neděle 4. srpna 2013

Dyzajn Márket - Sova jede!

Včera jsem si říkala, že musím napsat článek o tom, jak to probíhalo, děj se co děj i za cenu, že neprodám ani jeden jediný obrázek. Naštěstí se ale nemusím stydět a článek píšu se vztyčenou hlavou. Jo, grafika se prodávala.

Ráno jsme naběhli na piazzetu s otazníky, kde se asi tak celý den budeme zaživa grilovat. Dostali jsme ale místo u zadního východu z piazzety a lepší plac jsme si ani přát nemohli. Celý den stín a lehký vánek, který profukoval od východu. Navíc, s velmi zajímavými sousedy - porcelán, barevné botky a šperky z fimo hmoty.

Hned v první hodině jsem utratila nemalou sumu za sousedčin porcelán. Sousedka, paní Radka Linhartová, měla ovšem na prodej překrásné věci a já, která křehký bílý porcelán miluje, nemohla odolat. Její věci jsou lehoučké, tenkostěnné a neskutečně krásné.

Pak už se ale začalo prodávat. První zmizela eko taška (!) z recyklované bavlny s motivem dívky na kole. Další šly na řadu dětské obrázky se sovičkou a tučňákem. Mimochodem, sovička se stala asi nejoblíbenějším artiklem napříč generacemi. Tímto sovičce děkuji. Byla jsem překvapená.

Prvním pár zákazníkům jsem z nervozity zapomněla přibalit děkovnou kartičku k obrázku. Třásly se mi  ruce a já měla radost. Teda, ne z toho, že se mi třesou ruce, ale že se prodávám.

Po dětských obrázcích zmizela dle očekávání Japonka a další. Dokonce i Praha ve formátu A3 v anglické mutaci Prague, od které mě M. zrazoval. Ale já říkala: "Počkej, přijde turista, bude chtít Prahu, uvidíš..." a měla jsem pravdu. Praha putovala do Německa.
Obecně bylo turistů dost a nakupovali. Pan soused s barevnými botkami byl u turistů velmi oblíben, ale překvapivě i u Čechů.

Prodalo se i tričko s dívkou na kole. To zase anglicky mluvícímu staršímu páru. Rozebraly se všechny vizitky a když došly, přišly na řadu vizitky na můj blog, které jsem udělala víceméně pro legraci. Padly všechny, krom jedné.

Když v pozdním odpoledni přišla na scénu kapela Sunflower Caravan, veškerá komunikace se zákazníkem šla do prdele. Bušili do toho navzdory teplotám hlava nehlava, což bylo obdivuhodné a profesionální. Byli hlasití a výborní.

A ke konci prodeje, v poslední hodině, jsem dostala jednu velmi, velmi zajímavou vizitku. Pokud spolupráce vyjde, budu moc ráda.

Poučení pro příště, tedy pro zářijový DM:

1. Nebalit obrázky do balícího papíru, příště jedině papírové tašky. Balení trvá a kdybych za sebou neměla erární kamennou lavičku, ani bych to neměla kde balit.
2. Balící papír z Ikea strašně barví.
3. Černé prsty od baličáku a bílé rámečky nejdou k sobě.
4. Nepodceňovat množství vizitek.
5. V centru se neskutečně práší. Večer byly obrázky pokryté vrstvou šedého prachu. Příště s sebou vzít hadřík.
6. Udělat víc soviček, víc tučňáků a přidělat slony.
7. Smát se, zdravit, komunikovat. Lidi tajou a usmívaj se taky.

Aby toho nebylo málo, viděla jsem živou Kristýnu Lišku Bokovou. Je krásná i v reálu! Kavárna Divoké matky dělá skvělé kafe. Vůbec obecně to jídlo, které tam bylo na prodej, bylo moc dobré.
Organizace byla fajn, z mého pohledu nic nedrhlo a jestli jo, nepoznala jsem to.

Obrázky svého stánku jsem si ráno při transportu do počítače smazala. Ani mě to nepřekvapilo, díky horku jsem skoro nespala, takže tenhle dementní přešlap mě překvapit ani nemohl... Poznávám se.

Díky, že jste dočetli až sem, dojmy jsou silné, i když dlouhé články neoblíbené.

Dávám alespoň pár zbylých obrázků.

Symbol včerejšího dne byly děti prodejců a organizátorů s hadicí v ruce. Naštěstí jsem je stihla ještě v oblečené fázi (jinak bych to tu nemohla publikovat), zbytek dne pobíhaly nahaté a převzaly vládu nad hadicí.


Tenhle stín nás zachránil od slunce. Ne všichni měli to štěstí.






Večer už byl stínem milosrdnější pro všechny.


Porcelán od paní Radky.





12 komentářů:

  1. Tak se to parádně povedlo, skvělý:) A porcelán je krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to dobrá zkušenost a jsem ráda, že jsem se nelekla a nevycouvala z toho :)

      Vymazat
  2. Moc, moc gratuluji k velkému úspěchu!! :) A taky k úžasným úlovkům! Hezkou neděli :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Jano :) a krásnou neděli i Tobě!

      Vymazat
  3. tak to jsou super zprávy, gratuluji k úspěšnému prodeji! já si taky řekla že to zkusím, přihlášku na září jsem poslala, tak teď se jenom modlit aby to vyšlo :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alex, mám z tebe radost a těším se na tvoje peříčkové náušnice :) určitě je přijdu omrknout.

      Vymazat
  4. ten hrníček na úzkých nožičkách je super.... to je Fler prodejce?

    OdpovědětVymazat
  5. Na Fleru jsem paní Linhartovou nenašla, ale je k dohledání na Googlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha, já myslela že DM je jenom pro Fler prodejce... to je pro mě docela novinka... :-)

      Vymazat
    2. A jak se jmenuje tvůj obchod na Fleru?

      Vymazat
  6. jé, ten porcelán je krásný. Je super, že jsi toho dost prodala, a že to šlo tak pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho porcelánu jsem byla uplně paf! :)

      Vymazat