pátek 27. září 2013

Co namaloval mráz

Už nás to brzy po ránu brzy čeká. Mrazíky a jejich dokonalé kresby na skle.

V úterý jsme v ateliéru tvořili lakovou technikou, která mě minulý rok neoslovila, ale tentokrát jsem si jí užila, neboť jsem zjistila, že Nitrolack, který jsem použila, je mnohem vhodnější a příjemnější na malování špejlí na plech než Balakryl, kterým jsem malovala minulý rok. Tahle technika si přímo říká o rostlinné motivy a jemnou kresbu. Tím pádem mi to i sedí, protože já tu jemnost k životu prostě potřebuju.

Mám modrou a hnědou verzi, v plánu mám ještě alespoň dvě barevné varianty, pokud materiál dovolí. Laková technika je křehká, není možné udělat tolik tisků jako u ostatních grafických technik, neb lak se postupně odlupuje a ztrácí výšku. Pomíjivé umění...

Zdánlivě teď netvořím nic nového na počítači, ale je to tím, že když už se člověk dá na byznys, musí počítat i s tou druhou stránkou věci - jednat s klienty, jezdit do tiskárny, připravovat různé podklady... bla bla bla. Chtěla bych se dožít toho, že na tohle budu mít někoho šikovného a já osobně budu jen tak tvořit a rozdávat úsměvy. Zatím to ale nejde. Zároveň jsou to všechno cenné zkušenosti a já jsem za to ráda.






10 komentářů:

  1. Moc pěkný! Já mám na Fleru taky jedno mrazíkové tvoření, akorát vyfocené, což je podstatně jednodušší :-)
    http://www.fler.cz/zbozi/abstrakce-mrazem-malovana-3447790

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lakovka není těžká technika, to je taky raz dva :) Fotka krásná, posílám jí srdíčko :)

      Vymazat
    2. Mě by tohle asi hodně bavilo, leč už mi na nic nezbývá čas :-( Ale mám takový plán, až děti odrostou, ráda bych chodila do výtvarky a nějaké techniky se naučila, moc se mi líbí linoryt, jenže to už budu ve věku, kde mě odevšad vypískají a budou se mi třást ruce :-D

      Vymazat
    3. Tak u toho linorytu by třas rukou mohl být celkem nebezpečný, to je fakt, ale u lakovky by to mohlo být vyloženě efektivní :D
      Výtvarný kroužky můžu jen doporučit, plus taky jazykový kurzy, to jsou aktivity, který mě neskutečně nabíjej.

      Vymazat
    4. No, moc bych ty mrazíky ještě nepřivolávala, ale to, co tvoříš, je krásné. A přeji ti, abys to brzo měla zmanagerované tak jak si přeješ.

      Vymazat
    5. Olivero, máš pravdu, taky bych s mrazíkama ještě raději počkala :)
      A děkuju! Jsem vlastně moc ráda, že procházím tím komplet vývojem, který začal na úplně nejnižším schodě, to je do budoucna k nezaplacení. Teď už jen zbývá, nezastavit se. :)

      Vymazat
    6. Zajimava technika a hlavne hezke vysledky. Zdravim, monika.

      Vymazat
    7. Moniko, děkuji a také zdravím! :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné. A jak jeden akademický malíř řekl, tak 80% jeho času jsou takové ty obchodní záležitosti a jen 20% času tvoří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom případku nechci být akademický malíř! :)))
      Děkuju za pochvalu, Olive! :)

      Vymazat