pátek 29. listopadu 2013

Yusuke Nakamura

 Poslední dva dny soutěže... tady.

***********************************************

 Znáte ho. Znáte ho, pokud chodíte k Iri na Můj dům, můj squat, což je asi většina z mých čtenářů. Jeho ilustrace zdobí úvodní stránku. Líbila se mi od začátku, co jsem k Iri na blog zavítala, takže jsem se jednoho krásného dne začla pídit, kdo to namaloval.

Zjistit to samozřejmě nebylo nic těžkého, když jsem se mohla zeptat rovnou majitelky blogu. Jasná věc. A tak jsem se začla pídit i po dostupné literatuře a obrázcích a prostě o všem, co se k Nakamurovi váže. Poněvadž o výstavě, kterou před lety v Praze měl, jsem neměla ani tušení. Dostupná literatura je snad jenom jedna, je to kniha jeho ilustrací Blue, která se dá koupit za různý ceny na eBay a zatím to počká. Ale... Google mě zavedl až na stránky jakési japonské zásilkové služby, kde měli nějaké věci od Nakamury.

Záměrně píšu nějaké, protože vzhledem k tomu, že jsem na japonštinu ve škole chyběla, mohla jsem se jen dohadovat, o co jde. Ale jedna věc neomylně vypadala jako kalendář. Chvála přírodě, že maj Japonci stejný čísla jako my. Ovšem cena byla podezřele nízká, necelých 1000 japonských peněz, což je na naše asi 200 Kč.

Jsem to objednala (celý to bylo v japonštině, takže jsem klikala na různé odkazy tak dlouho, až jsem se stylem pokus-omyl dostala k platbě)... bylo 10. října... 6. listopadu (!) mi oznámili, že zásilku odesílají. Salámisti. Poštovné stálo stejně, co ten kalendář, což mi připadalo jako celkově velmi přijatelná částka, až na to, že jsem si pořád nebyla stoprocentně jistá, co jsem si vlastně objednala.

Na den mých narozenin, teda včera, jsem TO byla vyzvednout na poště. Zabalili ten malý A3 kalendář do veliké krabice, vystlali to papírama a bublinkama a ještě na to napsali křehké tak úzkostlivě, že se to pošťačka bála vzít s sebou při roznášení pošty, aby to nerozbila.

Balíček z Japonska jsem nikdy nedostala. Kochala jsem se adresou odesílatele, kochala jsem se japonskými znaky. Nádhera! Taková dálka!

A byl tam. Kalendář. Celej. Ne jeden list, jak bych za tu cenu čekala (jsem vycepovaná z Čech, že všechno, co je autorské, ojedinělé a originální je drahý jako prase). A je nádhernej. List za listem, měsíc po měsíci, perla za perlou jako vzácný náhrdelník.

Tu je odkaz na Nakamurovi obrázky na Pinterestu. On má tak neuvěřitelnou fantazii! Ponořte se do detailů a chvíli pozorujte i ty nejdrobnější objekty na obrázku. Všude je něco skrytého a vtipného.

Ó, japonská krabice!


P.S. Vůbec nevím, co tam píšou pod některými dny, ale určitě jsou to japonské svátky. Takže nebudu vědět co slaví, ale můžu slavit taky. Bohužel, někdy se může stát, že třeba nevhodně. Jako například, kdybych slavila na den, kdy někdo v Japonsku oblíbenej umřel. No.




Kdysi jsem znala jedoho japanologa. Byl hrozně hodnej a hezkej a jmenoval se Jan. Myslím, že se mě bál. Pak zmizel. Škoda, mohl jsem se ho teď optat na to slavení.

Krásný víkend!


15 komentářů:

  1. Wow, tak si ho krásně užívej:) Obrázky se mi zdají takový živočišnější než v té mé knížce, kde je každá stránka něžnost sama. Proto jsem si původně myslela, že autorkou obrázků musí být žena.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iri, Japonci to maj prostě jinak :). Ale když jsem Nakamuru viděla na fotce, tak mě napadlo, že k ženě opravdu nemá daleko :))). Má takový ženský výraz ve tváři.

      Vymazat
  2. to je krásný!!!! právě jsem dočetla Suši v duši, tak jsem Japonska plná. Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, tak to je super napojené :) Mimochodem, sushi miluju... :)

      Vymazat
  3. Dodatečně vše nejlepší k narozeninám! Kalendář vypadá hezky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Marki, dodatečně gratuluji k narozeninám a přeji všechno nejlepší, hlavně pořád tolik tvůrčích nápadů a kreativity jako máš teď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baruš, děkuju moc, to je milé! Též doufám, že mi to vydrží co nejdéle :)))

      Vymazat
  5. Marki, taktéž gratuluju k narozkám! Lepší a napínavější dárek sis nemohla vybrat. Byl to ale adrenalin klikat na ty jejich mřížky, co?:D

    OdpovědětVymazat
  6. Tyjo, to vypada super! A ta cena.. je dobre, ze jsi to zkusila, odvaznemu preje, nebo jak to je :) pred nejakou dobou jsem sledovala blog slecny, co studovala japonstinu, a i byla v Japonsku studovat, bylo to moc zajimave. Jinak taky dodatecne preju krasne narozeniny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten blog jsem sledovala taky, pokud to byla "Japonská domovnice", ale moc nepřispívala, tak jsem to nějak časem vzdala. Je to škoda, bylo to zajímavý. Děkuju za přání k narozkám :)

      Vymazat