sobota 24. srpna 2013

XI. mezinárodní sklářské sympozium IGS Nový Bor 2012 v UPM

Na tuhle výstavu jsem se musela nadechnout. Nadechnout dlouhé čtyři měsíce.
Věděla jsem, že ji chci vidět, ale taky jsem věděla, že mnou bude cloumat vlna emocí, protože pár vystavujících umělců jsem měla tu čest potkat osobně během studia. Což by samo o sobě bylo super, ale já pořád sklo a práci s ním vnímám jako něco, co jsem svojí vinou navždy prošvihla. Je to dlouhý a nudný příběh, nebudu vás tím zatěžovat. Na výstavu jsem nakonec šla den před ukončením. A jsem ráda, že jsem to udělala.

Sklo je moje láska. A ráda bych vám pomocí fotek vysvětlila, proč ho mám tolik ráda. Je to neskutečně tvárná surovina a já ze všeho nejvíc obdivuju tvarované broušené sklo a hru světla a stínů. Sklo na fotkách bohužel nikdy nebude tak krásné jako ve skutečnosti, protože si nemůžete hrát s průhledy a obcházet ho a objevovat co všechno skrývá, ale za pokus to stojí.

Když mluvím o tvarovaném broušeném skle, myslím tohle:

Zdeněk Kunc

Zdeněk Kunc
Můj favorit.

Miloš Balgavý

Miloš Balgavý

Miloš Balgavý

Kima jsem potkávala pravidelně v brusírně, když přijel z Jižní Koreje do Čech na stáž. Už zůstal a dělá až pohádkově rozkošné věci.

Song Mi Kim

Song Mi Kim

Hra světla a stínů. Mohla bych na to koukat hodiny.

Jaroslav Bejvl jr.

Jaroslav Bejvl jr.

 Tohle mi poněkud neskromně připomnělo mojí závěrečnou maturitní práci. Moje kostičky ale byly barevné a daly se volně přeskupovat.

Hajnalka Virág
Geniální Běžec Jaroslava Šáry. Postava běžce vyrytá na skleněné tabulky řazené za sebou. Světýlka po stranách postupně blikáním rozpohybovala běžcovy nohy. Na statickém obrázku to bohužel nevynikne.

Jaroslav Šára

Červená spermie Vladimíra Kleina. Ten si k nám do brusírny taky občas chodil zarobit.

Vladimír Klein

Vladimír Klein

 Takže takhle to se mnou je. A co vy? Líbí se vám to nebo je to pro vás už moc "art"?





4 komentáře:

  1. Nejvíc se mi líbí práce M. Balgavého a "kostičky" H. Virág :)), protože já jsem zatížená na všechno hranaté :). Mám velký obdiv pro práci se sklem! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pan Balgavý dělá nádherné věci :). A dneska jsem byla v Karlových Varech na Glassfestu, takže budou další fotky hranatých průhledných záležitostí :).

      Vymazat
  2. Líbí a moc. Sklo miluji. Propadla jsem mu, když jsem kdysi dáááááávno neplánovaně byla na výstavě Libenského s Brychtovou. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi viděla českou sklářskou špičku. Já výstavu dua Libenský-Brichtová nikdy neviděla. Tiše závidím :)

      Vymazat