neděle 8. září 2013

Vietnam - pomalu se začínáme připravovat

Čas letí jak zběsilej, najednou je čas koupit letenky na zimní odjezd to teplých krajin. Letos je naším cílem Vietnam.
Už několik let připravuju itineráře podle průvodce Lonely Planet, podle mně nemá na trhu s průvodci konkurenci. Přehledný, vtipný, upřímný. Často aktualizují, uvádějí ceny, píšou o každé díře.

A my taky každou díru vymetáme. Pryč od turistů, pokud možno. Už víme, že na organizovaných zájezdech je třeba dělat příliš velké kompromisy. Tak jezdíme sami dva. M. táhne přetěžký batoh, já milión objektivů. Taky jsou těžký.

Z počátku jsme to zkusili dvakrát s cestovkou. Na jednotlivých místech zájmu dlouhé čekací doby na ostatní, výjezdy do tržnic za nákupy, vysoké ceny a podobné nepříjemnosti nás donutily zkusit vyjet na vlastní triko.
Vyjde to zhruba o třetinu až polovinu levněji než s cestovkou. Záleží na destinaci. Asie je nejlevnější.

Našla jsem si pár obrázků, abych se navnadila. Abych věděla, na co se těším.

Začínám fáborkovat a promýšlet cestu v Atlasu světa...



Nemineme šílená města Saigon a Hanoi...

Saigon neboli Ho Chi Minh město. Zdroj www.roadtraffic-technology.com

Hanoi, zdroj www.worldpropertychannel.com

Nevyhneme se hmyzu, na ten se obzvlášť těším, ale po setkání s tarantulí v Kostarice mě asi už nic nerozhází (ne, nekřičela jsem, jen jsem stála jak přikovaná a zírala jak je obrovská, strachy jsem se bála pohnout).

Zdroj www.richardseaman.com

Národní parky v horách a deštné pralesy, na ty se moc těším. Všechno je mokré, nic vám neuschne, spíte ve vlhku, jíte ve vlhku, ale stojí to za to. Stojí za to poznat pramatku přírodu.

Národní park Bach Ma, zdroj www.vietnamnationalpark.com

Historie a Khmérské vykopávky, chrámy a také pozůstatky Vietnamské války. To je taky na programu.

Japonský most v Hoi An, zdroj www.all-free-photos.com

Hue, zdroj www.blog.asiahotels.com

My son, zdroj www.travelhoian.com

Plovoucí trhy v Soc Trang, zdroj www.hoangnamphoto.deviantart.com

A jasně, že budou pláže. S bílým pískem. Ten hledám všude. Bílý písek je nejvíc krásný, dělá tyrkysové moře.

Bai Tu Long bay, zdroj www.baytulongbaytours.com

Dong Hoi, zdroj www.photoswithanedge.wordpress.com

Ostrov Phu Quoc, zdroj www.phuquocguides.com

Quy Nhon, zdroj www.tripadvisor.com

A pevně doufám, že bude alespoň sem tam internet, abych mohla vlepit na blog nějaký zážitek či fotku.

13 komentářů:

  1. Hmm, tak tohle Ti opravdu závidím. Ale přeju! Těším se, až dětičky odrostou a budeme moci s panem Božským takto cestovat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem na cestě, jsem nejšťastnější. Nevím, co to mám za toulavé boty. Když můžu kreslit, fotit a cestovat, jsem to já. Patří to ke mně a jiný už to nikdy nebude. Jsem schopná za letenku utratit poslední peníze. Ne za boty, ale za letenku :). Divné, že? :)

      Vymazat
  2. No teda, to bude úžasný! Budu se těšit na dojmy z cest. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že ty dojmy budou jen dobré :))).

      Vymazat
  3. Kdysi jsem narazila na web http://www.vietnamtravel.cz/
    Ráda čtu články a díky ním zemi poznávám. Není to žádná cestovka.

    Lucie B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, děkuju za tip, určitě na to mrknu. Přípravu nepodceňuju, pročítám na netu kde co. Bez cestovky musí být člověk připravený na všechno :)

      Vymazat
  4. jé, tak to vypadá skvěle!! už se těším na články o Vientamu!! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Georgie, ještě tři měsíce a uvidíme, jak to vlastně je s internetem ve Vietnamu :)

      Vymazat
  5. Jste odvážní, ale jistě to bude zajímavá a inspirativní cesta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olivero, děkuju, ale odvážná si nepřipadám. Spíme v hotelích nebo v guest housech, jezdíme vlakem jako každý místní a respektujeme kulturu a pravidla. Prostě neriskujeme :)

      Vymazat
  6. Myyno, sepsala jsi reportáž z cesty po Vietnamu? Hledám ji a nemohu ji najít. Je to naše vysněná země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo, celé psaní o Vietnamu najdeš v pravé, menu "O čem píšu", odkaz Vietnam (35 článků). Přeju krásnou cestu!

      Vymazat
    2. Myyno, díky, ted jsem to konečně našla. V mobilu jsem ten odkaz přehlídla. Budu pečlivě studovat, i když do cesty ještě zbývá víc než rok času. Navíc tam jede na celý prsinec kolegyně z práce, tak můžu vyzvídat čerstvé informace od ní.

      Vymazat