pátek 13. prosince 2013

Hanoi

Hanoi je... trochu legrační. Dneska jsme si jí dali pořádně, celodenně (nevadí, že necvičím, když hodně chodíme?) a krapet už mě to k večeru přidusilo. Dva dny jsou tady, myslím, tak akorát. Je to tu zajímavý a pestrý, ale taky hodně hlučný a pořád se tu troubí, jak se jezdí na červenou a v protisměru a prostě všude. Musí se troubit, aby ostatní věděli.

Docela dost se těšíme do většího klidu, neboť doufám, že přesně ten nás v Haipongu čeká.

Včera jsem si v Chrámu literatury koupila přívěšek s čínským symbolem pro trpělivost, takže teď pořád čekám, kdy to přijde, ale M. říkal, že by to na mně fungovalo jedině tehdy, když by ten přívěšek byl velkej asi jako barák. Vtipálek. Se tu cejtí náramně dobře, když na něj holky mrkaj a uchychtávaj se, protože je vysokej. Ho asi bacim něčim...

Prošli jsme si park, co se jmenuje Le Nin, podle Lenina, dali jsme si další masové a nudlové dobroty, nakoupili, teda, já jsem nakoupila, náramky, dva dělané z rohu buvola a čtyři vykládané perletí a lakované, protože mi připadají velmi krásné.
Taky jsem se blíže zaměřila na výšivky a zjistila, že není všechno zlato, co se třpytí, takže si ještě počkám, třeba se dočkám. Jednu jsem ale i vyfotila, ta byla fakt pěkná.

Je tu v centru poměrně dost turistů, ale stačí zajít za pár rohů a turisti jsou fuč. Nebýt M., tak se tu ztratím, mapa, kterou máme uplně neodpovídá a systém značení ulic je dost zákeřný.

Asi pětkrát mi tady místní chtěli spravit boty, mávali na mě lepidlem, že  je potřebuju slepit, ale docela rychle mi došlo, že cáknou trochu lepidla kamkoliv, jen aby dostali pár drobných. Jsou to opravdu čilí obchodníci.

Koupili jsme lístky na vlak do přímořského Haipongu a zítra vyrážíme.



Co myslíte, jsou to sněhuláci, kuřátka nebo pandy? Já fakt nevim.

Roztomilé, že?

Výšivka na lněné košili, co se mi moc líbila.


Sněhuláka evidentně nikdy neviděli, jinak by mu neudělali nohy...

Můj úlovek.

Večeře. Bun Cha - vepřové, vývar, bylinky, jarní závitky, nudle.
Fakta:

Ubytování Green Diamond hotel: $ 20 (double)
Snídaně pro dva: 170 Kč
Vstup do Chrámu literatury: 20 Kč/os.
Vstup Botanical Garden: 2 Kč/os.
Vstup Lenin park: 8 Kč/os.
Jízdenka vlakem do Hanoi - Haiphong: 70 Kč/os.
Oběd pro dva: 126 - 200 Kč
SIM karta s internetem: 175 Kč
Kafe: 68 Kč
Večeře pro dva: 95 Kč

12 komentářů:

  1. prostě úplně jiný svět:-). To papání vypadá dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiný svět to je. Kompletně. Ale je dobrý o něm vědět :)

      Vymazat
  2. juuu, náramky sú božské...aj vyšívaná košeľa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na výšivky jsou tu opravdu dobří.

      Vymazat
  3. Úžasný :) Ta výšivka se mi taky líbí. Já bych asi domů vezla kufr suvenýrů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se držet, ještě nám peníze mají vydržet přes měsíc :)))

      Vymazat
  4. :) moc pěkné, sněhulák s nohama mě pobavil :)) Ty zarostlé domy mají svoje kouzlo. Těším se na další fota, užívej si to :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baráky kouzlo mají, ale nechtěla bych tam bydlet ani za nic. Jsou malinkatý a uvnitř tmavý a studený :)

      Vymazat
  5. Těšila jsem se, až si večer v klidu sednu a přečtu si Tvoji reportáž! Moje milá, chůze je nejpřirozenější pohyb a když ujdeš denně alespoň 7km, už nemusíš cvičit :-) A to určitě ujdeš mnohem víc. Mimochodem dneska jsem se seznámila s jednou moc milou ženou a hned jsme došly na společné téma "Myyna". Kupovala od Tebe obrázky :-) Svět je malý! A dostala jsem chuť na tu dobrotu z fotky. Tak příjemnou cesti do Haipongu a těším se na další report! Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, no teda! Svět je opravdu malý :))) To je neuvěřitelný :)

      Vymazat
  6. Náramky krásný, výšivka taky a obchodníci a sněhulák vtipní:) A na Tebe určitě koukaj taky, protože si vysoká a blonďatá a navíc moc hezká, tak to M. hezky vrať:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, na mně koukaj jak na stožár :))), ale vlasy bych chtěla mít spíš jejich. Vietnamky maj nádherný hřívy.

      Vymazat