pátek 18. října 2013

Ježkovy voči!

Designblok to definitivně potvrdil, české retro letí. Nafukovací hračky z Fatry Napajedla jsou letos velkým hitem a protože jsou dostupné každému, troufám si tvrdit, že to jen tak nevyšumí.

Nikdy by mě nenapadlo, že se stanu takovým patriotem českého designu. Ale stala jsem se, kupuju knihy, vyhledávám informace a čím víc toho vím, lépe řečeno, čím víc fotek jsem si prohlédla, tím víc věřím, že na to máme, že naše ikony jsou rovnocenné těm evropským. A současnému designu držím palce, protože je to jenom o průbojnosti, ostrých loktech a sebepropagaci. Jo a taky pokoře.

Tak jsem se pustila do malování sošek, které pro duchcovskou porcelánku v polovině minulého století navrhnul Jaroslav Ježek, neboť mě magicky přitahují jejich čisté linie a geniální zkratka, která tvar objektu redukuje na nutné minimum a i přesto poznáte, co objekt znázorňuje. A to není vůbec jednoduché, to vymyslet.

Těch sošek je poměrně hodně, já jsem zatím vytvořila ty, které se mně osobně líbí nejvíc. Obligátní kočky, lišák (v e-shopu porcelánky je dokonce, stejně jako sova, ve více barevných variantách), ta sova, úžasné volavky a bažant, kterého si pamatuju z dětství, ale už nevím, kdo ho měl.

U Lišáka zatím nemám dodělaný letopočet a pátrám, kdy byl navržený. Vznesla jsem dotaz přímo do porcelánky, ale tuším, že se na mě vykašlou. Jak to tak bývá. Na pitomé emaily se přece neodpovídá.

Na Fleru budou co nevidět všechny obrázky na prodej. Samozřejmě, barva pozadí se dá měnit, takže pokud byste si vybrali nějaký z těchto kousků, ale neseděl by vám domů barevně, není problém to vyřešit. To je jasná věc.

Jsem majitelkou Kotěte II, ale tuším, že nebude jedinou mojí trofejí. Ty volavky mě hodně přitahují.

A jaká je vaše oblíbená soška?








16 komentářů:

  1. To je úžasný, skvělý nápad, skvělý provedení. Nejvíc se mi líbí lišák. A ze sošek mám Kotě II a pak ještě velkou černou kočku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lišák je super! Já si právě tisknu volavky, ty mě taky moc baví :)

      Vymazat
  2. Skvělá práce a já se těším na ty "své" :)! A moje nej soška je sovička a ta bude tvé obrázky střežit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olívko, děkuju za objednávku, vše je připraveno, za chvíli tisknu ta Tvá zvířátka :)

      Vymazat
  3. Nádherné! :) Nejvíc se mi líbí volavky, bažant a kotě I :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volavky jsou podle mně nejlepší :)

      Vymazat
  4. Sova, jak už jsem psala na FCB - je TOP ! A jako tisk - krása !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, to jsem ráda, že se líbí! :)

      Vymazat
  5. Úžasné vše, Markét, jako vždy. Omlouvám se za jeden restík, však víš jaký, hned to jdu napravit!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Markétko, zkus se podívat a popřípadě napsat sem - http://expo58.blogspot.cz/search/label/figurky. Honza je nadšený sběratel a odborník na bruselský porcelán, sklo atp. Rád poradí, je i na FB.
    Btw., moc se mi líbí, co děláš. Držím pěsti. U nás je toho brusílku taky hodně, máme ho rádi. Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, blog expo58 mám moc ráda a sleduju ho i na fb. Ae vůbec mě nenapadlo zeptat se na Lišáka tam :) Děkuju za připomenutí! Napíšu tam. A moc děkuju za podporu! :)

      Vymazat