sobota 29. června 2013

Pefki, Rhodos

Dívat se hned od rána na moře je slast. Dokonalá modř, plus borovice, plus cikády. Jen mě neoslovují ty pustý hory okolo. Kdyby tady každý večer nezalévali zahrady šíleným množstvím vody, nic by tu asi nerostlo.
Pozoruju lodě na moři. Jsou to osamělí individualisté v širé modři. Nedokázala bych pobývat několik dní jen na lodi. Děsí mě představa, že se nedá nikam utéct. Mám ráda unikové východy, kdyby něco.
Borovice a cikády mi připomínají Francii. Mám ji ráda a to i přes to, že s Francouzi není z počátku moc sranda. Je potřeba se nenechat odradit jejich zdánlivě nabubřelou nedůvěrou ke všemu, co není francouzské. Což není jednoduché. Jenže, ruku na srdce, kdo z nás se pořád tváří sluníčkově? Já rozhodně ne.
Slunce praží poměrně intenzivně už od brzkého rána a v noci teplota neklesá pod 25 *C. Moře se rychle otepluje, ale naštěstí je ještě pořád osvěžující. Dopoledne je pláž poloprázdná, Řekové to asi prozevlí doma a turistů tu ještě tolik není. Odpoledne přicházejí místní rodiny s dětma. Tahaj spoustu hraček, kruhů, rukávků, brambůrků a nezbytných cigaret.
Po poledni není moc restaurací otevřených, což nás zaskočilo, když jsme si chtěli dojít na oběd. Všechno ožívá až před západem slunce, když teplota klesne na přijatelné číslo. Dává to smysl. Včera jsme ale objevili milý malý bistro na pláži, kde se dá najíst celý den. Záchrana. Pán z bistra a s ním celá jeho rodina mají dost na pilno. Zmrzliny, burgery, saláty, tzatziky, ledový kafe... Pořád něco.
Pefki nebo Pefkos, chcete-li, je čistě turistické městečko, spíš vesnice. Jsou tu především apartmány a malé hotýlky, takže přičichnout k pravému Řecku tady nehrozí. Moře je ale jako křišťál a má úžasnou barvu, takže stojí za to sem jet, pokud máte v plánu rochnění v moři.

 







6 komentářů:

  1. Teplo, moře a vůně borovic by mi ke štěstí úplně stačily ... krásná to představa, jak jen ležím a všechno si to vychutnávám.) Tak dál užívejte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc bych Ti Iri přála nějakou žůžo dovču u moře, tak jsem si to užívala i za Tebe. Ale dneska ráno jsme přiletěli do Prahy, takže pohádka skončila, hurá do reality :)

      Vymazat
  2. jéé, to zní jako moc pěkná dovolená :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné místo... Jestli máte rádi klidná letoviska, vyzkoušejte příště Stegnu, tam to taky není masovka;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidný letoviska máme nejradši :), díky moc za tip Mickey!

      Vymazat