neděle 18. srpna 2013

Berlín - nákupy

Trochu jsem překvapila sama sebe. Na druhou stranu, v Praze to pozoruju už delší dobu. Přestala jsem vymetat obchody. Jsem snad nemocná? No, asi jo. Ale ne tak úplně. Internet částečně sjíždim pořád, second-handy navštěvuju také, i když teď už mnohem méně, než dřív.
A tak se mi stalo, že jsem v Berlíně vlastně neprošmejdila skoro žádný obchody. Pravda, nakoupila jsem pár základních bavlněných triček a jednu teplákovou sukni (vkusný tepláky jsou teď moje oblíbený ošacení) v Muji. V Bench jsem využila slevu a koupila si taky jedno uplně obyč bavlněný tričko a tím jsem skončila s hadrama v Berlíně.

Něco vám ale povím. Na základě pár pochvalných článků na jistých fashion blozích jsem zavítala do obchodu COS, luxusní odnože H&M a bylo tam přesně to, co jsem čekala. Předražené oblečení šité z materiálů, které většinou absolutně neodpovídají ceně. Takže to samé co Zara, Mango a podobné značky. Bude to znít divně, ale zvykla jsem si ze sekáčů na hedvábíčko a kašmír a tohle nehodlám podporovat.

A na vyluxování butiků nezávislých berlínských návrhářů mám ještě pořád příliš silný pud sebezáchovy. Móda je to zajímavá, leč docela dost drahá.

Je pravda, že v Berlíně je obrovský výběr značek. Praha má jen zlomek toho, co jsem viděla. Ceny stejné, slevy tam teď dojíždějí jako u nás. Párkrát jsem četla, že ceny oblečení na západ od nás jsou nižší. Já to nemůžu potvrdit. A jestli jsou ceny nižší, pak maximálně o stovku o dvě, což se vám srovná s našima cenama, když přidáte výdaje za benzín, jídlo a ubytování. Co ale opravdu nemůžeme zatím dostihnout, je výběr.

I kdyby jste se měli jít jen podívat, vřele doporučuju obchodní dům KaDeWe na Tauentzienstrasse. Nejen kvůli nádherné budově. Obchoďák byl postavený v roce 1907, je obrovský a honosný a najdete v něm hlavně top značky. Ale co je nejbáječnější, můžete si na ty věci sáhnout! Osahala jsem kostým Chanel, potěžkala boty Prada, držela v ruce kabelku Dior. A to se vyplatí! Samozřejmě, myslím to s jistou nadsázkou, ale přece, nezdá se vám to zajímavé? Nikdo vás nebude pozorovat ostřížím okem a nepříjemně vám dýchat na krk. Prostě klídek.
A pak, udělejte si radost a zajeďte do posledních dvou pater. V šestém prodávají delikatesy a v posledním sedmém jsou bistra. Ale ne ledajaká. Bistra s takovým výběrem jídel, že osoba váhavá bude propadat panice. A jídla jsou lahodná. A kdo je extra snob, může si na tác v bistru nabrat pravé šampaňské, kaviár nebo humra. Až takový je tu výběr. Ceny odpovídající místu. Vysoké, ale dá se to zvládnout.
V šestém patře pak zajděte alespoň do oddělení čokolády. Je to fakt mazec.

Obchod s dřevěnými figurkami v malé Sophienstrasse. Rozkošný. Mít ho tak v Praze, utratila bych tu nehorázné peníze za tu křehkou krásu. Budou nádherné na vánočním stromku.


Luxusní návrhářské butiky v Hackesche Höfe. Projděte si celou spleť dvorků. Je to tam hezké.


Obchodní dům KaDeWe.



Oddělení lahůdek.





Samoobslužné bistro v sedmém patře. U pokladny už vám jen zváží, co jste si nabrali na tác.


Značka Iittala zpracovala do cenově dostupné kolekce legendární vázy Savoy Alvara Aalta. Prodávají ji v různých velikostech a barvách.


Kdo je milovníkem Ritter Sport čokolády (jak může být čokoláda spojená se sportem? To mi došlo až teď.) určitě by měl navštívit obchodní dům a "fast food" Ritter Sport na Französischestrasse. My jsme se tam s M. mezi všemi rozjásanými teenagery opravdu vyjímali. Najdete tu všechny příchutě, i ty které zaručeně neznáte. Můžete nakoupit různá balení, od miniaturek až po igelitky plné RS čokolády. Opravdu impozantní místo...





4 komentáře:

  1. Právě jsi mi vzala iluze o značce COS. Chystala jsem na podzin do Vídně, že si tam nějaký pěkný kousek pořídím a teď teda budu dost váhat! A vázy Alvara Aalta miluju! Aaach to je krása! Super reportáž, díky za ni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, ty hadříky nejsou špatný, ale jsou strašně předražený a většinou je to polyester. Ale viděla jsem i cosi hedvábného. Třeba přeci jen ulovíš něco, co za to bude stát :).
      S tou vázou je to vtipné, poprvé jsem od ní slyšela od Tebe a najednou bum! a v Berlíně jsem viděla tuhle kolekci. Ty největší kousky stály asi 30 Eur, což je fajn. Sice to není originál, ale fejk taky ne, protože to tam je přiznaný a je to dělaný k nějakému výročí toho designéra, myslím.

      Vymazat
  2. Nejlepší report! Skvěle mi rozšiřuješ obzory a jsi hrozně vtipná:) Já jsem teď zamilovaná do & other stories, další odnož H&M, taková cool.), ale s kvalitou to asi bude to samý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. & other stories znám, ale nakonec jsem tam ani nešla. Abych pravdu řekla, mám teď období, že bych byla ochotná si koupit nějaký opravdu návrhářský kousek za dlouhý peníze, který mi ale vydrží a bude kvalitní, než tyhle sezónní věci, které jsou sice pěkné a šik, ale po pár vypráních je po nich. Možná mě to zase přejde, kdo ví :). S oblečením to mám jak na houpačce, jden rok tak, druhý jinak.
      A díky za pochvalu, to mě hrozně těší, že Ti připadám vtipná. Díky moc!

      Vymazat