sobota 30. listopadu 2013

Music Inspiration #7 - PJ Harvey

 Děcka, poslední den soutěže jo, takže šup šup... tady.

***********************************************

Tohle je paní Umělkyně. Pochází z anglického Dorsetu, je to rozervaná, nesmírně talentovaná, dosti anorektická dáma, která umí hrát na všechny možné nástroje, je schopná si celé album nahrát sama, jakožto složit písničky a napsat texty. Nic se o ní nedozvíte navíc, soukromí si střeží jako oko v hlavě a jak se jí daří můžete tak maximálně vyposlouchat z jejích textů.



Tu ženskou obdivuju a už asi vždycky budu, pokud zůstane u svého žánru alternativního rocku a pokud se uplně nezblázní třeba jako Tori Amos, které jsem jaksi přestala rozumět. Ale to je jiná pohádka.

Tahle velmi uznávaná písničkářka před dvěma lety zavítala poprvé k nám a já měla tu čest ji vidět. Byla skoro hned vyprodaná, Lucerna byla plná a já mám ještě dneska z jejího vystoupení příjemnou husinu. Můj nejvýraznější hudební zážitek.

Její asi nejmainstreamovější album Stories from the City, Stories from the Sea (2000) se umístilo v žebříčku 500 nejlepších alb všech dob. Je moc dobré, ale já ji mám přeci jen radši v té alternativnější rovině.

Takže tu je něco ze zmiňovaného alba z roku 2000. You Said Something.



 A tady je melancholická The River z alba Is This Desire? (2008)


2 komentáře:

  1. Díky za připomenutí Polly Jean, hned jsem si ji šla zase po nějaké době pustit :) Poprvé jsem ji zaregistrovala, když s Nickem zpívali Henry Lee, to byla srdcovka, ách jo, to už je let ... Vybrala jsi krásné ukázky, mám ji moc ráda ... hodně mě baví i její starší věci jako This Is Love, C´mon Billy nebo Who Will Love Me Now ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám od ní všechno a mám moc ráda celé staré album Rid of Me, je tak krásně naštvaný :)

      Vymazat