pátek 24. května 2013

Hamburg - ZOO

Hamburská ZOO a přilehlé tropické akvárium jsou drahá sranda, ale stojí to za návštěvu. Za "lidovou" cenu 30 Eur si můžete koupit lístek na obě atrakce zároveň, tedy ZOO i akvárium a strávit tak celý den se zvířátky.

Doporučuju jídlo a pití s sebou, protože předražené jsou nejen lístky, ale i občerstvení.
Ovšem, ty vychytávky! Například za 3 € si můžete u pavilonu se slony koupit igelitku nakrájeného ovoce a zeleniny a použít je jako krmivo pro zvířata tam, kde je to povolené. A začíná to právě u slonů. Ti ušatí nemotorové natahují choboty co můžou, jen aby dostali tu kousek jablíčka, tu mrkev, házejí to rovnou do té své megachlebárny, aniž by se obtěžovali to rozkousat a už se natahují pro další sousto. Bylo mi jich líto a už asi vždycky bude, viděla jsem je žít ve volné přírodě v Tanzánii a Keni, v pohodě a harmonii a podmínky v ZOO se s tím nedají srovnávat. Na druhou stranu, ZOO často udržují při životě druhy, které už jsou v přírodě na vymření a to je dobrá věc. A také pro děti, kde jinde vidět všechna ta zvířata, která znají z knížek a pohádek, než v ZOO? Každýmu bych ovšem přála mít možnost je pozorovat v jejich přirozeném prostředí. Je to velký zážitek, člověk si připadá tak maličký a bezvýznamný.

Po ZOO volně pobíhají mary stepní, jakýsi mrňaví jelínci a pávi. Pohladit se ovšem nenechají. Leda, že byste měli ještě v igelitce nějaké zbylé ovoce. S tím šetřete, míst, kde se dá tahle zvířecí svačinka koupit, není mnoho. Já viděla jen to u slonů.

Je možné si obstarat vozíček a převážet tak svoje ratolesti v něm, když už je bolí nožky. Němci ovšem vozíčky využili na převážení jídla a pití. Není nad to, dát si pořádný kus párku a uzenýho přímo v pavilonu šelem, že? Vozíčky jsou asi zadarmo, cenu jsem nezaznamenala.

Co se mi ovšem zdálo velmi cynické, bylo asijské bistro přímo v zastřešeném pavilonu s orangutany. Kdo by chtěl denně čichat výpary vepřového a jasmínové rýže, aniž by to mohl ochutnat, hm? Neříkejte mi, že těm opicím to je jedno.

Moc krásný je pavilon s arktickými a studenomilnými zvířaty. Když pominu lední medvědy, na které je smutný pohled asi ve všech ZOO, tak lachtani a tuleni si to vyloženě užívali a tučňáci taktéž. Když vlezete do útrob pavilonu, který zvenku vypadá, že v něm nic není, můžete všechna tahle veselá zvířata pozorovat uvnitř ve vodě, jak se prohánějí a kličkují a vůbec dělají různé vylomeniny.
Nezapoměňte na arktické tučňáky (tučňák císařský), kteří jsou schovaní ve speciální místnosti, kde je zima jak... na Antarktidě v létě. Asi. Nevím, nebyla jsem tam. Arktičtí tučňáci jsou díky filmu Batman se vrací trošku strašidelní, vypadají totiž uplně stejně jako Danny DeVito (nebo spíš Danny DeVito vypadal jako ti tučňáci).

Tropické akvárium je pavilon plný nádherných nádrží s barevnými rybkami, ale i terárii, kde jsou tropičtí ptáci, plazi, hmyz a ještěři. Hadi mě vyloženě potěšili, madagaskarští šváby, vkusně instalovaní do proskleného vintage sporáku (fakt, místo plotýnek tam byly zasklené otvory), mě už tak nějak neoslovili (příští rok máme v plánu Madagaskar, možná to přehodnotím) a vysloveně zhnusená jsem byla indickou tarantulí, jichž se snad stovky hemžily v prosklené kadibudce, kde nechyběl ani toaletní papír. S instalacemi si fakt pohráli a mělo to vtip. Chřestýši se váleli v kotlíku před pravou mexickou haciendou a cosi mělo být ve starém indočínském povozu, ale bylo to zjevně někde jinde, kam jsme neviděli. Německé nápisy mi nic neříkají a na angličtinu nějak zapomněli.

Rozhodně bych hamburskou ZOO nevynechala, pokud se do Hamburgu chystáte. Má to vtip.

Já nevim jak vám, ale mě připomíná Klause...


Klingonská žába




Toto není arktický tučňák, toto je normální tučňák, asi tučňák Humboldtův nebo co. U toho arktického děsně mrzlo a mě se nechtělo vyndavat ruce z kapes, tak nemám žádné fotky. Shame on me.

Nejlepší fotka naprosto vyřechtanýho tuleně.

"Halóóóó, ich bin hier!"




2 komentáře:

  1. To jsou krásné fotky. Ta žába teda kouká! Tuleň je taky můj favorit.

    OdpovědětVymazat