neděle 2. června 2013

Kouzelný dům

Znám jeden velký kouzelný dům. Je mu skoro sto let a za první republiky ho nechal pro jednu ze svých dvou dcer postavit bohatý pan továrník židovského původu. Rodina se tam ale dlouho nezdržela, dům zabrali Němci a po válce komunisti. Byl zničený a ponížený, velkorysé prostory pro jednu rodinu a služebnictvo se smrskly na několik bytů, staré jasanové obložení trpělo kladivy a vrtačkami, špaletová okna oprýskala...
Po revoluci ale dostal dům novou duši, nové citlivé majitele a může dál stát tajemně a klidně uprostřed staré zahrady se vzrostlými stromy a spoustou ptáčků a hmyzu, kterým upravené moderní zahrady neskýtají žádné útočiště. Je to ostrov, poklad, domov.

A bydlí tam spousta zajímavých nájemníků...

Například ptáček, který svědomitě střeží okolí z bezpečí svého okna.


Parta kamarádských medvídků, kterým velí jedna ubručená, ale moudrá medvědice.




A společnosti jim dělají dvě lenivé kočky, pro které je nejlepší zábavou nechat se zahřívat sluníčkem a válet se mezi prohřátými okny.



Ložnici hlídají dva veselí žabáci, co nikdy nezkazí žádnou legraci.


Je tu i spousta květin, které si užívají velká okna a syté západy slunce.



V zahradě je ten nejlepší stín, vzrostlé staré hrušky hostí spousty ptáčků, hmyzu a zrzavé veverky. V létě se v zahradě grilují klobásky nebo popíjí sladká limonáda. Na sklonku léta kvetou nádherné růže s obrovskými květy.



A když je počasí na draka, největší radost udělá šťavnaté ovoce a klábosení dlouho do noci.



Znáte taky nějaký klidný ostrov uprostřed rozbouřených vod? Tajemné místo, kde jste v pohodě a cítíte se odpočatí?

6 komentářů:

  1. Tak tam bych někdy chtěla na návštěvu.) Já jsem taky měla takový dům, u babičky, ale už se prodal, tak se jen občas smutně projdeme kolem. Ta fotka zahrady je nádherná ... nakreslíš ji?.)

    OdpovědětVymazat
  2. Já pevně doufám, že do toho domu budu mít vždycky dveře otevřený. I když, člověk nikdy neví, co život přinese.
    Tu zahradu bych si asi netroufla namalovat. Ale fotek mám hromady, je neuvěřitelně fotogenická ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Prosím prozraď kdo je jeho majitelem :) Určitě je to šťastný člověk :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ona to ve skutečnosti není pořád jenom legrace, starý dům přináší velké starosti. A je to pořád něco, nikdy nic není uplně v cajku. Ale i tak je tam krásně :).

      Vymazat
  4. Krásné fotky. Takový tajemný dům bych chtěla navštívit nebo navštěvovat. Líbí se mi domy s historií. I tajemná zákoutí velkých zahrad mají své čaro, připomněla jsi mi z dětství Trnkovu Zahradu, báječné ilustrace, a taky zahradu z filmu Láska mezi kapkami deště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :). Domy s historií jsou pro mě jako pohádka, ráda je poznávám a objevuju. Kupříkladu tady u tohoto domu jsem přesvědčená, že tam někde určitě musí být ukrytý nějaký starý židovský poklad. Možná se jednou objeví, možná ne. A tu Zahradu od Trnky, tu mi to taky připomíná. Zrovna včera jsem nad tím přemýšlela, že si jí musím najít na internetu.

      Vymazat