pátek 29. listopadu 2013

Volné páteční odpoledne

Volné páteční odpoledne, které jsem si výjimečně utrhla v předvánočním tvoření jsem začla s Iri na super obědě. Dostala jsem od ní k narozkám báječnou podložku pod myš z Poketa s ilustrací od Andrei Kang.


Pak jsem pokračovala na úžasňáckou výstavu Stanislava Podhrázského, která probíhá v Domě u Kamenného zvonu. Vřele ji doporučuji všem milovníkům českého umění první poloviny minulého století, neb Podhrázský byl významnou osobností českého surrealismu. Jeho tvorba na mě působí velmi křehce, linie jsou tak čisté a jasné a barvy výrazné, živé... Spolu s Medkem patří mezi moje velké oblíbence.



Byla jsem v galerii zrovna v době, kdy si tam vyšla i třída dětí z druhého stupně ZŠ a jak jsem předpokládala, neušly tvrdé kritice od místních hlídaček/dozorkyň (jak se těm dámám a pánům, občas dosti protivným vlastně říká?). Ledva se třída odebrala do jiné místnosti, už jedna z nich brblala, že nejen, že neuměj pozdravit, ale že taky vypadaj hrozně, "No jen se na ně podívejte, copak nemaj doma zrcadlo? No a ty čepice! Měly by se vidět zezadu...". Tak jsem si pomyslela, že drahá paní byla v jejich věku asi uplně jiná... Určitě se chovala jako dospělá, měla vybraný vkus a vždy a všude nahlas zdravila. No to určitě.
Zanedlouho mě ta samá dáma bez jakéhokoliv pozdravu krákavým hlasem na deset metrů upozorňovala, když jsem vytáhla foťák, že teda ale fotit můžu jedině bez blesku! "Víte to, jooooo?!" Jo vim.

Pak jsem oplakala chudáka stroma na Staromáku, co musel padnout, aby si ho turisti a Pražáci mohli báječně po čtyři týdny užít na těch příšerných trzích, co tam bývaj, než ho rozřežou na polínka. Určitě se na to celý svůj předlouhý život nesmírně těšil.


Skákla jsem ještě do Revoluční do obchodu Dr. Hauschka, kde jsem chtěla využít slevu 50 % na jejich výrobky a ve dvěřích jsem se srazila se spokojenou slečnou, která táhla ve velké tašce od každého výrobku asi dvacet krabiček. Buď má kosmetiku do svých čtyřicátých narozenin, což jí ale nevydrží, protože to je bez chemie a nebo bude ještě spokojenější, protože to rozprodá za normální cenu. Šibalka.

V tom obchodu prodává paní, co se sice moc snaží být příjemná, ale vůbec jí to nejde. Znervóznila by i kafe. Na můj požadavek na šampon, mi suše velmi nahlas odpověděla (ať se pobaví každej), že šampon se nevyrábí už asi tři roky. To je jako informace, která je mi ale uplně jedno, stačilo by mi, kdyby řekla, že ho nevyrábějí. Není potřeba formulovat věty tak, aby měl člověk ze sebe pocit, že je uplně blbej. No, ale kondiš maj, tak sem s nim! Doufám, že bude dobrej, jinak jdu ale už doopravdy na jaře na krátko, poněvadž mě ty moje vlasy dosti zlobí.


Po té jsem se odebrala do Holešovic na Fashion Market. U zrcadla jsem zjistila, že vypadám jak panda. Půl roku stará řasenka Chanel se začla drolit jak suchá houska. Honte à toi, Chanel!

Musím s lítostí podotknout, že tamní produkce (na tom trhu) je dost na jedno brdo. S úctou ke všem prodejcům a jejich práci mi dost chybí větší rozmanitost tvorby. Pochválena budiž Mihulli, kterou znám z Fleru a která tvoří z kamínků a řeže do nich roztodivné tváře a podobně. Moc pěkný a originální.
Jinak jsem nezaznamenala nic například ze dřeva, skla nebo něco z porcelánu, až na Tyformy. Nebo třeba knihy, boty... Všemu dominuje kov a plast a neonový barvy. Jako super, ale chtělo by to jaksi ještě něco jinýho. Nebo třeba nějaký pěkný plakáty, to jsem tam taky neviděla. Ale možná, že jsem byla jenom nepozorná nebo tak něco. Na druhou stranu, líbí se mi čím dál tím více produkce Little Illustrations.

Tady je můj mihullí úlovek. Šutr ksichtík a šutr náušky. Moc se mi to líbí.



A to bylo celé moje báječné páteční odpoledne... Mějte se krásně!


18 komentářů:

  1. ajaj.....to sa nečíta bohvieako pozitívne...ale začalo to dobre...obed s iri....a výstava...žeby to bolo to naj? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt ne? Tak to nebyl záměr :) Všechno bylo nej, jen se do toho zamotalo pár zážitků, které mě ale nijak zvlášť nerozhodily :)

      Vymazat
    2. aha....tak to ma mrzí, že som to tak pochopila...možno pod vplyvom okolností, ktoré nie sú pre mňa veľmi pozitívne....zdravotne....ale už som začala naprávať zlé návyky...
      tak si uži večer a víkend...

      Vymazat
    3. To se neomlouvej :)... všechno dobré. Tak se opatruj, to nezní moc dobře, doufám, že budeš brzy ok. Hezký víkend!

      Vymazat
  2. na výstavu jsem se těšila, ale nedostala, tak jsem ráda, že jsem o nic nepřišla.
    Podložka pod myš krásnáááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já si myslím, žes přišla o dost, pokud jsi na tu výstavu Podhrázského ještě nešla. Ale čas máš až do února :)

      Vymazat
  3. No, zítra jdu na odhalení stromu pracovně, neb mám tu službu. A četla jsem, že letošní strom se nacházel v parku, který chtěla tamní obec zvelebit tak, že ho nahradí novým. Prý by se tedy tak jako tak musel pokácet. Vzhledem k tomu, že je ale podle organizátorů zdravý a dobře rostlý, nevím, proč měl jít pryč. No nic.)

    Jinak díky za fajn oběd. Zbytek odpoledne si měla mnohem příjemnější než já na protestu proti kožešinám. Při pohledu na ty holky v prádle a rozeplým kožichu mi byla ještě větší zima:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já šla okolo... je to sice ušlechtilé, spílat zlosynům a zlodcerám, které nosí kožešiny, ale nevím, jestli je to uplně nejvhodnější forma toho protestu... takhle na konci listopadu, uprostřed nám. Republiky... v prádle...

      Vymazat
    2. No, sbírali tam podpisy na petici k zákazu chovu kožešinových zvířat, který u nás chtějí prosadit, což zrovna nění špatný nápad, ale ty nastydlá těla polonahých modelek byla asi trochu zbytečná. Ale kolemjdoucí turisti to rozhodně než ocenili - fotili a fotili:))

      Vymazat
  4. Někdy se to holt tak sejde. Taky nemám moc ráda tyhle dámy, co hledají na každém jen to špatné a zejména pak na mladých. Doba je sice jiná, ale my jsme stále stejní, ať jako děti, tak puberťáci. Mě takhle ty hlídačky kdysi znepříjemnily prohlídku Národní galerie. Kamínkové šperky jsou opravdu kouzelné a snad ti kondicioner sedne, bylo by škoda tak krásný dlouhý vlasy stříhat .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě! Lidi se podle mě vůbec nemění, děcka jsou pořád děcka a puberťáci jsou taky určitě stejní v každé době :). Doufám, že mě jednou nepostihne taková ztráta paměti jako nekěteré lidi :)
      Moje vlasy jsou furt zacuchaný, nevim, co s nima, už je to opruz :/

      Vymazat
  5. Ta podložka je suprová a taky se mi moc líbí ten druhý Podhrázského obraz, to je pecka ... musím si ho vygooglit :) A ty šutříkové šperky jsou taky báječné ... takže až na ten strom koukám samá pozitiva :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, bylo to super odpoledne, jen já ty Vánoce prostě nemusím... no ale jinak, jak říkáš, samá pozitiva! :)

      Vymazat
  6. Nepříjemný zážitek z Revoluční mě tedy mrzí, ale věřím, že kondiš Ti to vynahradí, protože je úžasnej, sama ho používám a za víc než rok, co se nestříhám, mám vlasy fakt dobrý, necuchají se, lesknou se a jsou krotké :-) Takže to možná ještě chvíli vydržím a stříhat nebudu. Podložka je nádherná a šperky taktéž. Nevím proč, ale já poslední dobou zvládám jenom hodinky :-)))) Krásnou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem na paní z Revoluční zvyklá, ale někdy mě docela překvapí. Je to její standard, takhle se chovat. Někdo to holt jinak neumí :) Ale maj tam teď nějakou mladou posilu a to je uplně o něčem jiném.
      Jsou dny, kdy taky zvládnu jenom hodinky, někdy to trvá celé týdny a měsíce :)))

      Vymazat
    2. Mladá posila je Zuzka, je moc fajn, jezdíme spolu do Jeseníku a paní Ema je asi taková jaká je. U mě to období no šperk trvá již několik měsíců, vlastně skoro rok :-)

      Vymazat
    3. Ahaaaa, takže víš, o kom mluvím :) Zuzka je opravdu moc milá.

      Vymazat