sobota 14. prosince 2013

Haiphong

Ze všeho nejdřív chci poděkovat za komentáře, jsem za ně moc ráda a vždycky se na ně těším, když chytneme někde wi-fi. A taky se chci omluvit, že nechodím k vám na svoje oblíbené blogy a tudíž ani nekomentuju, protože být na internetu po nějakou souvislou dobu je tu docela náročná disciplína, takže jsem ráda, když večer zvládnu obsluhu Kaleidoskopu, případně fb a emailu. Až přijedu, všechno pročtu, protože mě moc zajímá, jak jste se všechny měly přes vánoční čas.

A teď zpět k cestě... předně musím přiznat, že jsem konečně pochopila ten šedivý špunt na obloze. Po cestě z Hanoje jsem si ve vlaku četla pořádně průvodce a zjistila jsem, že tu na severu teď není sezóna, poněvadž tu mají v tuhle dobu zimu (no, jestli je 15 stupňů zima, tak fajn) a obloha je stále pokrytá mraky. Je fakt, že sem tam i maličko sprchne. Sezóna začíná až v březnu, kdy se sem nahrnou turisti. Oproti tomu na jihu, kam směřujeme, je krásné počasí v tom největším rozkvětu.

Zatím jsme ale pořád na severu, dnes jsme absolvovali vlakem trasu Hanoi - Haiphong, která trvala asi dvě a půl hoďky a vedla téměř výhradně mezi políčky s rýží a malými farmami s drůbeží. Sem tam nějaké město.
A tak se nabídl neutěšený pohled na příměstské skládky, které si Vietnamci tvoří z odpadků a jak bylo vidět, čas od času to zapálí, aby se toho zbavili. Jinak to prostě neuměj nebo nechtěj umět, nevím. Stejně tak zavlažovací kanály podél políček nebyly uplně atraktivní na pohled. Na druhou stranu, aspoň jim tam neplaval nikde chcíplej osel s nafouklým břichem, jak jsem to viděla v Egyptě.

No prostě, jejich priority jsou jinde, je potřeba to brát jak to je a příliš nad tím nepřemýšlet. Svět nespasím, tak co už.

Vlak byl pohodlný, pořád nabízeli nějaký jídlo a ještě tam běžela telka s vietnamskou estrádou a rovnou to šlo dvakrát za sebou, takže paráda. Ty jejich srdceryvný písničky jsou opravdu dojemný a ani nemusím vědět, o čem zpívaj, stačí vidět, jak se u toho tvářej.

Haiphong není žádný krásný město, trochu jsme to prošli a zjistili, že nejhezčí je asi promenáda uprostřed města s kanálem nebo jezírkem, nevim, jak to nazvat. Je to široký bulvár lemovaný obchody, na kterém staří hrají deskové hry a mladí se poflakují. Postranní ulice byly zase plný hluku a mopedů a troubení.

Takže jsme si řekli, že zůstanem jenom na noc a zase pojedem pryč. Hotýlek jsme našli hodně laciný, ale ono to odpovídá stavu pokoje, což neva, jednu noc to vydržíme. Postel je standardně čistá a zbytek přehlídnu.

Zkusili jsme si koupit jízdenky na místním autobusáku, ale nikdo neuměl anglicky a naše nesprávná výslovnost cílové stanice způsobila, že nás posílali od čerta k ďáblu a nevěděli co chceme. Až jsme zoufalí po cestě zpátky šli kolem nějaké kanceláře British Council a napadlo nás tam poprosit o pomoc a to byl moc dobrý nápad, protože tam Vietnamka uměla anglicky, napsala nám na papírek ve vietnamštině vzkaz pro obsluhu přepážky na autobusáku a všechno klaplo. Prodavačka lístků byla ráda, že konečně ví, co chceme a tak máme lístky na zítra ráno do Binh Minh. A konečně do přírody, protože je tam nějaký krásný Národní park s ještě krásnějším jménem Cuc Phuong. Tak nám držte palce, ať vystoupíme správně, někdy je to fakt buď a nebo a aglicky skoro nikdo neumí.

A zase pár obrázkových perliček...

...třeba pouliční holičství. Ehm.

Haiphong je kousíček od moře, takže je tu množství restaurací s čerstvými mořskými plody a rybami, které jsou přímo před restaurací v akvárkách, stačí si vybrat, co hrdlo ráčí.

Mám velkou slabost pro zdejší děti. Jsou hrozně hodné a klidné. Po cestě ve vlaku s námi jelo děcko a bylo uplně jak pěna, jenom jednou si trochu nešťastně ukníklo a to bylo všechno. Asi jsou všechny tak trochu přidušené tím městským vzduchem.

Obrovský výběr sojových omáček se mi ani nevešel do hledáčku...

A nakonec náš "nákup" na zítřejší cestu... Samé blbosti! Ale maj tak pěkný obaly, no nekupte to...

Krásný víkend přeju!

Fakta:

Ubytování Hatraco hotel: 290 Kč (double)
Letenky Haiphong - Danang: 1000 Kč/os.
Taxi na letiště v Haiphongu: 60 Kč
Pivo + voda: 40 Kč
Oběd pro dva v mořské restauraci: 590 Kč
Kafe + smoothie: 40 Kč

1. no super...skoro on-line cestopis....

1. Jano, přesně tak. Pro mně je to cestovatelský deník, který bych stejně psala, pro rodinu zprávy, jak jsme na tom a že ještě žijem a pro vás (doufám) příjemné rozptýlení a zajímavé počtení.

2. Pouliční holičství mě zaujalo/pobavilo. .)
    Opravdu držím palce, ať dobře vystoupíte, jelikož i v Česku je to občas problém :D

3. Holičství supr.) A vždycky se mi zdálo, že asijský děti jsou nejhezčí na světě, a tahle fotka to jen potvrzuje. A hodné, to ony jsou. Když jsem ještě bydlela v centru, kousek od nás byl vitenamský "salón krásy", kde se dělalo všechno od nehtů přes masáže až po trvalou (tu jsem si u nich jednou nechala udělat, to bylo, ha, ha.) a měli tam právě asi tříletou holčičku, co tam celý den byla s nimi. Žádný hřiště, žádných procházky, jen byla celý den s nima v salónu a maximálně s ní na tříkolce obešli blok. A byla strašně hodná. Tichá, hodná, poslušná. Bylo mi jí hrozně líto, až jsem se odhodlávala, že si tam za ní někdy přijdu hrát, nebo ji vezmu ven, ale bála jsem se, co by řekli, tak jsem to neuskutečnila. Ehm, to jsem trochu odbočila od Tvýho výletu. Opět super report, souhlasím s Jane a děkuju za skvělý online cestopis.)

1. Jako ty děcka jsou tady fakt rozkošný. Obzlášť holčičky. Jsem si jistá, že kdyby ses bývala osmělila, byli by Tě vzali mezi sebe a hrát by sis určitě s holčičkou mohla. Vietnamci, jak jsme zatím poznali, jsou hodně přátelští.

4. Držím pěsti a díky za další skvělý report!

1. Baru, díky, všechno je zas jinak :)))), v dalším reportu vysvětlím.