pondělí 15. července 2013

Pondělní nákupy

A kupodivu to nebude o slevách na hadry. Sama se tomu divím, ale zatím mě letní slevy nechávají chladnou. Asi proto, že moje skříň přetéká a já už nemůžu dělat, že to je nějaké šálení smyslů, nedej bože nepořádek. Mám tam pořádek a stejně se tam už nic nevejde. Tak je to.

Ale mám radost. Velkou radost. Od neděle jsem měla puzení jít do svého oblíbeného vetešnictví na Újezdě, kde jsem nebyla už roky a můj šestý smysl mě nezklamal. Triumfálně jsem si odnesla dvě nádherné sklenice. Z poctivého skla. Víte, jak se to pozná? Zkuste si ťuknout sklenicema například z Ikea a pak vemte dvě sklenice odjinud, třeba právě z bazaru a taky si s nima ťukněte. Ty z Ikea vydají dutý divný tón, ty z bazaru se rozezní do nádherného cinknutí. Tak to je poctivé sklo.

Jedna sklenice je broušená a připomněla mi studentská léta. Tenhle dekor jsme se museli povinně v prváku na Sklářské umělecké průmyslovce naučit brousit, než jsme se od druháku mohli stavět na hlavu a tvořit své vlastní umění. Poctivě ručně vybroušená sklenice, lehoučké sklo (žádný strojově odlitý fujtajbl). Mám to ráda, je to jako šperk.

Druhá sklenička je rytá, také lehoučká a prosím, povšimněte si těch puntíků. Trvalo věčnost, než se mi to podařilo nafotit. Až černý filc mi pomohl.




Pak jsem na stejné ulici zavítala do krámku se stuhami. A ano, vyhrály stuhy s puntíky...


Cestou domů jsem ještě narazila na úžasnou porcelánovou (!) misku, která není z Číny (!!) a ptáčka, taky z porcelánu, který je též Evropan. Jaké štěstí! Mistička poslouží jako dárek a doma bude tady. Skvěle se tam hodí. Ptáčka si ponechám.



No a tašku z Hračkotéky už proflákla před časem Rosa Mitnik, takže jsem out, ale co už, to je život. Plus super rozkošný ubrousky se sovou a s růžema jsou ze stejného krámku jako ptáček a miska. Ty s kytkama poputují na stejné místo jako miska, no a ty infantilní se sovou si nechám. Čekám, kdy mě manžel hodí i s ubrouskama přes plot do Bohnické léčebny. Doufám, že tam maj wifinu...



4 komentáře:

  1. To jsou neskutečně krásné úlovky! Příště jdeme spolu a ukážš mi, jak se takové skvosty nakupují,jo?.) Hned jsem si doma zkoušela ťukat skleničkama a máš pravdu. "Dutý" už brát nikdy nebudu, zní to hrozně:) Naštěstí máme i sadu čtyř "cinkacích".)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vezmu Tě na nákupy skla do vetešnictví moc ráda :)

      Vymazat
  2. Paní,
    ty jsi znalec!!!
    A ta věta o přehození přes plot - chci tě domů! Jsi nejvtipnější!!!

    OdpovědětVymazat