úterý 3. prosince 2013

Nákupy v listopadu

Myslím, že jsem to v listopadu trochu přehnala. Omlouvá mě, že to byl narozeninový měsíc? Asi ne, ale stejně si to budu říkat...

First of all, Fler rulez. Prostě nechápu, proč ještě někdo nakupuje v řetězcích. Říkám to pořád a trvám na tom. Jinak, vyndala jsem ze sklepa asi tisíc zimních kabátů a musím kriticky přiznat, že opravdu novej nepotřebuju. Bolí to. Ale je to fakt.

Podzimní věci šly do čistírny a do pračky, zima je tu. Tenhle rok o něco pozdějc, než obvykle. K mojí velký spokojenosti.

A co že se mi vyskytlo ve virtuálním nákupním košíku, případně v tom reálném?

Sarkas. Milujeme ji asi všichni a dlouho jsem ji měla v merku. Je to holka šikovná a já mám ještě políčeno na nějaký šperk. Co k tomu dodávat? Já myslím, že tahle váza mluví sama za sebe a dlouhých komentářů netřeba.


Z Křišťálové hory jsem učůrávala už v jednom z minulých postů a situace se nezměnila, jsem z ní paf pořád. Zejména, když vyjde sluníčko a prosvítí domečky. Je to čistý půvab a hra. Studio Dechem je můj velký favorit.


Náhodný úlovek z pražské Bělehradské ulice. Slavkovská porcelánka tu rozprodává v provizorním obchodě svoje zásoby starých kolekcí za směšné ceny. Nerada nakupuju věci, které mají primárně sloužit k praktickému užitku, když už je doma mám (jako třeba, že si nekoupím další pračku, protože už jednu máme). A tady vyloženě lituju, že máme talíře a hrníčky a několikero čajových konvic. Tohle by se mi moc líbilo.

Koupila jsem tedy jen malou minimalistickou dózu, do které jsem si dala prstýnky. Na fotce je společně se svojí ufoní kámoškou z Duchcova.


Pončo, které jsem ještě stihla trochu ponosit. V mé oblíbené růžové a s dlouhými třásněmi. Boho jak Brno. Když to člověk nepřežene s doplňky nebo barvami ostatních kousků oblečení, dokáže být šik. Second Hand Ládví.
(Ještě jsem tam ulovila velký bílý pletený pléd, ale doma jsem zjistila, že je plný kočičích chlupů, takže i po vyprání průběžně chodím a ty chlupy vytahuju, případně vyklepávám nebo lepím na lepící váleček. Ale jinak dobrý, ty chlupy jsou naštěstí bílý. Ha ha!)


Brožka od Dobrundy, zaujala mne okamžitě, jak mi Jana, která ji vyrobila, posílala fotky po facebooku. Vetkla jsem ji hned na kabátek.


Aby nebylo jen u parádění a dekorování, mám tu dvě nové knihy. Týkají se toho, co mě už léta zajímá a přitahuje - moderní architektury první poloviny minulého století. Černobílé fotografie jsou současné, což oceňuju  a taky se mi líbí, že kniha nemá zájem být nějakým složitým erudovaným odborníkem, ale spíš informuje. Ke každé budově je napsáno pár zajímavostí, architekt, letopočet. Tečka. To mě ba. Přednášet to nikde nebudu, žeano.

Praha moderní a Praha moderní II od Zdeňka Lukeše, fotografoval Pavel Hroch. Nakladatelství Kosmas.


Plakát od Myokard alias Dany Es. Líbil se mi dlouho. Jsem fanynka jejího stylu a sarkasmu. Víc není třeba dodávat.



Asi tisíc washi pásek! Halím do nich balíčky pro zákazníky, používám je doma při lepení čehokoliv na zeď (někdy drží, někdy ne), dekoruju s nimi proste ledasco. Nejednou se mi stalo, že mi zákazník napsal, že balení balíčku se mu tak líbilo, že bylo skoro škoda to otevřít. Mě to prostě baví. Sama mám ráda balíčky a když jsou ještě s láskou zabalené, tak prostě víte, že na to ten člověk nehází bobek.
A nebo jsem příliš velký romantik. No, spíš alergik.

K tomu stuhy z prodejny na pražském Újezdě (hned vedle provaznictví).


Vážení přátelé, je to tak! Tepláky! Na cestu. To až se budu po třinácti hodinách cestování letadlem chtít zastřelit. Bude to stylové. Teda, vlastně se nebudu chtít zastřelit, protože právě budu v pohodlných teplákách a budu si moct dát třeba nohy za hlavu. Já nechápu, jak někdo může takovou dálku cestovat v džínách nebo si nesundat boty nebo tak něco. Kdybyste mě viděli, co dělám v letadle... Každé mimino je tam přizpůsobivější než já.

Tepláky od Ahora Aquí. Fler, jak jinak. Nehodlám ryskovat vytahaný kolena z hadrů z Číny.


 Mýdlo. Víte, jaký je pro ekzematika mega úkol najít mýdlo, po kterém se nescvrkne jako hrášek? Zapomeňte na nějaké ovoněné sprcháče. Ekzem si žádá jinačí laskominy. Například mýdla z Botanicusu nebo z Lushe, případně Dr. Hauschka. A nebo... ručně dělané, bylinkové z Čarovného mlýna. Fler, ehm.


A nakonec, můj malý poklad. Kosmetika Dr. Hauschka, taktéž na cestu. Využila jsem možnosti 50% slevy a nakoupila celou růžovou sadu. Na té vůni jsem patrně závislá.

Je to opravdu kvalitní kosmetika, mně můžete věřit. Nikdo mě nesponzoruje a taky už jsem stará bréca a ledasco jsem na svém obličeji vyzkoušela. Od vymazleného luxusu plného chemie jsem přesedlala na přírodu a věřím, že jsem dobře udělala.



Skončila jsem? Jasná zpráva. A kdo dočetl, ne doroloval, ale dočetl, až sem, má u mně malé bezvýznamné plus a smekám klobouk. Hi hi. Krásný den!

26 komentářů:

  1. Ja citam poctivo :-) Ma sod vsetkeho trochu tak by som chcela vediet nakupovat. A super tipy dik! Adika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adiko, mít od všeho tak trochu mi u nakupování nečiní žádné problémy :D

      Vymazat
  2. Myyno, tedy to jsou krásné nákupy. O městečku si vykládat nemusíme, že? :-) Právě na sklu se mi líbí ta hra světla. Sarkas je taky skvělá. Mám doma dva kelímky a jeden šperk mám vyhlídnutý. Pončo bych taky brala. Ufoni kočka se mi moc líbí, přestože na kočky nejsem. Dr. Haushka jsem nikdy netestovala, ale vím, že mí studijní kolegové ze Singapouru to v Německu nakupovali ve velkém, což mě zaujalo, myslela jsem, že levně se vozí od nich. :-) Ty knihy bych taky mohla. :-) A na ty tepláky jdu hned mrknout, tak díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo :). Pokud Tě neodradí poměrně vysoká cena těch tepláků, tak je můžu vřele doporučit. Jsou lehoučké a hrozně příjemné na nošení. K Hauschkovi jsem došla oklikou přes luxusní kosmetiku a jsem ráda, že jsem na to přišla teď a ne v padesáti :))) To by mě fakt naštvalo :)

      Vymazat
  3. jééééj.... to znám, kdyby bylo z čeho, nakupuji pořád... od Sarkas máme doma hrníčky, jako prodejce s peřím jsem je nemohla nemít :-) http://www.fler.cz/zbozi/pirko-2671275

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alex, vím o Tvém pěříčkovém království, neboj :). Až bude léto, jistě to tam pořádně prošmejdím :)

      Vymazat
  4. ja som to tiež čítala...a zaujalo ma to provaznictví...tam chcem ísť...
    a nákupy super, mnohé by som brala okamžite...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To provaznictví je uplně nejlepší. Nevím jak teď, ale před osmi lety ho vlastnil vysloužilý námořník. Nekecám. Maj tam všechno, od mega provazů, až po krásné kroucené provazy a taky třeba sítě :)

      Vymazat
    2. no tak ma môj nos nesklamal...tam pôjdem...

      Vymazat
    3. Rozhodně je to bezva místo pro nákup provazů a provázků. Je to skoro naproti kavárně Savoy (lehce doleva, když stojíš zády k Savoy).

      Vymazat
    4. ulica by nebola? obávam sa, že moji sprievodcovia nebudú vedieť, kde je Savoy....

      Vymazat
    5. Savoy je legenda, ale dobrá :))), je to ulice Vítězná. A když už tam budeš, u tramvajové zastávky je moc dobrý vetešnictví. Taky doporučuji. Naopak nedoporučuji cukrárnu v té samé ulici :).

      Vymazat
  5. Skvele jsi nakoupila...hlavne doza na prstynky me uchvatila....jinak balicky od tebe ...muzu potvrdit...to je darek sam o sobe zvenku i zevnitr B-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirjanko, jestli Tě uchvátila dóza na prstýnky, tak jsem moc ráda... :)
      A balíčky... no ona je to velká zábava to balit, ale znám lidi, co to nesnáší :)

      Vymazat
  6. Marki, já taky ujíždím na růžích, bez růžového pěstícího oleje nevycházím z domu a psrchovací balzám Tě bude bezpochyb doslova hýčkat :-) O tom, že Hauschka je moje srdeční záležitost asi psát nemusím, když pro ně pracuji :-) Já mám jedno úsloví, kterí zde raději ani nebudu psát, abych se někoho nedotkla, ale výběr nejen kosmetiky chválím! Pončo úžasné! A tepláčky! Super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Baru, listopad byl plný krásných balíčků! Už se těším, až plakáty od Tebe dám do rámečků, zatím spěj v tubusu. Nejspíš to vyřeším až po návratu, ale pak budou určitě na blogu. Jsou super!

      Vymazat
  7. Tak se mi nějak zdá, že tu někdo pozapomněl, že ho čeká ještě Designsupermarket?:)) I když vlastně věci od dvou letošních vystavovatelů už máš s předstihem.) Jinak krásný výběr, všechno se mi líbí, všechno k Tobě sedí a ten text je naprosto boží. A že já jsem na slova fakt přísná.))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Designsupermarket bude v nákupech za prosinec, tím jsem si jistá :))). Ovšem, asi se zpožděním, v lednu, možná v únoru :D. Ale bude. A děkuju za pochvalu, toho si velmi považuju!

      Vymazat
  8. Ta bílá vázička je nááádherná ♥ Celkově její zboží mě hodně oslovilo, jdu prolézt Fler skrz naskrz :D
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji používat klíčová slova při vyhledávání, jinak se v tom utopíš :)

      Vymazat
  9. No téda.... tak tomu říkám nákup!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  10. Myyno prosim Te, kde nakupujes Dr. Hauschka? Jde nejak zjistit, kdy maji ty velke slevy? Taky tu kosmetiku miluju... Diky. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, v Revoluční v Praze je kamenný obchod, tam nakupuju.
      Oni maj někde slevy?

      Vymazat
    2. Ja cetla tvuj clanek z 2013 o 50% sleve, tak jsem nevedela, jestli to neni nejak prubezne behem roku, abych to neprosvihla! :-)))

      Vymazat