pondělí 27. května 2013

Hamburg - přístav a okolí

Hamburský přístav by se při návštěvě města neměl vynechat. Je gigantický, industriální a každou neděli brzy ráno je tam rybí trh (samozřejmě stánkaři prodávají nejen ryby). Kdo je echt společenský a veselá kopa, může se zapojit do hromadného nedělní brunche pořádaného v jedné z hal, kde krom popíjení pivka a zakusování wurstů můžete poslouchat živou kapelu a tančit. Velmi turistické, velmi německé.

Po trhu je pak na nábřeží hotová apokalypsa, ale všichni prodejci se to snaží tak nějak uklízet. Kličkovali jsme mezi lidmi, kteří vybírali z odházených krabic neprodané ovoce a zeleninu, které už bylo na vyhození. Někdy to vypadalo celkem v pohodě, někdy to bylo poměrně dost jeté. Ne všichni sběrači vypadali jako bezdomovci. Takže kdybyste se někdy v Hamburgu ocitli v nouzi, tady se při troše štěstí v neděli po ránu najíte zadarmíko.

Skoro až lačně jsem pozorovala dřevěné bedýnky od ovoce určené na likvidaci. Jak já je mám ráda! Skoro jako francouzské dřevěné krabice od vína, které mi holomek u nás ve vinotéce ne a nechce prodat, natož pak dát. Ukecala jsem ho jenom jednou jedinkrát, asi měl slabou chvíli.
Takže ty dřevěný bedýnky, těch tam je! Být tam místní, už jich mám pár doma.

Jak bylo po městě celkem pusto, tak kolem přístavu a nedaleké radnice se to turisticky hemžilo, až to bylo nepříjemný. Davy proudily na výletní lodě a nakupovaly suvenýry, pojídaly kari párky a zmrzlinu (i v tý hrozný kose) a tak. Dlouho jsme se tam nezdrželi.
Po cestě zpět do okraje St. Pauli jsme potkali nedělní bleší trh, kde moje srdce nejdřív zajásalo, aby v zápětí zklamaně prohlédlo turistickou léčku. Předražené, z velké části nezajímavé věci a dost často prodejci vypadali, že to po nocích nabírají někde na cizích půdách. Byl tam ale jeden pán s vintage nábytkem, měl starou kuchyňskou almaru, nejspíš předválečnou a ta se mi moc líbila. Tak ještě mít náklaďák a chalupu a jdu do toho.

Kdo je chtivý shoppování, má v neděli v Německu smolíka. Bez výjimky je všechno zavřený a v nákupních centrech jsou otevřené pouze restaurace. Takže buď to stihnete v sobotu a nebo nic. Já jsem tentokrát s nakupováním nevyšilovala, v srpnu se chystáme do Berlína a tam si hodlám pořádně zařádit.

Určitě stojí za zmínku i německý street art, který je opravdu na vysoký úrovni a zasloužil by si samostatný výlet. O tom se nám v Praze může jenom zdát, páč krom skvělých dílek na Vltavský, který už stejně z části nějakej mamlas zničil, toho moc po Praze není. Nebo o tom nevím. Klidně přidejte tip, jestli o něčem zajímavém víte. Ráda to objevuju.







Před deseti lety jsem byla velkou fanynkou Emily Strange, takže jsem si jí nemohla nevyfotit.

Skvělá záležitost v trochu divný části St. Pauli. Hodně tmavo, hodně pusto.


4 komentáře:

  1. Street Art je fakt krásný ... v Praze je taky něco kolem Kozího plácku a Haštalské - tam jsem teď objevila jednu holku ve stylu Káji Saudka. Ale byl to nalepený papír, jako plakát, ale i tak to vypadalo jako art, i když ne doslova street.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z nedostatku jiných možností beru i lepený papír jako street art :))). Až budu v centru, do Haštalský se mrknu. Dík za tip.

      Vymazat
  2. Fotky pěkné, ale naživo by mě to nelákalo :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já zase ráda velké lodě a industriální architekturu :).

      Vymazat