úterý 6. srpna 2013

Tradiční švédský dřevěný koník

Připomínám barevnou letní soutěž o zajímavé ceny, kterou mi včera Fler nečekaně zazdil výpadkem serverů a jedeme dál...

Ručně malovaný švédský dřevěný koník se mi vždycky moc líbil a když jsem se kdysi ocitla v kraji Dalarna ve Švédsku, kde se tito koníci vyrábějí, hrozně jsem ho chtěla. Bohužel cena i toho nejmenšího byla tak vysoká, že mě to odradilo a z manufaktury jsem odjela s nepořízenou. Od té doby mám alespoň nálepku mrňavého koníka na svém příručním zrcátku v kabelce.

Teď už je všechno trochu jinak a ty peníze bych za něj rozhodně dala. Vím totiž, že ruční práce je ruční práce a tradice se švédským designem je silná dvojka. Dala koník je pojem. Tak třeba příště.

Koník je dalším obrázkem z cyklu Digitální folklor a spolu s výšivkou, kterou jsem publikovala před časem, by mohl tvořit příjemný pár v každém vzdušném interiéru. K folkloru se určitě ještě vrátím, přemýšlím, co dalšího folklorního vytvořit. Jestli máte nějaký nápad, sem s ním!


7 komentářů:

  1. Já ho taky miluju a jednou, až tam pojedu, tak si ho koupím i kdybych měla být o hladu!! A tvůj plakát je taky moc krásný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Jano! :) kdyžtak vem i jednoho pro mne :)

      Vymazat
  2. Parádní a škoda ho tehdy.) Jinak já jsem teď u babičky objevila sbírku Korejských pohádek a tam je lidových motivů spoustu. Vezmu ji s sebou, až půjdem na oběd, třeba najdeš inspiraci:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je paráda, to určitě vezmi. A tímto jsi mi připomněla, že já mám doma zase Vietnamnské pohádky, mrknu, jestli tam taky není nějaká inspirace :)

      Vymazat
  3. Ja o ňom počujem prvý krát, ale už teraz som sa zamilovala. Veľmi sa podaril. A k tým rozprávkovým knižkám mám tip na Amurské rozprávky od Nagiškina, tá kniha je tak nádherne folklórne ilustrovaná, že to nedá sa nezakukať, v nejakej knižnici alebo antikvariáte sa isto nájde.

    OdpovědětVymazat
  4. Niko, určitě se po té knížce podívám, folklorni ilustrace mě začínají zajímat čím dál tím více. Děkuju moc za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj ked nezozenies napis, nascanujem poslem ;-)

      Vymazat