neděle 1. září 2013

Souboj kosmetiky

Dneska to bude trochu delší, než obvykle...

V červnu jsem si udělala velikáááánskou radost a nakoupila kosmetiku svých snů.

Před tím jsem používala střídavě Dr. Hauschku a La Roche-Posay, páč jsem nějaká přecitlivělá a ne všechno mi sedí a taky mám sklony k ekzemu, když jsem vystreslá nebo se mi děje něco, co mě psychicky dává zabrat.

Ale o kosmetice Estée Lauder, o té jsem si snila dlouho. Mohla jsem si to koupit po jednom už dávno, ale chtěla jsem to zkusit najednou. Pro nejlepší efekt. Což byla nemalá investice. V červnu to vyšlo, tak hurá.

Nakoupila jsem něco proti vráskám, něco proti pigmentovým skvrnám na den, nějaká séra, plus legendární sérum Advanced Night Repair.

A výsledek?

Funguje to? Na moje pigmentové skvrny nikoliv. Na vrásky ano. Zatím jich není ani moc. A víte proč to funguje? Protože je to plné silikonů. Přečetla jsem si pozorně u všeho složení a obzvlášť protivráskové sérum a sérum na stažení pórů je jeden velký silikon. Dobře, nebudu jim křivdit, po silikonech jsou tam i rostlinné výtažky.

Silikony způsobí, že budete mít pleť na omak jako samet. Silikon vám vyplní vrásky a napne kůži. Je to instatní zázrak, dalo by se říct. Ale taky peklo. Kromě toho, že má tendenci pleť postupně zanášet a ucpávat, tak funguje jen teď a tady. O dlouhodobém účinku nemůže být řeč. Což má za následek, že si to člověk kupuje pořád znovu a znovu, aby měl pleť stále pěknou. Jenže pak do sebe dostává víc a víc chemie. A to je, jak jistě všichni víme, věc nemilá.

Například u Idealist na stažení pórů jsem vyčetla 4 různé silikony. Ano, rostlinné výtažky taky, ale první čtyři místa patřila vodě a silikonům. Tedy, je tam toho nejvíc. U Perfectionist je v obsahu dokonce víc silikonu, než vody. Je na prvním místě.

Advanced Night Repair, vlajkový produkt Estée Lauder, na tom není zas tak špatně. Tam jsem nenašla ve složení ani jeden silikon a pouze v malém množství jeden druh parabenu. To jediné bych snad doporučila, ovšem, čistá příroda to rozhodně není. Nicméně, od té doby, co ho používám, nemám po ránu vysušenou pleť a zdá se mi, že se líp prokrvuje (za to asi může obsah cofeinu v séru).

U nočního krému Youth Surge Night je složení věru zajímavé. Téměř samé rostlinné výtažky, ale na prvních místech je, bohužel, zas chemie jak vyšitá. Prostě to bez ní asi v EL nejde nebo nevím.
Denní krém Even Better je super jako ochrana proti slunci, protože má SPF 20. To potřebuju, protože mám sklony k pigmentovým skvrnám. Ale jinak, opravdu nemám pocit, že ty skvrny, které už jsem stihla nasbírat jsou nějaké světlejší. To mi teda v Estée L. promiňte.

Vítám Tě zpět, drahý Dr. Hauschko! Jak já se k Tobě ráda vrátím, až to všechno domatlám, ani nevíš.

Můj letní favorit. Stříkám si ho na obličej několikrát denně. Nádherně voní po růžích.





3 komentáře:

  1. Moc hezky jsi to napsala, držím Tvojí pleti pěsti ať tu hladu silikonů bez újmy přežije :-)Esteé Lauder jsem před lety taky kdysi zkoušela. Ovšem já už si na sebe nic kromě Hauschka nenapatlám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na návrat k přírodní kosmetice fakt těším, ale to bude ještě trvat. Minimálně ještě tak měsíc, než domatlám denní a noční krém a o těch sérech ani nemluvím, ty jsou snad na rok :) Ale jsem ráda, že jsem si to vyzkoušela, jinak bych si pořád myslela, že tyhle drahé značky jsou něco extra a ony přitom nejsou :)

      Vymazat
    2. Takový názor mě velice těší! :-) Vítej do klubu :-)

      Vymazat