úterý 27. srpna 2013

DIY potisk na papírovou tašku

Další Dyzajn Márket se blíží, bude 21. 9. u Národního divadla jako obvykle a protože jsem od posledního DM krapet chytřejší (ale fakt jenom o krapítek), koupila jsem krabici papírových tašek, které budou sloužit k odnesení koupených obrázků. Balení do balícího papíru se ukázalo jako vysoce neefektivní z hlediska organizace.

Ale nemůžu mít přece jen tak bílou tašku, no ne? Chce to potisk. Strojový potisk na objednávku byl zbytečně drahý. Potisk na tiskárně doma taky nepřišel v úvahu, neb povrch tašek není příliš savý a obrázek by se rozmázl.

Razítko! Googlila jsem googlila a vygooglila, že vlastně můžu udělat jednoduchý linoryt, plácnout na to klidně akvarelové barvy (tiskařské mám, ale to je zbytečně nákladný) a účel to splní stejně jako razítko. Navíc, je dobré mít na paměti, že taška stejně skončí v koši, v lepším případě v tříděném odpadu.

Jako motiv jednoznačně vyhrála sovička. Máme ji rádi všichni. Teda většina. Vyřezala jsem do lina takovou punkerskou sovičku - strašidýlko, záměrně tak trochu divnou, aby to pěkně kontrastovalo s tou digitální grafikou, která je, co se čistoty linií týče, perfektní.

No a je to. Akrylové barvy drží na linu dobře, tisknou se taky dobře. Při tisku matrici přitlačuju válečkem. Zbývá už jen pár tahů tuší a origoš taška je na světě.

Ještě pořád je zákazníků takové množství, kterému můžu směle dělat takovéhle ručně potištěné tašky. Nevím, jaké množství je hraniční, třeba to jednou zjistím. A do té doby, bude hrstka statečných brouzdat po Praze s punkovou sovou (i když mě spíš trochu připomíná zpěváka The Prodigy).







Tak a ještě identifikace!




2 komentáře:

  1. také vecičky sa mi pááááčia...keď ja som na kreslenie, maľovanie a podobné veci "ľavá"....ja by som to asi radšej zatancovala... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, jenže já si ten obalový materiál nevytančím :))). Případně, můžu příště tančit kolem toho válečku :)))

      Vymazat