úterý 10. prosince 2013

Tak čau a pá!

Konečně! Od září tady systematicky prudim, že jedu, tak teď už doopravdy. Trasa Praha - Dubaj - Saigon a zpět za 40 dní. Dneska odpoledne.

Zemí jsem procestovala dost, ale nikdy jsem nedošla k názoru, že bych měla nosit funkční prádlo nebo hi-tech materiály, nedej bože, trekový sandále. Tak to ani smykem. Však nelezem po velehorách.
Abych to zkrátila, tohle všechno na mně prostě nikdy neuvidíte. Navíc, červeně nalakované nehty vypadají v trekových sandálech jako labuť na kanálu.

Moje předsevzetí, sbalit se do malého batůžku, který mi nikdo neztratí, poněvadž si ho vezmu s sebou na palubu letadla, se podařilo. Po té, co mi minulý rok letecká společnost zašantročila komplet batoh a celý pobyt v Kostarice mi ho nenašli, tak už moje instinkty pracují trochu jinak.

Voilá, moje skromná, avšak promyšlená výbava...

Plavek mám dostatek. Troje. U těch sobů a super měkkého pletného polštářku, který jsem dostala od fotografky Barči k narozkám se krásně vyjímají, že?


Cestovatelské šaty. Jsou se mnou už devátým rokem všude. Nejpraktičtější věc do horka, pod to už jen plavky, na hlavu klobouk.


Moje komplet výbava na měsíc a půl. Dvoje kraťasy, dvě tílka, tři trička, tičko s dlouhým rukávem, pásek, žabky, spodní prádlo, ponožky, plavky, klobouk. A jedny nepromokavý kalhoty, co mi jsou asi o tři čísla větší (ehm), kdyby bylo nejhůř a my se ocitli pod palbou monzunu. Tak jo, vlastně jednu outdoor věc mám, sakryš...
Na každém rohu bývají rychloprádelny za pár kaček, kde do druhého dne dostanete všechno pěkně čisté. Není třeba tahat nic navíc a alespoň zbyde místo na případné nákupy.


Jak jedu? Inu, takhle. Všechno teplé na sebe narvu rovnou do letadla, stejně tam bývá zima a frišno z klimy. Proto potřebuju šátek, který si dám v letadle přes hlavu (v Teplicích jsem v pátek sehnala v sekáči suprový s barevnýma lebkama). Klima mě totiž zabíjí.





A praktický svetřík k tomu... V Dubaji budeme v noci čekat na přípoj 8 hodin a na letištích bývá taky pěkná kláda.


No a moje další nezbytná výbavička... skicák, tenký fixy, teleobjektiv (jéééé a iPad, na ten jsem při focení zapomněla, mám v něm knížky a taky... spojení se světem internetu!).


Lékárnička. Vždycky přepečlivě připravená. Dezinfekce, dvě obinadla, něco na hlavu, alergii, průjem, proti komárům, spáleninám, proti bolení krku a horečce.


A nakonec drogoška. Snažím se to minimalizovat, ale moc to nejde. Dlouhý vlasy vyžadují nekompromisně péči ať jsem, kde jsem, citlivá pleť chce taky to svý, i když nejsem doma.
Ta růžová spirálka v krabičce vpředu za antiperspirantem je Invisibobble "gumička" do vlasů a jestli ji nekdě potkáte, kupte si ji. Je to báječná věc, necuchá vlasy a taky vůbec netahá. Koupila jsem ji v Teplicích v kadeřnictví u Jany Burdové za 125,- a jsou tam tři kusy. (Jo, maj i normálnější barvy než je neonová růž...)

Opalovák SPF 20 nám rozhodně nebude stačit, na místě musíme koupit ještě minimálně SPF 40 nebo 50. Na obličej mám Clinique SPF 50.


Tak co myslíte? Mám všechno? Určitě jsem na něco zapomněla.

No nic, tak já se zase nějak ozvu a vám všem přeju nádherné, kouzelné a pohádkové Vánoce!

32 komentářů:

  1. MOC si to tam užij, těším se na fotky a ... feliz viaje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Baru! I já se těším na fotky :) Krásné Vánoce!

      Vymazat
  2. Nebudu zdržovat psaním. Marki, šťastnou cestu a krásně si to užijte. Náramně jsem se u posledních článků pobavila, jen jsem nestíhala komentovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, jsem ráda, že jsem psaním pobavila, měla jsem strach, že vás budu prudit, když místo obrázků budu psát :))). Krásné Vánoce!

      Vymazat
  3. tak tfuj, tfuj...užite si to....šťastnú cestu....a to naozaj sa dá prežiť 40 dní s takou výbavou????????na cestách???? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, díky, díky! Naozaj dá :), minulý rok jsem toho měla kvůli ztracenému batohu a miniaturním Kostarickým velikostem ještě méně :))). Všude jsou prádelny, takže pohoda.

      Vymazat
    2. A krásné Vánoce, i když je nemáš ráda :)

      Vymazat
  4. Ty si famózně vybavená! Prakticky a přitom tak hezky:) Ty gumičky potřebuju:) Taky přeju šťastnou cestu a docela hodně vám závidím, že parádně vypustíte páru, a opět rozšíříte obzory:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iri, děkuju! Právě jsem z nervozity snědla asi půl litru pudinku :D (včetně porce pro M., chudák...). Jdu ještě poklidit, ať mi to čekání na odjezd líp ubíhá :) Budu na vás myslet, fakt a přeju krásné Vánoce :)

      Vymazat
  5. Tyjo, super, bych si te mela najmout na pomoc s balenim ;) ted se na to musim vrhnout uz. Letim zitra. Jo, co mas za prasky proti komarum, nebo na komary? Premyslim, cim se vybavit. Tak si uzijte vylet, budu koukat na blog, jestli se tu bude neco objevovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Georgie, doporučuju koupit tamní repelent. Komáři jsou všude stejný mrchy, ale každá země na ně má svoje účinné roztoky a ty jsou vždycky lepší, než přivezené. Fakt. A spirála proti komárům je taky dobrá. Jinak prášky žádný nemáme, antimalarika jsem preventivně brala v Tanzánii a už nikdy víc. Je to strašný svinstvo.
      A díky, já doufám, že budu blogově aktivní :). Přeju Ti šťastnou cestu a budu sledovat, jak se tam máš. To bude paráda!

      Vymazat
    2. díky za radu! taky jsem si říkala, že když oni tma ty komáry mají, tak si snad s nimi musí umět poradit. stejně tak asi i opalovací krém koupím tam, s sebou si vezmu malý, co mám ale. O antimalarikách jsem slyšela, ale taky mi nebylo doporučováno se do nich nějak hrnout, kdyby nebyl moc důležitej důvod. Tak snad to nebudu potřebovat, i když bych se ráda dostala do pralesa, mezi indiány.
      Tak se těším na reporty! :)

      Vymazat
    3. Podle mě, pokud nejsi někde v období dešťů, stačí natáhnout oblečení s dlouhými rukávy a dlouhými nohavicemi a to všechno pravidelně přestříkávat repelentem :). Doufám, že se mezi ty Indiány dostaneš, to by mě zajímalo :)

      Vymazat
  6. Stastnou cestu a budu se tesit na info z cesty tady na blogu:-) lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Super dokumentační fotky, moc obdivuji tu minimalistickou, leč perfektní výbavu, ale je vidět, že v tom máš jako zkušená cestovatelka už praxi :) Myyno, užijte si to, přeji spoustu zážitků a bon voyage:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Jano. Po zkušenostech z minulého roku, kdy jsem byla bez batohu, jsem zvolila čistý minimalismus :)

      Vymazat
  8. Perfektně spakováno!!! Tak šťastnou cestu a hladké přistání :-) Hlavně se nám v pořádku vrať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirjanko, díky. Přistání bylo několik a všechna byla dokonale hladká, naštěstí :)

      Vymazat
  9. Šťastnou cestu, sbalená jsi skvěle :)) Budu se těšit na nějaké fotky! paa
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
  10. Myyno, šťastné cestování!! Budu netrpělivě čekat aktuální zpráva z pobytu.

    (mimochodem to balení obdivuji)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, děkuju, už se chystám na první vietnamský blogový post :).

      Vymazat
  11. Náramně si to užij a vrať se v cajku :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Taky bych se chtěla umět takhle sbalit :) Já toho vždycky tahám... Šťastnou cestu! :) (balíček ještě čekám;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednou si zkus sbalit takhle a uvidíš, že Tě to začne taky bavit, jet takhle nalehko :).

      Vymazat
  13. Super sbaleno, užijte si to:) jen se tam snažte nedostat do nemocnice. To neni Thaisko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, zkušenost s nemocnicí si ráda odpustím kdekoliv :)))

      Vymazat
  14. Tak to je bomba. Vždycky jsem se chtěla umět takhle sbalit. Ale prostě to nejde... Přeju pěknou cestu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky! Já takhle na lehko jedu teprve podruhé, ale už bych neměnila :).

      Vymazat