sobota 7. září 2013

Úlovky z TRHlé Náplavky

Celé léto na pražské Náplavce probíhaly různé akce, které pořádala skupina TRHlá Náplavka. Ve středu se loučili s létem a uspořádali malý trh, kde se daly koupit knihy, šperky, různá veteš a taky oblečení.

Já jsem se tam vydala cíleně hlavně pro tisky výtvarnice Lindy Retterové, protože na svém blogu lákala na cenu 30,- a 40,- a mě pochopitelně zajímala kvalita obrázků, protože já osobně si takovou cenu nemůžu dovolit, ani kdybych se na hlavu postavila, protože by mi to nepokrylo náklady a nechci snižovat vysoký standard tisků.

A co jsem měla v plánu, to se taky stalo. Tržiště bylo malé, takové trochu na punk, moc se s tím necrcali, ale to neva, ne? Bylo to mile trhlé. A to byl, tuším, záměr. Hrálo se tam na klavír, k tomu klavíristka i zpívala a docela hezky, popíjelo se pivko, lítaly tam děti, pobíhali psi, prostě pohoda.

I koupila jsem si tři A3 od zmíněné výtvarnice a pak ještě úžasné knihy z nakladatelství Baobab, o kterých jsem četla na netu. Jsou to dvě reedice knih od Miroslava Šaška, původně vydané v padesátých letech, s jeho bezkonkurenčními ilustracemi - "To je Londýn" a "To je Paříž". Vřele doporučuju, pokud se vám líbí styl ilustrace z půlky minulého století. Já to prostě miluju.

Dlouho jsem přemýšlela, jestli tohle napsat... ale neodpustím si alespoň malou zmínku k těm obrázkům...
...tedy, že cena tisků 40,- naprosto odpovídala jejich kvalitě a myslím, že v takovém stavu bych to já osobně nedávala vlastně ani zadarmo. Jak jsem bohužel až doma zjistila. U jednoho obrázku jsem měla olepené rohy izolepou, jak už to někde původně viselo, další byl narychlo křivě ořízlý, pravděpodobně ze stejného důvodu. To jsem teda trošku nepochopila.

Ovšem ty knížky! Podívejte, no není to boží retro?





A takhle vypadala "tržnice".


A takhle obrázky ještě před rozbalením...


4 komentáře:

  1. ty knížky vypadají skvěle, moc se mi takový styl líbí. Dobrý úlovek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, těším se na další díly, příští rok má vyjít New York a Řím. A ty ilustrace jsou pěkně všechny ručně, o to víc to obdivuju :)

      Vymazat
  2. Ty knížky, nádhera, fakt super! S kvalitou obrázků mě to mrzí ... obrázky od Lindy mám moc ráda.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mně to mrzí taky, to teda ne, že ne. Taky se mi líbí její tvorba. Asi neměla den...

      Vymazat