pátek 4. října 2013

Na podzim přibližně z vesela

Koupila jsem si asi stopadesátou konvici na čaj. Na Aukru. Při svém pátrání po českém porcelánu z poloviny minulého století. Tahle konvice není vintage, i když prodejce se tvářil jako, že jo (spousta prodejců se tak tváří a docela často kecaj), ale to nevadí, stála mě dvě stovky, má puntíky a je na moje čajové dýchánky jako dělaná.

A je veselá, nemyslíte?

Zároveň jsem si vyzkoušela první focení se svým novým teleobjektivem, který jsem si koupila kvůli Vietnamu. Ono se to nezdá, ale tyhle fotky jsem pořizovala pomalu z druhého konce bytu. Světelnost objektivu je mizerná (teleobjektivy s vynikající světelností stojí majlant), ale za slunečného počasí mi bude zvířátka a lidi přibližovat jedna radost. A já doufám, že těch slunečných dnů bude ve Vietnamu většina.



Spousta čajů. V krásných plechovkách. Z www.cajovydychanek.cz

Mateřídouška je teď nezbytná, průdušky mám v ohrožení :).



18 komentářů:

  1. Konvice je úžasná a k teleobjektivu gratuluji! Taky ho mám na seznamu, co chci časem pořídit, jenže jak píšeš, ty s dobrou světelností stojí majland, ten co mám vyhlídnutý já od Canonu stojí 32 tis. :-( To si ještě chvíli počkám. Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, já jsem Nikoňák a tam jsou ty dobré objektivy za přibližně stejné ceny a výše. Jenže, pokud se tím nehodlám profesionálně živit, tak mi tohle musí stačit. :)

      Vymazat
    2. A jaký jsi koupila, jestli to není tajné?

      Vymazat
    3. Baru, Není to tajné, dám vědět přesné parametry, teď jsem mimo Prahu :)

      Vymazat
    4. Jasně, v pohodě, zajímala by mě právě ta světelnost a potom samozřejmě fotky :-) I když je fakt, že tam kam míříš budou světelné podmínky dost jiné. Já mám vybraný Canon EF 70-200mm f/2,8 L USM, ale nějak mi to pořád finančně nevychází :-)

      Vymazat
    5. Světelnost začíná, tuším na 4.5, což fakt není nic moc a samozřejmě s každým přibližovacím posunem objektivu se ta světelnost zhoršuje. 2.8 už je o mooooc lepší parametr :). To Ti budu závidět.
      Jo a je to 105 - 300, nǎstěstí opticky stabilizovaný :).

      Vymazat
  2. Ty ideš do Vietnamu? fíha.....závidím....
    čajník je ....z mojej mladosti...ale ak by si chcela nejaké plechovice, tak ruším celú svoju zbierku...jeden čas som mala plechovkovú mániu...a idem do Prahy, tak môžem doniesť

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jane, čajník tipuju na osmdesátá léta. Je to Tvoje mladost? :) Je z nějaké bavorské porcelánky.
      Ano, jako každý rok mizíme na část zimy pryč. Odlétáme na začátku prosince a vracíme se v druhé polovině ledna. Batůžky na záda, jen nejnutnější výbava a kvalitní knižní průvodce. Víc nepotřebujeme :)

      Vymazat
  3. Ta je ale fakt luxusní!! :) Taková přátelská :) Moc se mi líbí ♥
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
  4. Konvice je dobrý úlovek. Já nějak na aukro nemám trpělivost, ale pak každému závidím. :-) Kamarádka byla teď v létě v létě ve Vietnamu i s malými dcerami (myslím si, že takové učení je to nej) a přivezla nádherné fotky a hodně zážitků. Focení a cestování mají jako koníčka já nejsem dobrodruh, takže díky ním mám zcestováno kus světa. :-) Těším se pak i na tvoje zápisky a fotky z cesty. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také na Aukro nemám trpělivost, tohle je výjimka.
      Bez cestování bych snad ani nemohla být, i když s dětmi si to moc nedokážu představit, to musí být extra náročné a smekám klobouk.
      Doufám, že bude možnost psát z Vietnamu na blog, bylo by to prima :)

      Vymazat
  5. jé, teleobjektiv, to je suprová, ale pěkně těžká věc! Já jsem ještě s objektivy na začátku, ale chystám se do Peru, tak jsem si říkala, že bych si mohla koupit aspoň ten 18-105mm, ale spíš teď šetřím na cestu :D Jsem zvědavá na fotky z Vientamu. A cestovatelské zážitky! :)
    Jinak konvice je moc pěkná, já teď pořád čajuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čaj já miluju, Georgie! A doufám, že z Vietnamu budu mít možnost psát na blog jako v Kostarice. Čerstvé zážitky jsou totiž nejlepší :)
      Peru bych taky ráda navštívila, je teda fakt, že můj seznam destinací je poměrně rozsáhlý :)

      Vymazat
  6. Musím přiznat, že jsem tu dlouho nebyla a moc se mi líbí vzhled blogu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, tak po dlouhé době vítej a děkuji za pochvalu vzhledu blogu :)

      Vymazat
  7. Foťáková zkouška dopadla skvěle, taky bych prodejci odpustila, že to není "pravé" retro, páč ty puntíky i tvar konvice jsou skvělé! Těším se na cestovatelské vietnamské příspěvky a už teď ti děkuju, že si mě přibalíš do kapsy .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přibalím vás tam s radostí všechny :)

      Vymazat