sobota 18. ledna 2014

Saigon III - nákupy

Poslední celý volný den byl věnovaný nákupům. Měla jsem pár "objednávek" z Čech a taky ještě vlastní nápady co přivézt, čím si udělat radost a čím třeba radost někomu jinýmu, i když můj vkus je často uplně někde jinde, než vkus ostatních. Radši nakupuju na objednávku a jsem ráda, když si moji blízcí řeknou, co chtěj.

Neni asi žádným překvapením, že ve Vietnamu seženete všechno, po čem vaše srdce doma touží a peněženka nedovoluje. Padělky všeho jsou na každým zatraceným kroku a není nic jednoduššího, než vyndat pár drobných a je to vaše. Jsou tu padělky méně i více zdařilé. Někdy jsou skoro k nerozeznání.

Já se klidně přiznám, že jsem byla v silném pokušení. Dokonce i M. si téměř koupil outdoorovou bundu, která u nás stojí majlant. Jenže, jsme Mirci Dušíni a to už asi navždy. Všechno jsme pěkně vrátili na místo a shodli se, že to za to nestojí, podporovat to nechcem a buď si to doma koupíme za plnou palbu nebo na to prostě nemáme. Tečka.

Já jsem hodně pošilhávala po slunečních brýlých Ray Ban. Hodně moc. Ale pak mi došlo, že tohle pozlátko nejspíš nebude mít ani UV filtr a tak jsem se na to vykašlala. Nevěřili byste, kolik západních turistů tady v těch padělcích jede. Pak přijedou do Prahy a tvářej se v tom děsně za vodou. Takže padělky to jsou, pro příště si to budu pamatovat!

O kabelkách ani nebudu mluvit. Je tu všechno, všecičko. Ale já si řekla, že na tu Chanelku si buď ušetřim nebo ji mít nebudu. Je to výzva.

Takže, abych to shrnula a nebyla příliš epická, což beztak jsem, odjíždíme s plným batohem místních ručně dělaných produktů, se spoustou čaje a kávy, s nesmírně "cute" korejskými krémy na ruce a jedním hedvábným šátkem Made in India... Ehm.... No, všimla jsem si toho až na pokoji, no.

Dobrá zpráva je, že jsem sehnala další Tygří mast a tímto zdravím Iri a těším se, až se uvidíme.

Šátek Made in India... Já vim, ten slon mě měl trknout hned... chacha.

Typicky asijské krémíky na ruce. Protože nejdůležitější je, aby to bylo roztomilý. Made in Korea...
Rozhodně nesmí chybět hůlky na jídlo a taky tradiční hedvábná halenka. Nejdřív jsem si zcenzurovala Ao Dai, po té, co jsem dostala perlu (nechtěla jsem být nenažraná), pak jsem tady ale v místním rukodělném obchodě narazila na hezké tradiční oblečení, jenže neměli mojí velikost. Jen takovou pidi, kterou jsem sice oblíkla, ale když jsem chtěla dát ruce k sobě, zarazily se zhruba někde v půlce cesty a i když si prodavačka pochvalovala, že je to "My size", tak já dobře věděla, že ne. A byla jsem smutná. A oni někam zavolali, vzali mi míry a do tří dnů jsem měla udělanou halenu přesně na mně. Pohádka. K tomu si koupím v Praze v povánoční slevě nějaký pěkný skiny džíny a bude to echt šik.



Ale abychom nebyli jen oběťmi konzumu, ještě jsme omrkli hinduistický chrám, co vypadal jako luxusní řeznictví vyzdobené pouťovýma atrakcema. Všem hinduistům se omlouvám, ale fakt to tak vypadalo.



V kavárně, která byla tak krásně retro, až mě to překvapilo, jsme popili kávičku a čaj. Tyhle čisté pop artové šedesátky by mě překvapily i v Praze, natož pak tady. Pěkný to bylo. Café Ciao.



A oběd v japonský restauraci. Je dobrý vědět, že japonská kuchyně není jen sushi. A pořád je to moc dobrý. V mém případě zeleninovo-masové karbanátky, polévka miso, salát z ředkve a mrkve, rýže, sashimi z tuňáka a neustále zdarma dolévaný zelený čaj s ledem. To všechno za 100 Kč. Bože! A ten čaj mě tu dostává. Škoda, že to nezavedou v létě u nás. Ke každý objednávce zelený čaj s ledem zdarma! Jenže oni se, blbouni, tváří kysele i na karafu s vodou zdarma, takže zelený čaj by je asi uplně položil. A zkrachovali by, chudáci!


A teď, nezbývá, než se za pár hodin vydat na letiště, přátelé. Zbytek info z domova (tipy, postřehy, info o ubytování). Čeká nás dlouhá cesta, ale ten směr domů mi vždycky utíká rychleji. Máte to taky tak?

Fakta:

Oběd v japonské restauraci: 100 Kč/os.
Hedvábný šátek mimo luxusní čtvrť: 120 Kč
Hedvábná halenka na míru v ulici Dong Khoi: 720 Kč
Set hůlek, 12 ks, plus odkládací podložky pod hůlky: 200 Kč
Korejský krém na ruce Face Shop, 30 ml: 190 Kč
Tygří mast z lékárny: 30 Kč
Taxi na letiště z centra: 160 Kč

9 komentářů:

  1. aaaale, aj nakupovať treba....
    ja som presne taká istá....ak na niečo nemám, tak to nemám...
    ale ťažko by sa mi asi darilo odolávať ručným výrobkom, šálikom a podobným vecičkám....
    tak šťastný návrat...

    OdpovědětVymazat
  2. Krása nádherná:))) Já taky v Thaisku nekupuju fejky ze zásady a o to víc jedu v místních hadrech:))) Hezké přistání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Báro. A nápodobně, přeju příjemný let do Thajska :)

      Vymazat
  3. Ty jsi nejlepší! Moc děkuju a už se Tě nemůžu dočkat, až mi to všechno vylíčíš pěkně life:) Pop art kavárna skvělá a ty padělky ... přesně to jsem zažívala od sestry, když pár let pobývala v Thajsku. Byly jsme obě v té době ale náctileté, tak nás snad omlouvá, že jsem podléhaly ve velkém. Škoda, že už skoro žádnou z těch věcí nemáme, protože se většina rozpadla.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jako, pár let pobývala v Thajsku? :) Poslyš, ta Tvoje sestra je zajímavá osoba, o té mi musíš ještě povyprávět! ;)
      A samo, že vás to omlouvá, já si s velkou slávou vydražila v pětadvaceti na Aukru Vuittonku i s hodinkama za šest kil a věřila, že je to pravý!!! :D

      Vymazat
    2. :)) No, to náš táta. Žil tam pět let a ona tam chvíli chodila do školy. Ale do americký, takže stylovka.) Nejdřív tam brečela, že chce domů (tedy do Anglie:), ale pak se jí tam začalo líbit:)

      Vymazat
  4. Krasny veci jsi koupila. Ja mam k padelkum takovej svuj odpor. Oresne, bud si na chanel usetrim, nebo ho nebudu mit. Vlastne se mi kvuli padelkovym vyrobkum nelibi kabelky od LV. Ale na korejsky kosmetice ujizdim. Objednavam ji z netu. Hulky krasny a halenka - pak chci fotku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, LV na to myslím dost dojíždí, že je tak padělaná značka. Před lety jsou po kabelce LV moc toužila, ale už ji nechci právě z tohoto důvodu, i když bych si jí už mohla koupit. Ta Chanelka, co chci, stojí asi třikrát víc, na tu si dost počkám :D

      Vymazat