čtvrtek 22. srpna 2013

Berlín - životní styl a co jsem si přivezla

Po pěti dnech v Berlíně můžu těžko nějak erudovaně mluvit o tamnějším životním stylu. Jedno je ale jisté: jezdí se tam na kole. Hodně. Stejně jako v Amsterdamu nebo v Antwerpách. A díky tomu jsou Berlíňanky většinou štíhlé jako proutek. A k tomu nezřídka velmi hezké. Oblečení chodí Berlíňané většinou stylově, avšak pohodlně. Pořád tu vedou skinny džíny a legíny (a já myslela, že je to na ústupu). K tomu volné topy, šátky kolem krku a pohodlné boty. Ale na kolo se nebojí sednou i v ultra vysokých podpatcích, s Vuittonkou ležérně přehozenou na kříž kolem těla. Holky si často upravují vlasy od natupírovaných drdolů a složitých propletenců. Kluci nemaj problém s šátkem kolem krku a s barevnýma kalhotama.

Atmosféra Berlína je díky cyklistům příjemně uvolněná. Taky díky tomu víte, že vás žádné auto nesejme, protože řidiči musí být opatrní. Cyklista má přednost. Dokážete si to představit u nás? Chtěla bych se toho jednou dožít.

A co jsem pořídila? Krom těch pár základních bavlněných triček, jsem neodolala a v KaDeWe si koupila dvě plechové krabičky s cukrátky. Zelenou krabičku s cyklistkou mám ještě plnou (dodatek: v tuhle chvíli, týden po příjezdu, už ne), červenou od Jelly beans mi vyluxoval M. ještě v obchoďáku. Neměla jsem jednu jedinou cukrovou fazolku. Vážně.

V jedné zapadlé uličce byla krejčovská dílna, kde postarší paní (podle cedulky se jednalo o paní Srdcovou) prodávala zbytkové látky a cosi šila na oldschoolovém šicím stroji. Koupila jsem si na polštáře dva kousky zbytkové látky. Jedna je dost retro, druhá je s ptáčkama. Polštářkové dílo bude konat moje mamka.

Tímto o Berlíně končím. Příští reportáže budou pravděpodobně ty z Vietnamu. Už jsem pomalu začala po večerech plánovat itinerář.






Nenechal mi nic. Vůbec nic.


8 komentářů:

  1. Skvělé reportáže, díky za ně! Úplně jsi mě navnadila. Mimochodem včera jsem si na Tebe vzpomněla při jedné obchodní schůzce, co se oblečení z kvalitních materiálů týká :-)To by se Ti moc líbilo! A mě se líbil Berlín alespoň takto virtuálně. Vietnam? Závidím! Já jdu rychle sbalit pár věcí a jedu s dětmi na Vysočinu. Holt to je trochu jiné cestování :-D Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Vysočina je krásná, ráda cestuju i po Česku, ale na zimu radši něco u moře :). Užijte si to a brzy napočtenou :)

    OdpovědětVymazat
  3. :) Berlín je fajn, i když od velmi blízkého člověka jsem slyšela spíš negativa, všude plno arabů a turků...no na žití asi žádnej med, ale všude je něco no... Tyjo ja do Kadewe ani nezašla, a to jsem tam kolem něj při první návštěvě šla asi desetkrát :) snad se poštěstí zase před Vánoci těším se na Gluhwein :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu věřím, že to v reálu nebude tak krásné jako z pohledu turisty. Londýn jsem si taky zamilovala a ti, co v něm žijí mi tvrdí, že to tam vůbec není super. Ale na těch pár dní, v bezpečí hotelu a centra jsou ta města kouzelná :)

      Vymazat
  4. Moc pěkný report o Berlíně. Mám to tam moc ráda a cyklistky nemají chybu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! No a ty cyklistky! Já na ně pořád civěla, jak byly pěkný :)))

      Vymazat
  5. ehm.... ta plná plechovka mě zaujala :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byly čajové mandlové sušenky :) A jak to bylo dobré!

      Vymazat