pondělí 9. prosince 2013

Předsevzetí na příštích 40 dní

Jako by těch intimních zpovědí po včerejším postu nebylo dost, mám tu další přiznání a to, že...

...tady a teď slavnostně slibuju...

Ale po pořádku. Před dvěma lety jsme projeli asi 6000 km po Thajsku. Pět týdnů jsme na to měli.
Za každý týden jsem si přivezla jedno kilo navíc. Pro mě je to moc, obzvlášť, když se mi všechno ukládá v zadnici a na nohou (jasně, že víc nahoře, než dole). Naštěstí mám široká ramena, takže zůstávám přesýpacími hodinami. Ale přesýpacími hodinami s pořádně mocným základem. Tak to teda ne. Tenhle rok ne.

M. se mi směje: "Neodoláš..."
Já: "Vím, je to všechno tak dobré! Ale budu se snažit."

Desatero, co teda teď slavnostně slibuju na holej pupek, že...
  1. nebudu jíst rýžové knedlíčky. Ani plněné masem, ani plněné sladkostí, ani prázdné.
  2. nebudu jíst palačinky přelité Salkem (chutná to stejně jako naše Salko, ale nejmenuje se to tak, to dá rozum).
  3. nebudu pít čaj do půlky zalitý Salkem (to maj obzvlášť rádi).
  4. nebudu jíst ranní smažené koblížky se Salkem.
  5. se nedotknu se sladké rýže polité sirupem s kousky manga.
  6. nechci večeřet.
  7. k snídani jedině vydatnou polívku s nudlema a masem, aby jsem dobře spalovala.
  8. čerstvé zralé ovoce (cukr, cukr, cukr) budu jíst jen dopoledne.
  9. k obědu budu jíst maso nebo tofu. Vařené, nikoliv smažené.
  10. si užiju ryby a mořský plody.
Tohle všechno jsem v Thajsku porušila. Takže není divu, že jsem se po návratu do ničeho nevešla. Akorát do triček možná jo.

Názorná demonstrace, jak těžké bude odolávat, poněvadž předpokládám, že se thajská a vietnamská kuchyně zas až tak neliší.


Nesmějte se!





No, uznávám, že tohle vypadá trochu nechutně... ještě to totiž není opečený, ale když to připravěj... je to dobrota. 


Ani ten pes na pláži nedokázal odolat.



Desatero, co naopak rozhodně budu...
  1. budu v letadle pít spoustu vody, i když to znamená, že budu muset chodit na záchod, což vyžaduje pitomě komplikované přelézání přes spolucestující. Když to udělám, stejně jako to dělají všichni ostatní, nebudu pak příští dva dny trpět dehydratací, vypadat jak mumie a mít zrovna tak její svěží barvu, což se opakuje pokaždé, když někam letíme.
  2. budu líp fotit, abych týden po příjezdu nemusela každou fotku rovnat. Vím, že to jde, fotit rovně. Už jsem o tom někde slyšela...
  3. budu víc fotit lidi a naučím se to fotit dobře. Máme nový teleobjektiv a nemusím se jich tudíž ptát, jestli smím, protože to je nejhorší a já se stydím se zeptat.
  4. budu nutit neustále a systematicky M., abychom se fotili a aby fotil mně, čímž zamezím tomu, že to bude další dovolená, která na fotkách vypadá, že jsme tam vůbec nebyli. Taky se ho pokusím přemluvit, aby mě nefotil pouze v plavkách, ale i oblečenou...
  5. budu si všímat místní ruční práce a nějaký výrobek si koupím, i když bude třeba dražší. Nebudu pak litovat, že jsem, já káča pitomá, šetřila na něčem, co už nebudu mít nikdy možnost pořídit.
  6. budu míň spěchat na to, co určitě musíme vidět. Tenhle rok to nebude problém, poprvé v životě nemáme podrobný itinerář, protože jsme ho nestihli.
  7. budeme se víc bavit s potkanými turisty všech národností a budeme se kamarádit, i když budou divní. Možná jsou jen unavení a my taky určitě nevypadáme vždycky friendly. Já teda určitě ne, i když to tak nemyslím.
  8. nebudeme mlčky obloukem obcházet případné české turisty...
  9. budeme si častěji půjčovat kola, i když nebudou mít brzdy a budou hodně vintage. 
  10. každý den si trochu zacvičím.
V Kostarice před sopkou Irazú.... to nevadí, že tam není nic vidět...

 To je prostě jedna velká výzva, tahle cesta.


19 komentářů:

  1. Dotaz k bodu č.7 - bude to Phở? ..mňjam...! :-) A doporučení k bodu č. 8 - ovoce dopoledne v jakémkoli množství (do cca 12:00) - to je detox! Takže do něj a píti vodu - to je prevence přibírání na váze! Nesmí se ale jíst nic jiného (pečivo, míchat to se zeleninou). Vietnamská kuchyně je skvělá, těším se na vyprávění i fotky! :-) Takže šťastnou cestu, užijte si to co nejlíp a poustni někam aspoň rychlovzkaz, že jste dorazili v pořádku! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani díky! Já dám určitě vědět a pokud to bude jen trochu možné, hned žhavím po příjezdu internet. Mě to baví a jsem na to tak zvyklá. Možná je to pro někoho třeba hrůza a závislost, pro mě je to denní potřeba, která mě nijak neděsí.
      Pho to bude zcela jistě, protože Pho znamená polívka, jak jsem se dočetla v průvodci a můžu teď dělat děsně chytrou :))). Taky jsem ještě do včerejška uměla říct "pivo", ale teď už zas nevím... sakra.
      ovoce fakt jen dopo, jak je totiž zralý na slunci a ne v kamionu, tak má mnohem víc cukru než jsme zvyklí a je to fakt mazec. Takže zařadím dopo detox a víc ani ránu :D. Pečivo naštěstí nehrozí, to nikde neuměj tak dobrý jako u nás.

      Vymazat
  2. Dneska jsi mě svým postem obzvlášť pobavila :-) Já si podobná předsevzetí, co nebudu jíst, už pár let nedávám :-) Ale konečně hledám osobního trenéra a začnu chodit do fitka, protože konečně budu mít čas i sama na sebe (po roce). A až zpevním moje ochablé svalstvo, zkusím jógu. Mám problémy s několikrát operovaným kolenem, takže si nekleknu a jen stěží dřepnu :-( Tím je jóga ze hry. Ale ty báječné tepláčky, co jsi na ně dávala tip, jsem si objednala :-) Osobně totiž nejsem na takové ty zn. jako Adidas, alespoň ne pro sebe. Moje kamarádka si z toho dělá legraci ... čím více pruhů, tím více Adidas :-) A ty věcičky od AHORA AQUI vypadají tááák pohodlně! Plán máš výborný a to jído ... no kde potom budeš mít šanci zase takové dobroty jíst? Hmm? Užij si to se vším všudy a těším se na fotky z toho nového telátka! A osobně si myslím, že nemít podrobný itinerář není zase tak na škodu ... Marki, krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na konci srpna jsem si dala předsevzetí nejíst pečivo a těstoviny a držím to do teď, tak snad se tam nesesypu u prvního stánku s jídlem :))). Ale pečivo oni nemaj a když, tak ne moc dobrý, no a to ostatní, to nějak zkoriguju. Musim si dávat pozor na to sladký, ale jinak jsem připravená na všechno :).
      Na telátko jsem taky dost zvědavá, přeci jen ta světelnost je velmi omezená, ale doufám, že bude sluníčko!
      Taky přeju krásný den!

      Vymazat
    2. Tak to tedy smekám před Tvojí pevnou vůlí! Moc si to tam užij!

      Vymazat
    3. Klobouk snímat netřeba, já zas neumím lyžovat :)))
      Jo a jsem ráda, že sis koupila stejné tepláčky, protože jsou fakt suprový. :)

      Vymazat
    4. Jo a máš pravdu, jóga je na kolena dost náročná, některý pozice jsou šílený. Doporučuji asi i plavání, to si myslím, že je na kolena a klouby obecně dost dobrý sport.

      Vymazat
    5. Tepláčky budou na míru, pač jsem prcek :-) Ale už jsou objednaný. A plavání ... nemám moc ráda vodu, v létě jo, ale v zimě brrrrrr. Nicméně už jsem si domluvila svého osobního trenéra a v lednu začínáme!

      Vymazat
    6. Jako prcek vůbec na fotkách nevypadáš :)
      Trenér bude super!

      Vymazat
  3. a neni to skoda se o tolik dobrot ochudit? tady u nas si je pak nedas :) treba ty ryzove knedlicky plnene masem nebo ryze s mangem teda zni sakra dobre.. Market

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak jako... no... je to fakt, ale třeba ty knedlíčky, to jsou jako naše kynutý knedlíčky, co do nich dáváme ovoce, ale jsou mini a tuším, že ne z pšeničný mouky, ale z rýžové. Jsou dobrý, ale že by to bylo něco, pro co bych chtěla umřít, to ne :). Jiná věc je ta lepkavá sladká rýže s mangem, to je strašná namotávka... Možná jednou si ji dám, ale jenom, aby mi to nebylo líto :)

      Vymazat
  4. Ooo ty fotky jídla!! ♥♥♥ Nedivím se, že se tomu špatně odolává :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
  5. Předsevzet fotit víc sebe a lidi kolem se mi moc líbí, těším se na fotky:) A taky jsem pro, aby ses v tom jídle zas tak moc neomezila, bude Ti to pak líto:) A každý den trochu cvičit je skvělý plán, já jsem takhle trochu cvičila, když jsem byla měsíc na Korsice, a velmi to přineslo své ovoce. Ale bylo mi tehdy sotva dvacet:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Korsika, tam by jsem se chtěla podívat... To musela být krásná dovolená!
      Já jsem byla ještě teď večer na posledním pilates a doufám, že se ke cvičení fakt dokopu, jinak zas dopadnu jak kynutej knedlík :)
      Fotek bude zásoba, slibuju :)

      Vymazat
  6. Hihi, fotit rovne, to bych se taky mela naucit :D dobry predsevzeti. A jidla se salkem zni dobre, ty bych taky furt jedla. Ja se jinak radsi nevazim, ale mam pocit, ze z USA jsem prijela tezsi a sirsi, a rikala jsem si, ze vPeru by mohli mit trochu zdravejsi jidla. Prej jsou ale zase strasne dobry, tak nevim, jestli budu mit sanci to nejak shodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když člověk rád papá, nezbývá než cvičit. O tom bych mohla vyprávět celé příběhy :)))

      Vymazat
  7. Néé, fotit lidi teleobjektivem aby ses jich nemusela ptát. Překonej to, jdi blíž a bude to 1000x lepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to asi, Martine, nepůjde, to překonat.... :))))

      Vymazat