sobota 16. listopadu 2013

Music Inspiration #5 - Serge Gainsbourg a BB

Nezapomeňte na soutěž! Tady tady tady.

***********************************************

Když už jsme tu měli Charlottku, nejde vynechat jejího tatínka, těžkého alkoholika a geniálního muzikanta, skladatele, zpěváka, producenta a textaře Serge Gainsbourga (mimochodem, byl to nadaný vystudovaný výtvarník), který zemřel na počátku devadesátých let.

Jeho talent byl tak obrovský, že to jeho křehká duše umělce nedokázala unést a v osmdesátých letech už prakticky nedokázal být střízlivý a když ho chtěli nalákat na interview do televize, museli přehlédnout i jeho věčnou cigaretu. A opravdu, na Youtube je nespočet bizarních talkshow, kde podroušený Serge s cigaretou v ruce blábolí nesmysly. Ale jak si sedl za klavír, byl to bůh a dokázal hrát v jakémkoliv tělesném a duševním rozpoložení.

Pokud by vás více zajímal, můžu doporučit skvělý film Serge Gainsbourg od Joann Sfar z roku 2010 (viděla jsem ho asi 20x, nekecám). Jeho manželku Jane Birkin si tu zahrála půvabná modelka Lucy Gordon, která těsně před příchodem filmu do kin spáchala sebevraždu.

Serge byl poměrně ošklivák, ale jeho charisma bylo tak mocné, že mu podlehlo mnoho nádherných žen včetně Brigitte Bardot, pro kterou napsal i píseň, ve které si s ní střihnul duet. Bonnie and Clyde. Je půvabná (Bardotka i skladba)...



A také napsal píseň pro Catherine Deneuve... i když si myslím, že ta by zpívat asi moc často neměla.





6 komentářů:

  1. Serge bol bozsky! Da sa pocuvat vecne! Mimochodom tvoje music tipy su genialne - milujem vsetkych cakam na dalsich :-) Adika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adiko, to jsi mě teď potěšila, protože sledovanost music tipů je víc než slabá, ale pokud baví a potěší byť jen jednoho člověka, má to smysl a budu pokračovat :) To je super, díky a hezký večer :)

      Vymazat
    2. Tak to ma mrzi ale mozno je nas viac co prevazne len sleduju a menej komentuju :-) Adika

      Vymazat
    3. Já to vidím ve statistikách, že se to moc nečte, ale třeba se to časem zlomí. A jak jsem psala, jsem ráda, že Tobě se to líbí :)

      Vymazat
  2. Já a Adika milujeme Serge!!! Skvělý výběr. Víš, že já u něho vařím a tančím, obojí najednou???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musí být u vás veselé, Olív :)

      Vymazat