úterý 29. října 2013

Vánoční kartičky

A nenechám toho a nenechám! S těma Vánocema. Protože... já prostě miluju hezky, nápaditě, vtipně, originálně, barevně (případně všechno dohromady) zabalené dárky.

To, že se v posedních pár letech vyhýbám vánočnímu stresu jako čert kříži, mi nebrání přemýšlet "vánočně" a protože mě jedna moje čtenářka krásně popostrčila, vznikly kartičky na dárky. S velmi tradičními, folklorními motivy. Jako, ne, že bych neuměla vymyslet něco extravagantního, ale nějak nemám potřebu se při téhle příležitosti výrazně umělecky vymezovat proti tradici. Stačí, co se z tradičními Vánoci za posledních dvacet let obecně stalo. Já bych byla docela ráda, kdyby se to zase vrátilo do starých kolejí. Aby si lidi přestali kvůli Vánocům půjčovat peníze na tuny drahých dárků za nesmyslný úrok a po zbytek roku trpěli pomalu hlady, aby se zase zpívaly koledy, aby si doma lidi ručně vyráběli betlémy, aby se na stromek věšely jablka a oříšky a aby se doma pekly perníčky a pak se společně zdobily. Jsem v tomhle nevyléčitelný romantik a protože současný stav českých Vánoc zraňuje moji duši (v Praze je ten nátlak na konzum obzvlášť silný), raději mizím do pralesa. Tak to prostě je.

Ale aspoň trochu se snažím a proto jsou tu tyhle vánoční kartičky větší a mini, otevírací nebo jen obyčejné, neotevírací. V sadách po osmi nebo po šestnácti kusech. A těším se na pohlednice. I když tak nějak tuším, že už není moc těch, co jsou alespoň o Vánocích ochotni psát rukou (!) vánoční přání. A sypu si popel na hlavu, protože z těch tramtárií, kam jezdíme, taky ani koresponďáky neposílám. Dřív jsem to zkoušela, ale nějak se to většinou někde zaseklo. Asi to pohltil oceán.

K prodeji tutaj .







12 komentářů:

  1. Jsou moc krásný ... a s těma dnešníma Vánocema Ti naprosto rozumím. Naštěstí ještě nemám doma puberťáka, ale drobka, co ho domácí tvoření a pečení baví, takže si to užíváme:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný, že spolu pečete a vaříte. Jednou bude mít nádherné vzpomínky na Vánoce. Já je mám taky, u nás byly Vánoce přepečlivě připravené.

      Vymazat
  2. jojo...a ja Vianoce dokonca nemám rada...trochu sa aj vytešujem z výzdoby a milujem koledy, ale celé to okolo mi vadí...kartičky sú perfektné a taktne pomlčím o trojnohom soleňovi... :)) neviem či je to sob, či jeleň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu jelenovi jednou tu nohu posunu dopředu, ale zatím nebyl čas :)))) Jo, je to jelen, protože sob má jiné paroží :)

      Vymazat
  3. Ty jsou boží Myyno ♥ Moc povedené :) Jinak sdílím tvůj názor na novou podobu Vánoc, ty půjčky mi taky přijdou absurdní, protože o tom Vánoce nejsou (neměly by být)..
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, není to o nejdražším a největším dárku, je to o scházení se s rodinou a přáteli.

      Vymazat
  4. Kartičky jsou nádherné! Taky nechápu tu honbu za nejlepšími a nejdražšími dary, protože pak i ta atmosféra bývá dost napjatá. My to doma naštěstí nehrotíme, takže mám Vánoce ráda a pořád se na ně těším jak malá :)
    A taky se moc těším na tvé pohlednice. Posledních pár let jsem posílání pohlednic nějak zanedbávala, ale to i proto, že jsem nějak neměla sílu mezi těmi davy lidí shánět hezké pohlednice. Takhle už mi ale nebude bránit nic v rozletu, juchuu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A juchuu, jsem moc ráda, že se Ti kartičky líbí a že se těšíš na pohlednice :). Já totiž taky! ;)

      Vymazat