sobota 28. prosince 2013

Vinh Long

Z Vung Tau lze chytit přímý autobus do Vinh Long, ale cesta trvá šest hodin. Nejdřív jsme přesun chtěli zrealizovat se zastávkou v Saigonu, ale nakonec jsme se přímo u přepážky na autobusáku ve Vung Tau rozhodli, že to dáme najednou.

Byli jsme sice nasáčkování v minibusu zas jak sardinky, ale i se skoro hodinovým zpoždění kvůli dopravě okolo Saigonu, jsme to zvládli a odpoledne jsme dorazili do Vinh Long. Respektive, autobus nás vyhodil u silnice a do centra města to bylo ještě pár kilometrů, ale hned na tom místě byla kavárna, kam jsme zapluli, M. pro svojí dávku kofeinu a já na papayové smoothie.

Byl tam týpek u kafe, chvíli nás asi poslouchal a pak docela dobrou angličtinou začal nabízet, že ví o dobrém ubytování a že nám zavolá taxíka, co nás vezme do centra. Já jsem celkem skeptická z domova k takovým "organizátorům" a moc se mi ho nechtělo poslouchat, ale nakonec se ukázalo, že to fakt myslel dobře.

Taxík nás odvezl do nového a levného hotelu na břehu Mekongu, kde z nás byli majitelé přinejmenším dost překvapení a ubytovali nás v příjemně čistém pokoji.

Ještě k tomu Mekongu. Už po cestě autobusem jsme poslední hodinu přejížděli spoustu mostů, neklamný to znak četných vodních ploch. A pak, těsně před Vinh Long, jsme najeli na obrovský most a já to najednou viděla v plné kráse. Mekong. Obrovská řeka, široká a mocná, kterou lemovaly banánové plantáže a malé chudé domečky. Celá ta plocha vypadala jako by byly právě povodně a voda zaplavovala zemi od nevidim do nevidim, ale byla to "jen" řeka. Škoda, že jsem to nemohla vyfotit, bylo to fakt silný, ale jednak jsem to nestihla a jednak je tu dneska hrozně šedivo (jak je vidět i na fotkách).

Večer jsme si zašli na místní obrovský trh pro něco dobrého k snědku a zaplatili si u Mekong Travel na zítra výlet po řece na plovoucí trhy, které jsem moc chtěla vidět už před dvěma lety v Thajsku, ale nedostali jsme se na to místo, kde se konají. Tady jsou plovoucí trhy taky a tentokrát mi to snad neuteče. Též doufám v pěkné počasí.

Je tu málo turistů. Všichni místňáci na nás koukají trochu vyjeveně a taky nás zdraví a mávají. Nikdo nás neobtěžuje a netahá do obchodů jako na turistických místech. Je to příjemné. A je tu i o něco levněji než jinde.

Fotky jsou kvůli počasí nic moc. Je horko, ale zase je tu takový zvláštní opar. Snad se vyčasí zítra nebo pozítří.

A mám tu další děcko! :) Trochu vystrašené, neb když maminka s babičkou viděly, že ho chci vyfotit, vyklidily prostor, asi aby to vypadalo lépe. Ale mně by nevadilo, kdyby tam zůstaly.

Hrozně by mě zajímalo, co je zabalené v těch banánových listech. V Thajsku v tom prodávali kari pastu, ale tady nevím. Lidi to kupujou po několika, tak je mi blbý si vzít jenom jeden.

Mekong v centru města. Na hladině plují trsy vodních lilií.

Sekce sušených ryb a krevet na trhu.


Sekce bylinek
.
Paní na tržnici na připravuje večeři.

Fakta :

Jízdenka z Vung Tau do Vinh Long: 150 Kč/os.
Taxi od hlavní silnice do centra města Vinh Long: 90 Kč
Ubytování v Khanh Guynh: 300 Kč (double postel)
Výlet na plovoucí trhy od Mekong Travel: 126 Kč/os.
Večeře na trhu (polívka s velkými kusy masa, bylinkama a těstovinama, plus dva jarní závitky): 20 Kč/os.

14 komentářů:

  1. Krasny fotky. Jak ty trhy, tak decko. A balicek si kup. Jsi cizinka, tak si muzes dovolit koupit jen jeden ;) jsem zvedava na ty plovouci trhy. A ted me tak napadlo, ne ze bych si myslela, ze jsou vietnamci spatni lide, ale nedelaji vam to s tim autobusem shvalne, ze se jim nechce zajizdet do centra a vedi, ze jste turiste, tak vas nechaji nekde na kraji mesta...? To je zvlastni, protoze tady podle me zajizdej vsude do centra, protoze tam maj terminaly. No, tezko rict :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Georgie, taky me to s tim vystupovanim napadlo, ze to delaj schvalne, ale pak jsem si uvedomila, ze pribrzdovali u silnice i mistnim. Vypada to, ze kdyz ma bus na prednim skle jenom cilovou stanici, zajizdim na autobusak jen tam a jinak te klidne vyhodi po ceste kdekoliv chces, akorat nikam nezajizdi.

      Vymazat
  2. Predpokladam, ze to okate v zltej vesticke by si si celkom rada vzala....obrazky su vynikajuce...a pri citani ma napadlo, ze si to viem predstavit ako komentar k cestopisu v telke...tie milujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja bych si ty deticky asi jen pujcila a pak zas vratila :)))
      Cestopisy a dokumenty o zviratech jsou jedine, na co koukam v telce. Jo a obcas na nejaky sitcom a to je vsechno. Oboje miluju, cestopisy i dokumenty.

      Vymazat
  3. Ja vase putovanie sledujem na mape.....a niekedy sa tvoj popis trosicku lisi od toho na mape. Napriklad mekong je oznaceny iny tok, trochu zapadnejsie. Tam ste je pisane song co chien. Ja predpokladam, ze to je asi nejaky bocny tok tak oznaceny, lebo tiez som tak vedela, ze to cele je delta mekongu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja jsem si rikala, jestli nekdo kouka i na mapu... :)
      Ja myslim, ze ty ramena Mekongu muzou mit i jiny nazvy, ale jinak je to vsechno napajeny Mekongem. Teda, podle toho, co jsem si precetla nebo nam rekli pruvodci.

      Vymazat
  4. Já bych taky chtěla vidět i babičku a mamku.) A banánový dárečky bych koupila, když to lidi berou ve velkým, bude to určitě dobrý.) A normálně já městský člověk jsem zjistila, že mi chybí příroda, a hlavně voda. Asi málo piju nebo co.), ale ty plovoucí trhy mi zní jako ráj. Voda+nakupování:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Přírodu miluju, ale strašně ráda se vracím do města. A voda je super, jakožto ohnivé znamení ji potŕebuju k źivotu kvůli vyvážení. Třeba to máš taky tak :)

      Vymazat
    3. Mám to stejně, přírodu miluju, ale vždycky se těším, když se vracím do města, byť malého :-)

      Vymazat
    4. Já jsem rak.) Tak je to asi taky jasný:)

      Vymazat
  5. Papayové smoothie ?!? To zní božsky! Smoothie miluju. A že jsou fotky nic moc Ti řekl kdo? Jsou výborný! Zachycují přesně takovou atmosféru, která tam byla. Jo a prosím Tě, kup to banánové překvapení, strašně by mě zajímalo, co v tom je! :-D Těším se na plovoucí trhy. Papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To světlo-nesvětlo mě tady hrozně štve. Modrou oblohu jsme viděli jen v horách. Tak mám pocit, že fotky stojí za prd.
      Banánový dáreček teda koupím, i když myslím, že je to nějaká ingredience na vaření :)

      Vymazat