čtvrtek 1. srpna 2013

Jak to vlastně dělám - rozfázovaná digitální grafika

Napadlo mě postupně ukládat do obrázků fáze vzniku digitálního dílka tak, jak to dělám já a pak je tu postnout. Nevím, pravděpodobně existují mnohem sofistikovanější postupy, ale já jsem samouk a k tomuhle jsem došla po mnoha hodinách před počítačem, po mnoha provztekaných odpolednech a po mnoha zoufalých pokusech. Jsem holt dítko komunistické, co počítače na škole nemělo a za všechno co umím, vděčím svojí zabejčenosti.

Takže předkládám fáze digitálního kreslení, celkový čistý čas práce byl asi 6 hodin. Výsledek byl tento.



Fáze první, obrysy. Obrysy tvaruju podle fotky buď z obdélníků nebo z koleček. Je to mravenčí práce, protože je potřeba kousek po kousku tvarovat jednotlivé díly tak, aby se potom daly samostatně obarvit po celé své ploše. Systematičnost je na místě. Nejdřív velké plochy, pak menší, které jsou na nich. Usnadní mi to pak finální práci.


Druhou fází jsou nejvýraznější stíny. Protože tvaruju podle fotky, kterou mám pod obrázkem, vytvaruju si rovnou i hlavní stíny dřív, než obrázek přebarvím a fotka tak zmizí.




Třetí fází jsou barvy. Jednotlivé kousky se obarví. V tuhle chvíli se vyplatí ta systematičnost, protože kdybych vrchní malé kousky tvarovala dřív, zmizely by mi pak pod těmi velkými díly. Stíny nakreslené v druhé fázi jsou ve vyšší vrstvě a tak zůstávají vidět.




Základ je tedy hotový. Na řadu přichází dotvarování a opravy nedotažených tvarů. Kousek po kousku je potřeba hodně zvětšený obrázek projít a opravit chyby. Výsledek možná není v téhle velikosti tak patrný, ale chybek bylo dost.


A na řadu jdou konečné úpravy. To znamená ručně kreslené stíny, které kreslím pomocí tabletu a elektronické tužky. V tuhle chvíli mám fotku, ze které jsem vycházela, vedle obrázku a koukám, kde stíny jsou a jaké mají odstíny. Taky trochu měním barvy.

Teď už zbývá jen podpis a nápis. A změna barvy kol. No, a je hotovo.



Jak se vám líbí tenhle ikonický skútr? Mně moc. Ráda bych si takový pořídila. Ale chtěla bych tenhle starý, oblý, ze šedesátých let.

2 komentáře:

  1. Mně se taky moc líbí a díky za podrobnou ukázku, toho jak se to dělá, několikrát jsem o tom podorbně přemýšlela:)

    OdpovědětVymazat