŽASNÝ <3 Jedna z nejkrásnějších cest co jsem podnikla ... ikdyž nám šlo taky nejvíc o kejhák. Ale jela bych zas! Hned :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anýzovko, Madagaskar bude třeba příště, času je doufám dost :) a lépe se na připravíme. Že vám šło o kejhák mě zaujalo, kdybys měla chuť, písni mi o tom něco do mejlu. Díky moc!

      Vymazat
  6. Ó jé, už se těším za necelý rok na zápisky, Nicaragua bude jistě úchvatná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, děkuju, snad nám budou elementálové nakloněni a budeme mít to štěstí tam vycestovat :)

      Vymazat
  7. jéééé, Nikaragua super! to se těším na reporty... skoro za rok :D pamatuju si, že jste tam vlastně chtěli zavítat při cestě do Kostariky a nějak to nevyšlo, že? Tak snad se vám tam bude líbit. Venezuela je teď v šíleným stavu a to je mi dost líto. Mám tam kamarádku, tak mi psala o té revoluci a té situaci, a taky bych se tam někdy ráda podívala. Já mám snů plno, momentálně je ale na začátku seznamu Kuba, tak ještě uvidím, jestli se mi splní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Georgie, to si pamatuješ naprosto přesně, Nikaragua nám v Kostarice kvůli vánočnímu migrování Nikaragujců z Kostariky domů nevyšla, neboť byly všechny jízdenky na hranice vyprodané :) Snad to tento rok napravíme.
      Kuba je foto ráj, tam se Ti bude líbit, jen mě tam strašně štvali vládní šmíráci na každém rohu.

      Vymazat