pondělí 11. listopadu 2013

Jak to dopadlo na trzích

Tvářit se, že jsem davem milována, tak to by mi šlo... teď si zkusím tu opačnou stranu. Protože všechno má být vyvážené, víme každý, žeano. Teda jako šťastná z toho nejsem, ale blog je blog, jednou ho už píšu, tak pojďme do toho...

Jestli jsem se někdy v poslední době mýlila, nemohlo to být víc, než tenhle víkend. Na Krajkářských trzích. Těžce jsem nezapadla do nabídky a návštěvníci mi to dali patřičně sežrat. Akce to byla obrovská, velký gympl v centru Prahy o několika křídlech byl ve třech patrech nacpaný k prasknutí bižuterními komponenty, stuhami, korálky, šperky, vlnou, bavlnkami, paličkovanými šperky a dekoracemi, knoflíky všech barev, naivním uměním na smaltu, na dřevě, na keramice. Nechyběla dekupáž na dřevěných krabičkách a taky na polystyrenových ozdobách v podobě buclatých kudrnatých andílků ve stylu 19. století... Lidí mraky...

Ale já tohle zboží prostě nevedu! Nic. Tomu jsem neměla šanci konkurovat. Vůbec jsem se nechytala nějakýma svýma pohlednicema ve skandinávském stylu, visačkama na dárky (prý "Co to jééééé?") nebo nedej bože digi ilustracema. Tak to je asi ve zkratce, jak to proběhlo.

A tak jsem si po dvou dnech sbalila svoje fidlátka a s vědomím, že tohle se už nesmí opakovat, jinak mě z toho trefí šlak, jsem si koupila lahev červenýho a v sobotu večer zpytovala svědomí nad krásnou sklenkou s ještě krásnějším obsahem.

Co si z toho vzít? (Protože nic se neděje jen tak, víme...) Skončit? (Blbost!) Obrnit se a ignorovat tuhle zkušenost? (Nejde.) Nebo z toho prostě prozaicky vyvodit závěr, že takovýmhle akcím se mám vyhnout? (A jak to mám asi tak předem poznat?)

Takže tyhle a podobné otázky se mi teď honí hlavou. Zatím mám v hlavě pěknej maglajs. A přiznávám, že už potřebuju dovolenou. Včera jsem měla tik v oku. Potřebuju začít koukat do zeleně a poslouchat slova, kterým nerozumím. Vypnout.

Ale víte, co? Zítra se těšte na soutěž alias giveaway aka dárkové mámení... Jednak to budete mít ode mne jako předběžného Ježíška, jednak budu co nevidět mít narozeniny a jednak... prostě mě to baví.

Takže asi takhle jsem se v pátek a v sobotu cítila...


18 komentářů:

  1. Markét, tak to mě opravdu mrzí, ale vůbec nic si z toho nedělej. Cesta k úspěchu je trnitá a rozhodně se nenech odradit jednou neúspěšnou akcí, kde Tě evidentně nedocenili! Oni vůbec nemají tucha, že jednou budeš tuze slavná. No a kdo neví k čemu je visačka na vánoční dárek, ještě ve Tvém krásném podání ... to je bez komentáře a nemá smysl se tím zaobírat. Hlavu vzhůru a pěkný den. PS: že ty jsi taky štír???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baruš, děkuju moc za podporu! Štíru jsem unikla o týden :), jsem Střelec jak poleno :)))

      Vymazat
  2. Kdybych byla návštěvníkem těch trhů, tak bych nechápala to kolem a nejvíc by se mi líbilo to tvoje. Ale je pravda, že vkus davu je nevyzpytatelný nebo spíš kýčovitý, co si budeme povídat. Vůbec se tím netrap a tvoř dál ve svém severském jednoduchém stylu!!!! Však my blogerky jim ten vkus trochu vylepšíme:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ve vylepšení vkusu pevně věřím! :) I když, jaký vkus je vlastně ten správný??? Každý máme ten svůj a nelze říct, který je lepší a který nejlepší. Ta kritéria prostě nejsou nikde daná :)

      Vymazat
    2. I já musím souhlasit s Janou. Všechno Tebou vyjmenované mi vůbec nic neříká, za to Tvoje "věci" miluju! Já bych nakupovala jenom u Tebe! Tak nebuď smutná, máš nás, Tvé věrné fanynky!!! :*

      Vymazat
    3. Já vím, jste báječná opora! Děkuju moc, Olív! <3

      Vymazat
  3. Marketka... Viem si predstavit pocity... Zazila som, viem. Neides s davom, mas svoju cestu a ta nie je pre masy...... Je pre inych, pre tych ktori tomu rozumeju a citia podobne. Neradim, iba moj postreh. Mala som obchod, bol iny aj moj pristup k zakaznikom bol iny. Neprezil.... Skusenost obrovska a rana este vacsia. A navyse lokalita.... Tu na vychode...skoda reci...
    Na minuly vikend "se vyprdni velebnosti" ... Tvor dalej a pre tych, ktori to ocenia. Vkus ludi nezmenis hned, oni to musia zmenit v sebe sami a mnohi ani netusia vo co gou...
    A bolestne putuje postou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, to muselo být hrozné... proti tomu je můj zážitek nicotný. Nechápu to, děláš tak krásné věci... Díky moc!

      Vymazat
  4. Připojuji se také... Něco podobného jsem zažila, když jsem ještě svého času batikovala. Ocitla jsem se na podobných trzích... Nenech se odradit! Tvoříš nádherně! Jsem Tvá obdivovatelka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc si toho vážím a děkuju! Odradit se asi nenechám, moje práce mě baví a toho privilegia se nechci vzdát :)

      Vymazat
  5. Za mě můžu říct, že Tvá nabídka byla ze všech nejlepší a navíc si byla nejkrásnější - prostě si nezapadla.)) A když mě něco nevyjde, což je dost často.), vzpomenu si na všechny ty později slavný a úspěšný, jak jim odmítli scénáře, rukopisy a vůbec všechno a nevěděli, jakou právě dělají chybu:)

    Takže hlavu vzhůru a dost oceňuju, že si se tady na blogu svěřila, tvůj web je jeden z nejautentičtějších, co znám a to je u nás velmi vzácný. Jednou z toho bude knížka. A napíšu ji já. O Tobě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iri, teda, to díky! Jste všechny tak úžasný! A máš pravdu, i Van Gogh zemřel v bídě! :)))
      Blog má být autentický, hrát si na něco umí každý a já po třicítce dospěla k názoru, že předstírat mě neba :). Díky za podporu!

      Vymazat
  6. Ale vyřešila jsi to dobře, nemám o tebe strach. Vínko smylo tu pachuť. Prostě ses ocitla se svým vzkazem tam, kde jej nebyli schopni vnímat, natož pochopit. To se občas stává. Lidi mají takový vkus, jaký se v nich vychovává. A na tohle tak nějak pořád nezbývá čas. Proto jsi tak důležitá, že ty v tomto směru můžeš hodně udělat. Nenech se odradit a buď svá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, jsem už velká holka, nejde o život, tak co už, že? :) Olivero díky za podporu, moc hezky jsi to napsala!

      Vymazat
  7. kašli na to a prodávej na netu, tam své zákazníky máš.... a příště už jenom dizajn márket... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je sice pravda, že internetový prodej šlape (ťuk, ťuk, ťuk) a zákazníci se mi i vracejí, ale já mám tak ráda, ten přímý kontakt... A poslední Dyzajn Márket taky nebyla žádná hitparáda. Nejdřív jsem myslela, že už na veškerý trhy kašlu, ale teď už si to zas nemyslím. Jsem věčný optimista :)))

      Vymazat
  8. To mě mrzí Myyno, ale snaž se nebrat to osobně! Tvoje práce je skvělá, jen ten druh akce asi byl špatný. Jinde budeš a jsi za hvězdu ;)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamilko, díky, osobně si to už neberu. Přebrala jsem si v hlavě nad tou skleničkou vína :)))

      Vymazat