čtvrtek 25. července 2013

Teplice

Jak jde o Teplice, neznám bratra (ani sestru). A vůbec o celé České středohoří. Uplně neobjektivně jsem schopná bez kompromisu tvrdit, že je to nejkrásnější místo Čech i kdyby mě mučili.

České středohoří je totiž magické a tajemné. Má komplikovanou historii, mnohdy dost temnou. Také mělo velmi zničenou krajinu, která se ale během posledních dvaceti let, až na výjimky, zcela zotavila. Například na mostecké uhelné doly je žalostný pohled, je to jako velká otevřená jizva. Ale ten zbytek, ten stojí za návštěvu a jestli České středohoří a Podkrušnohoří neznáte, vydejte se tam a stavte se v Teplicích. Je to nádherné místo.

Jedna z věcí, která mě opakovaně dostává do fotografické a estetické extáze, jsou staré novoklasicistní a secesní domy, máme i pár kousků z funkcionalismu (palác Concordia například). Centrum Teplic je jich plné a není problém si v některém z nich pronajmout byt a zažít tu krásu i zevnitř. Nevěřili byste, jak úžasně zachovalé ty byty jsou. Velkorysé prostory, jasanové obložení v halách, krby, kachlová kamna, ohromné posouvací dveře, stará špaletová okna, francouzská okna, štukování, převysoké stropy. A domy mají jména. Všechno je to k mání za mrzký peníz (když to porovnám s pronájmy v Praze). Jednou si tam chci koupit takový byt, sním o něm.

A abyste mi věřili, mám pár fotek.

Jo a kdybyste se rozhodli pro výlet do Teplic, dejte mi vědět, poradím vám, kam na dobrý oběd.















2 komentáře:

  1. Ty byty zevnitř si teda popsala krásně a zvenku vypadají taky tak. Připomíná mi to starý Dejvice.) Tam ale byt za mrzký peníz pronajmout nelze:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Dejvicích uź pochopili, že to můžou zpeněžit, kdežto v Teplicích jeśtě nevědí, že se za takové bydlení platí zlatem :D

      Vymazat