úterý 22. října 2013

Pár podzimních náladovek, Děčín

Ještě je pořád nějaké listí na stromech, ještě je to dobré! A je světlo, to je taky dobré!

Část rodiny mám v Děčíně a Děčín má krásné okolí, hluboké listnaté lesy, kopce, rozhledny a skály. Takže podzim je tam kouzelný a pohádkově barevný.

Nafotila jsem o víkendu pár podzimních náladovek, taky něco ze starého hřbitova, protože na prastaré sudetoněmecké hřbitovy mám přímo úchylku, na všechny ty zašlé a dojemné sochy andělů, švabachem psané náhrobky, rodinné hrobky z dob, kdy se výše rodinného jmění odrážela i na velkorysé architektuře místa posledního odpočinku. Čím vyšší socha, čím velikostně výraznější náhrobek nebo dokonce portál a mramorová deska, tím zámožnější rodina byla. Jeden takový býval v Kamenickém Šenově, kam jsem chodila na střední, kde spočívaly staré bohaté sklářské rodiny. Ten byl! Jak z filmu. Profesor, co jsme ho měli na fotografii si mě pak už dobíral, že zase fotím anděly a že co s tím pořád jako mám. No nic, byly pěkní a mělo to tam atmosféru. Neasi.

Tak ten Děčín... pár aktuálních obrázků, než bude po listech. A jeden vykulený kůň.










2 komentáře:

  1. tam je krásne....v Děčíne som bola, ale nie na cintoríne.....kamenné náhrobky... by som asi aj mala nutkanie ich premiestniť k sebe bližšie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, cintorín je úžasné slovo, uplně jsem na něj zapomněla :)

      Vymazat