středa 25. prosince 2013

Dalat II

Strávili jsme v Dalatu krásné tři dny a zítra odjíždíme z hor zpět na pobřeží Jihočínského moře.

Dalat je 1500 metrů nad mořem a když vysvitne slunko, má sílu jako blázen. Dneska svítilo slunko. A co se stalo Myynici...? Spálila si gezicht. A to jsem se ráno namazala krémem s ochranou 50. Ach jo.

Je teda fakt, že jsem tu viděla v prodeji i krémy s SPF 70, ale to už je takový svinstvo, že nevim, co je lepší, jestli být bez krému nebo s krémem.

Štědrý den jsme prochodili městem po místech, které jsme ještě neviděli. Dalat je moc zajímavé a pěkné město, rozhodně to tady není ztracený čas. Dneska jsme si dali Květinovou zahradu, historickou vlakovou zastávku ze třicátých let a štědrovečerní rybu ve formě sushi.

Květinová zahrada je za symbolické vstupné 20 Kč a rozkládá se na druhém konci jezera, pryč od centra. Procházka podél jezera je moc fajn a není to daleko. V zahradě byla spousta místních a my dva. Budili jsme pozornost a jedna skupinka mladých dokonce našla odvahu nás oslovit, jestli se s námi smí vyfotit. To bylo moc milé. Oni se vůbec strašně rádi fotěj, snad ještě víc než mladí Thajci. Vietnamci a Vietnamky v zahradě pobíhali od jedoho keře k druhýmu, zaujímali komplikované, romantické, diblíkovské, zamilované, rozpustilé a drsné pózy a cvakali foťáky a mobily ostošest.








Začíná to vypadat, že si asi nějakou malou Vietnamku dovezu domů, co? :)
Z Květinové zahrady jsme si to nasměrovali ke staré železniční stanici, kterou ve třicátých letech postavili Francouzi, ale nebyla nikdy zprovozněna, protože začala válka. Teď slouží její asi sedm kilometrů dlouhá trať jako výletní turistická trasa.




Kousek od našeho hotelu jsme objevili japonskou restauraci a s velkou chutí jsme si tu splnili "povinnou" štědrovečerní porci ryby. Ve formě sushi.

Nevím, jak to dělaj, ale mají tu hrozně dobrý tofu (na obrázku ty žlutý kousky). Už jsem ho tu měla několikrát a docela mi to vrtá hlavou, protože když udělám tofu koupené v Praze, je takový gumový, nedobrý a musí se smíchat se spoustou dalších ingrediencí, aby se to dalo jíst. Neznáte někdo ten trik? Nebo myslíte, že je to čerstvostí?


A vůbec, co váš Štědrý večer? Uhořel někomu stromeček? Zaskočila rybí kost?

Fakta:

Vstupné Květinová zahrada: 20 Kč/os.
Historická železniční stanice: zdarma
Káva, čaj, 2x zmrzlina: 100 Kč
Sklenka místního dalatského vína: 20 - 40 Kč
8 ks maki sushi: 70 Kč
8 ks nigiri sushi: 80 Kč
Ubytování v Dreams 3: $35 double room
Jízdenka Dalat - Mui Ne: 130 Kč/os. (4 hodiny jízdy, bookováno v hotelu)

10 komentářů:

  1. Jo, ja jsem se zase jeden den nenamazala a taky jsem se pripalila. SPF tu maji nejcadteji 10, a pak az 50, 80, 100 :) silenost :)
    Ty zahrady vypadaji moc pekne, a je mile, ze se s vami chteli fotit :) a strasne moc se mi libi ta fotka tech barevnych stylovych holcicek. Vic takovych by to chtelo v CR :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holčičky mluvily anglicky, ale vypadaly jako místní, nicméně souhlasím, že u nás by víc barev rozhodně prospělo :)

      Vymazat
  2. S tymi malymi detmi sa ti ani necudujem.... Su nadherne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou, ale věřím, že to dokážou být taky pěkní čertíci :)

      Vymazat
  3. Tak tokovejhle Štědrej den bych moc chtěla prožít taky.) Teda chtěla bych na takový výlet vyrazit i kdykoliv jindy, ale v tenhle sváteční den je to obzvlášť stylovka.) Fotky holčiček jsou krásný, moc se těším, jak se inspirace Asií odrazí po příjezdu v Tvojí tvorbě ... a s tím tofu, já ho teda nejím, ale řekla bych, že ta chuť s tím, že je čerstvé, bude souviset.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iri, abych byla upřímná, já mám celkem strach, že už se po příjezdu nenastartuju. Protože mám pocit, že moje hlava je uplně prázdná. Představovala jsem si, jak tu budu skicovat jak o život a jak mě budou napadat různý témata a ono nic. Jako že vůbec nic. Prázdno :)

      Vymazat
    2. No po tý hektický práci takový prázdno právě potřebuješ. A až se vrátíš, všechno to pěkně naskočí, kam má.)

      Vymazat
    3. Tak to doufám, jinak by to byl hroznej průser :)))

      Vymazat
  4. Ta zahrada vypadá luxusně! Ostatně jako to jídlo :-D Já mám tofu hodně ráda a kupuji je často. Dělám z něj ledacos, ale znám jen to naše, kupované z našich prodejnách, tak nedokážu soudit. A Štědrý večer proběhl bez ztrát. Pro mě mají letos Vánoce nový rozměr, něco asi jako kdybych objevila Ameriku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahrada byla moc příjemný místo.
      Vánoce si užívej, protože pokud jsi na nich našla něco nového, je to dvojnásob příjemné :).

      Vymazat